Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Filippa K och Barbour däremot.
Vad exakt är det som är så himla tacky med Barbour jackor? Jag har tittat in i den här tråden ett par gånger, och vill minnas att det handlade om att man ville ge sken av en livsstil (typ jakt/brittisk överklass) som man egentligen inte levde?
Om vi tar mitt fall till exempel, jag har haft minst en Barbour-jacka i garderoben sen jag var ungefär 14-år gammal. Jag själv jagar inte, det gör däremot större delen av min släkt. Gör det mig då till tacky att jag äger jackor som "är till för att bäras vid jakt" bara för att jag inte jagar, eller kan det helt enkelt vara så att jag tycker att man får mycket jacka för pengarna?
Just det här exemplet verkar väldigt aktuellt i tråden varför jag valde att lyfta fram just det. Om jag skulle leta här i tråden så hittar jag säkert ännu fler saker som passar in på mig. Men jag anser mig inte vara särskilt tacky, och jag har egentligen aldrig reflekterat över vilken samhällsklass jag tillhör. Men vad tycker ni som verkar tänka på det här, är jag tacky medelklass?