2015-02-20, 23:04
Medlem
anteri17s avatar
Pirlo på bänken var ett dåligt beslut så här i efterhand.
Citera
2015-02-22, 16:27
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Maccarone känns just nu som den mest givna förstärkningen på forwardsidan som man kan hitta. Jag hade honom både i vintercupen och höstens Serie A säsong och funderar på varför jag inte tog honom igen. Tror han gjorde rätt lite mål innan den formtoppen han är i nu och därför prioriterade jag andra före honom, men jag sitter på en drös halvbra anfallare (Bergessio, Defrel, Eto'o, Paloschi) som jag utan tvekan skulle kunna byta ut. Maccarone tror jag dessutom tar straffar, vilket kan vara fördelaktigt. Samtidigt skiter jag nästan i forwards eftersom jag har Dybala och Sansone. Det räcker egentligen.

Vi får väl se om det blir någon kamp där utan nästa veckas budgivningar

Tur att ingen lyssnade.
Citera
2015-02-22, 17:36
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tur att ingen lyssnade.

Verkar bli en riktig storkross i våran match.
Citera
2015-02-22, 18:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Pirlo på bänken var ett dåligt beslut så här i efterhand.

Men mittfältet visar bredden och klassen.

7,5 och mål (avgörande när det är till 1-1 i en 2-1-match???) på Mauri.
Valdifiori 7,0 och en assist som lära räknas.
Parolo 6,5 och en assist som inte lär räknas. Plus ett gult, räknas det???
Biglia 6,0.
Perrotti ska spela sitt derby på tisdag.

Bra insatser från mittbackarna de Vrij och Manolas likaså, medan Gervinho var den enda som svek hittills.

Padelli är kvar i mål, Koulibaly i backlinjen, Perrotti på mitten, och så Gabbiadini på topp. Läget ser grymt ut. Motståndarna Chelsea har dock inte många av sina spelare hittills i spel. Mycket avgörs imorgon.
Citera
2015-02-22, 21:04
Medlem
anteri17s avatar
Padelli!

Och Chelseas Salah på bänken, vilket gör att det blir en uff(4punti) om han inte byts in. I princip klart alltså, om nu inte Callejon, Shaqiri och Berardi gör tre mål imorgon.
Citera
2015-02-23, 00:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Verkar bli en riktig storkross i våran match.

Total slakt. Mitt lag har sett till att hitta formen, det känns bra, men det återstår att se om jag kommer hitta en jämn nivå under säsongen också.
Citera
2015-02-23, 09:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Det går på kryckor för mitt Risorgimento än så länge i denna match. Förgäves tycks coach Garibaldi några dagar innan vårsäsongen inleddes ha tagit med legoknektarna upp till Janiculum för att meditera över den storslagna utsikten vid monumentet och därefter vandra genom de vackra offentliga trädgårdarna och parkerna i närheten. Han uppmanade till stordåd och att kämpa till döden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monument_to_Garibaldi_%28Rome%29

Citat:
The Janiculum is the site of a battle in 1849 between the forces of Garibaldi, defending the revolutionary Roman Republic against French forces, who were fighting to restore the Temporal power of the Pope over Rome. Because of this battle, several monuments to Garibaldi and to the fallen in the wars of Italian independence are on the Janiculum, as well.

Om de återstående spelarna inte rycker upp sig blir det nog ingen vinst. Och då får man sjunga den käcka "Garibaldi fu ferito" igen, en folkvisa om när Garibaldi av regimtrogna bersaglieri sköts i foten vid Aspromonteberget i Reggio Calabria. Sårad i själen denna gång, inte i foten :

https://www.youtube.com/watch?v=PEn1TfrDxkY

Ranocchia, Medel, Hamsik, och Palacio måste göra stabila matcher, och ett eller ett par mål av de sistnämnda kan behövas. Sedan kan väl Iago Falque och Eder förhoppningsvis spela Genoaderbyt i morron kväll, och dra in poäng, så jag slipper en 4-poängare p.g.a. att Montella höll Mati Fernandez på bänken hela matchen.

Brilles Casteddu har Llorentes mål, och 6,5-or av Marchisio, Montolivo och Abbiati, som fick stå i mål denna gång.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-02-23 kl. 10:07.
Citera
2015-02-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det går på kryckor för mitt Risorgimento än så länge i denna match. Förgäves tycks coach Garibaldi några dagar innan vårsäsongen inleddes ha tagit med legoknektarna upp till Janiculum för att meditera över den storslagna utsikten vid monumentet och därefter vandra genom de vackra offentliga trädgårdarna och parkerna i närheten. Han uppmanade till stordåd och att kämpa till döden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monument_to_Garibaldi_%28Rome%29

Om de återstående spelarna inte rycker upp sig blir det nog ingen vinst. Och då får man sjunga den käcka "Garibaldi fu ferito" igen, en folkvisa om när Garibaldi av regimtrogna bersaglieri sköts i foten vid Aspromonteberget i Reggio Calabria. Sårad i själen denna gång, inte i foten :

https://www.youtube.com/watch?v=PEn1TfrDxkY

Ranocchia, Medel, Hamsik, och Palacio måste göra stabila matcher, och ett eller ett par mål av de sistnämnda kan behövas. Sedan kan väl Iago Falque och Eder förhoppningsvis spela Genoaderbyt i morron kväll, och dra in poäng, så jag slipper en 4-poängare p.g.a. att Montella höll Mati Fernandez på bänken hela matchen.

Brilles Casteddu har Llorentes mål, och 6,5-or av Marchisio, Montolivo och Abbiati, som fick stå i mål denna gång.

Sassari vann CI för den märkliga sporten korgboll igår. Men mer I trådens anda så intar här Brigata Sassari den eviga staden:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EKfmCksZmZo#t=14 5

Jag kan redan konstatera minst en UFF i mitt lag. Skiter väl jag i. Jag marscherar på.
Citera
2015-02-23, 23:19
Medlem
anteri17s avatar
Jag glädjer mig åt ett extremt manfall på Chelsea FC:s mittfält. En uff+4 och en icke-poängare. Jag hade väl vunnit ändå, men det är alltid skönt med lite säkra tre poäng.

Perotti ska också spela imorgon. Det vore kul med en balja från hans sida.

7 av mina tio spelare i elvan har minst 6,5 i grundbetyg. Sånt är så jävla nice.
Citera
2015-02-24, 20:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sassari vann CI för den märkliga sporten korgboll igår. Men mer I trådens anda så intar här Brigata Sassari den eviga staden:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EKfmCksZmZo#t=14 5

Jag kan redan konstatera minst en UFF i mitt lag. Skiter väl jag i. Jag marscherar på.

Ser väl ut som att jag tar en seger här ändå: Iago Falques och Eders mål innebar, om jag räknat rätt, en fempoängsledning (75,4-70,5), och till detta ska då läggas hemmaplanspoäng.
Citera
2015-02-24, 21:53
Medlem
Ferry31s avatar
Kom ihåg att resultaten kan ändras senare efter att Parma-Udinese spelats. Jag tycker det är skit och ska försöka göra något åt det till nästa säsong. Om en match skjuts upp ett par dagar tycker jag att det är okej om den får vänta, men inte om minst en omgång kommer emellan. Ett officiellt resultat som åkt upp anser jag alltid ska bestå. En match som blir långt uppskjuten ska alltså annulleras och spelarna i lagen bör tilldelas 6,0 som automatiska betyg.
Citera
2015-02-25, 19:52
Medlem
Ferry31s avatar
Men vafan, varför läggs inte de satans resultaten upp? Antar att det skjuts upp tills det är bestämt vad som händer med Parma-Udinese. Spelas matchen långt senare under säsongen kan säkert resultaten dröja fram tills dess, fan vad drygt. Hemmamatch mot Chelsea och preliminär elva blir:

Viviano; Rossettini, Rugani, De Maio; Guarin, Missiroli, Brienza, Vazquez; Defrel, Dybala och Big Mac.
Senast redigerad av Ferry31 2015-02-25 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in