2015-02-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNilegard
PvP är det bästa med spelet, så premades hoppas jag verkligen på !

Måste se till att horde inte dominerar i PvP

ja PvP kommer nog vara min huvudsysla i början. Något jag verkligen ser fram emot är Tarren Mill och om det kan bli några feta och roliga slag där som det var back in the days på live
Och självklart lär det bli premades. Vi måste ju ha en guild premade så alla får smaka på våran dominans och bli överkörda.

Ska även bli kul att uppleva hur det är med paladinbuffar istället för totems man är van vid. Är dock övertygad om att jag kommer sakna WF i PvE väldigt om det blir så att man lirar warrior/rogue.
Citera
2015-02-23, 01:21
Medlem
La upp en tråd med poll angående vad folk tycker om att eventuellt ta in några norrmän/danskar ifall de skulle fråga.

http://www.flashbackwow.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=11
Citera
2015-02-23, 08:50
Medlem
Kronos release 28/3 - https://www.youtube.com/watch?v=y4UqOKyaJGQ

Väldigt nyttigt för vanilla communityn att det finns två projekt som är raffinerade och ligger så här tätt på varandra. Tvekar inte att kronos fick sig en tankeställare när nostalrius gick ut med sin release. Jag menar, kronos har inte ens kört sin beta fas ännu, vilket de f.ö. gick ut med för bara någon vecka sedan och nu har de ett release datum. "Tyvärr" tror jag Kronos har förlorat denna envig, hänger antagligen mycket på hur väl Nostalrius kommer flyta på vid release och ett tag framöver. Om de lyckas, så ser jag ingen anledning att joina Kronos. (förutom att de har lägre gold respecs!)
Citera
2015-02-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin

Väldigt nyttigt för vanilla communityn att det finns två projekt som är raffinerade och ligger så här tätt på varandra. Tvekar inte att kronos fick sig en tankeställare när nostalrius gick ut med sin release. Jag menar, kronos har inte ens kört sin beta fas ännu, vilket de f.ö. gick ut med för bara någon vecka sedan och nu har de ett release datum. "Tyvärr" tror jag Kronos har förlorat denna envig, hänger antagligen mycket på hur väl Nostalrius kommer flyta på vid release och ett tag framöver. Om de lyckas, så ser jag ingen anledning att joina Kronos. (förutom att de har lägre gold respecs!)

Tror faktiskt att Kronos har gjort bort sig. Deras server verkar inte vara färdig (har stått 85% ett bra tag) och nu fick dem lite hybris när Nostalrius gick ut med sin release. Hoppas nostalrius levererar vad man förväntar sig nu bara.

Går runt hela dagarna och funderar över vilken klass man ska köra, sån jävla ångest haha..
Citera
2015-02-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Går runt hela dagarna och funderar över vilken klass man ska köra, sån jävla ångest haha..

Skojja inte. Inatt surfade jag på youtube in i småtimmarna i hopp om att kunna göra ett beslut och låta det vara. Warlock tog till slut ledningen men lika förbannat när man vaknar i morse så är man på andra tankar, igen... Ungefär lika stor chans att jag spelar dwarf rogue som night elf warrior som human warlock just nu
Citera
2015-02-23, 14:08
Medlem
Towans avatar
Jag antar att det är vanillagrafik som gäller, och isåfall: vet någon vad för grafikrekommendationer det är?
Citera
2015-02-23, 14:23
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Tror faktiskt att Kronos har gjort bort sig. Deras server verkar inte vara färdig (har stått 85% ett bra tag) och nu fick dem lite hybris när Nostalrius gick ut med sin release. Hoppas nostalrius levererar vad man förväntar sig nu bara.

Det känns som att det brinner i knutarna för Kronos nu när Nostalrius snart släpps vilket är förståeligt. Dock kan jag tycka att det är lite dumt att sätta ett release datum när de inte ens börjat med beta testningen

Tycker Nostalrius känns mer seriöst och ordentligt. Dessutom gillar jag hur de tänker och vad de gjort. Item progression är en grym grej. Även jag tror att Kronos har förlorat denna match. Dock om Nostalrius inte lever upp till vad de sagt eller drabbas av missöden så kan nog Kronos få lite spelare....

Citat:
Skojja inte. Inatt surfade jag på youtube in i småtimmarna i hopp om att kunna göra ett beslut och låta det vara. Warlock tog till slut ledningen men lika förbannat när man vaknar i morse så är man på andra tankar, igen... Ungefär lika stor chans att jag spelar dwarf rogue som night elf warrior som human warlock just nu

Känner igen mig i vad du skriver, ruskigt svårt att välja. Och när man lyckats välja något så tar det inte så lång tid innan man börjar fundera igen om man ska byta hehe.
Citera
2015-02-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag antar att det är vanillagrafik som gäller, och isåfall: vet någon vad för grafikrekommendationer det är?

Detta var hur det såg ut i April 2009.

OS: Windows XP / Windows Vista (with latest Service Packs)

Processor
Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Memory
Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)
Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Video
Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better

Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
Sound: DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability

Så man kommer undan ganska lätt. behövs ingen superdator.
Citera
2015-02-23, 16:12
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Detta var hur det såg ut i April 2009.

OS: Windows XP / Windows Vista (with latest Service Packs)

Processor
Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500
Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Memory
Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)
Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Video
Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better

Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
Sound: DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability

Så man kommer undan ganska lätt. behövs ingen superdator.
Haha, verkligen. Låter som att man kan köra vi sin iPhone.
Citera
2015-02-23, 16:55
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
"Tyvärr" tror jag Kronos har förlorat denna envig, hänger antagligen mycket på hur väl Nostalrius kommer flyta på vid release och ett tag framöver. Om de lyckas, så ser jag ingen anledning att joina Kronos. (förutom att de har lägre gold respecs!)
Tycker det bara blir mer och mer tydligt att Kronos är desperat och verkligen inte hinner med i samma takt som Nostalrius.

Men det är ju samtidigt inte så konstigt då det egentligen bara är 1 developer som jobbar på projektet och denne studerar då vid sidan om

(ja, jag vet att det är två men den andra snubben jobbar ju för tusan på WotlK servern också...)

Tror det inte är ofta man ser ett projekt utropa Open Beta dagen efter konkurrenten går ut med release date - för att sedan övergå till att utropa release date då Nostalrius byggt upp hype och de inte ens har provkört servern i open beta

Hade hoppats här på att vi skulle få två stycken stabila servrar att välja mellan, men med alla tabbar som Kronos har gjort så är jag väldigt tveksam.
Senast redigerad av Desertwalker 2015-02-23 kl. 17:47.
Citera
2015-02-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Hade hoppats här på att vi skulle få två stycken stabila servrar att välja mellan, men med alla tabbar som Kronos har gjort så är jag väldigt tveksam.

Själv tycker jag det är bra att nostalrius har ett bra övertag nu och att kronos hamnat långt efter. Ingen lust med ångest över vilken server det ska spelas på också...
Citera
2015-02-23, 17:46
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Själv tycker jag det är bra att nostalrius har ett bra övertag nu och att kronos hamnat långt efter. Ingen lust med ångest över vilken server det ska spelas på också...
Jovars, om man ser det på så vis, ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in