Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Det börjar dra ihop sig. Poäng behövs borta mot starka Risorgimento. Systemskifte samt en del byten i elvan. Forza!
Padelli
Koulibaly de Vrij Manolas
Cigarini Pjanic Biglia Parolo Perotti
Gabbiadini Klose
Det är bara att hoppas att Gabbiadini får starta. Han hade ett skott i stolpen under veckans Coppa Italia-match. Annars står Cerci redo på bänken.
Det svider lite i hjärtat att för andra matchen i rad undvara Valdifiori, men så får det vara. Jag hade huvudbry angående mina målvakter, men känslan säger Padelli. Roma gör få mål, men han kommer få något läge att glänsa.
Buffon har drabbats av något jävla magvirus och kan tydligen inte spela. Rafael har blivit utkonkurrerad av Andujar i Napolis mål. Återstår Cagliaris Brkic för mitt lag...känns som om det kan bli tre-fyra insläppta mål borta mot Genoa om inte det sardinska försvaret är skärpta. Å andra sidan har jag sett Brkic göra en del bra saker. Hur som helst har jag inget val.
En del tveksamheter med huruvida spelare får starta i övrigt också. Montella har visat sig rätt lynnig i sina laguttagningar, vem vet om Diamanti och Fernandez startar? La Gazzetta tror det, men de kan ha fel. Och Benitez har låtit Hamsik nöta bänk ofta på sistone. Ingen av de tre försvarsspelarna jag väljer har heller grön markering av Fantacalcio. Men Gazzettan tror att Lichtsteiner, Astori och Widmer kommer att spela. Skulle vilja ställa upp med en 2-2-6 denna omgång, samtliga forwards har grön markering.
Ställer i alla fall upp med:
Buffon (utifall att han tvärt tillfrisknar, annars går Brkic in som reserv)
Lichtsteiner-Astori-Widmer
Hamsik-Diamanti-Fernandez-Falque
Higuain-Toni-Eder