2015-04-07, 16:07
Medlem
Ferry31s avatar
Hände en gång första säsongen också att jag mötte den motståndare som var den enda jag hade förlorat mot. Allting tungt. Mot Antico hade jag hållit oavgjort och mot övriga hade jag vunnit, men går nu tomhänt från den här omgången.

En topptrio har ryckt nu och frågan är om inte tåget har gått för oss bakom nu. Sex omgångar återstår och det börjar se svårt ut att koppa ikapp. Jag tror i slutändan att det kommer stå mellan Risorgimento och Antico Arsenale. Inget ont om Ale Viola, men de andra två känns starkast och mest solida den här säsongen.
Citera
2015-04-07, 21:48
Medlem
anteri17s avatar
Det hade blivit lika i min match mot Ale Viola om han haft fria byten. Hela sex byten hade behövts, bara tre får göras. Därför den osedvanligt låga poängen för Ale Viola.
Citera
2015-04-09, 13:05
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Gör lite uträkningar och lägger upp preliminära resultat från förra omgången eftersom sidan jävlas med oss. Får ursäkta om jag är fel ute nånstans, så var beredda att något kan skilja sig från det slutgiltiga resultatet som förhoppningsvis åker upp senare.

Omgång 3:
AC Alba Longa - AC Bosman 1-1
Chelsea - Antico Arsenale 0-3
Go Ahead Farmers - Ale Viola 4-0
Risorgimento - Casteddu 3-1

Efter att Parma-Udinese spelats igår är resultaten nu uppdaterade. Mina uträkningar var helt korrekta så tabellen förblir helt oförändrad.
Citera
2015-04-10, 19:20
Medlem
anteri17s avatar
Det börjar dra ihop sig. Poäng behövs borta mot starka Risorgimento. Systemskifte samt en del byten i elvan. Forza!

Padelli

Koulibaly de Vrij Manolas

Cigarini Pjanic Biglia Parolo Perotti

Gabbiadini Klose

Det är bara att hoppas att Gabbiadini får starta. Han hade ett skott i stolpen under veckans Coppa Italia-match. Annars står Cerci redo på bänken.

Det svider lite i hjärtat att för andra matchen i rad undvara Valdifiori, men så får det vara. Jag hade huvudbry angående mina målvakter, men känslan säger Padelli. Roma gör få mål, men han kommer få något läge att glänsa.
Citera
2015-04-11, 10:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det börjar dra ihop sig. Poäng behövs borta mot starka Risorgimento. Systemskifte samt en del byten i elvan. Forza!

Padelli

Koulibaly de Vrij Manolas

Cigarini Pjanic Biglia Parolo Perotti

Gabbiadini Klose

Det är bara att hoppas att Gabbiadini får starta. Han hade ett skott i stolpen under veckans Coppa Italia-match. Annars står Cerci redo på bänken.

Det svider lite i hjärtat att för andra matchen i rad undvara Valdifiori, men så får det vara. Jag hade huvudbry angående mina målvakter, men känslan säger Padelli. Roma gör få mål, men han kommer få något läge att glänsa.

Buffon har drabbats av något jävla magvirus och kan tydligen inte spela. Rafael har blivit utkonkurrerad av Andujar i Napolis mål. Återstår Cagliaris Brkic för mitt lag...känns som om det kan bli tre-fyra insläppta mål borta mot Genoa om inte det sardinska försvaret är skärpta. Å andra sidan har jag sett Brkic göra en del bra saker. Hur som helst har jag inget val.

En del tveksamheter med huruvida spelare får starta i övrigt också. Montella har visat sig rätt lynnig i sina laguttagningar, vem vet om Diamanti och Fernandez startar? La Gazzetta tror det, men de kan ha fel. Och Benitez har låtit Hamsik nöta bänk ofta på sistone. Ingen av de tre försvarsspelarna jag väljer har heller grön markering av Fantacalcio. Men Gazzettan tror att Lichtsteiner, Astori och Widmer kommer att spela. Skulle vilja ställa upp med en 2-2-6 denna omgång, samtliga forwards har grön markering.

Ställer i alla fall upp med:

Buffon (utifall att han tvärt tillfrisknar, annars går Brkic in som reserv)
Lichtsteiner-Astori-Widmer
Hamsik-Diamanti-Fernandez-Falque
Higuain-Toni-Eder
Citera
2015-04-11, 16:13
Medlem
Ferry31s avatar
Det är faktiskt lite synd att vi inte kör med nedflyttning den här säsongen. Det tillför onekligen mycket spänning om exempelvis 2-3 stycken hade "åkt ner" och nu när det ser ut att vara kört att hänga med i toppstriden för oss i mitten av tabellen så hade det varit kul om det fanns något kvar att spela om. Ska dock försöka göra mitt bästa och rädda upp säsongen, förhoppningsvis avsluta med några segrar och således göra en godkänd insats över 14 matcher i alla fall.

Uppställningen mot Bosman som gäller är: Viviano; Silvestre, Rugani, Danilo, De Maio; Brienza, Moralez, Vazquez; Sansone, Dybala och Defrel.
Citera
2015-04-11, 16:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det är faktiskt lite synd att vi inte kör med nedflyttning den här säsongen. Det tillför onekligen mycket spänning om exempelvis 2-3 stycken hade "åkt ner" och nu när det ser ut att vara kört att hänga med i toppstriden för oss i mitten av tabellen så hade det varit kul om det fanns något kvar att spela om. Ska dock försöka göra mitt bästa och rädda upp säsongen, förhoppningsvis avsluta med några segrar och således göra en godkänd insats över 14 matcher i alla fall.

Uppställningen mot Bosman som gäller är: Viviano; Silvestre, Rugani, Danilo, De Maio; Brienza, Moralez, Vazquez; Sansone, Dybala och Defrel.

Folk är för jävla slöa och bekväma. Det är egentligen förbannat konstigt att det ska vara svårt att få ihop sexton personer som spelar Fantacalcio. Det borde vara minst trettiotvå personer inblandade varje säsong på detta forum, fyra divisioner med upp-och nedflyttning. Men vad ska man göra med alla tafatta trögskallar som inte kan och inte vill någonting?
Citera
2015-04-11, 16:40
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Folk är för jävla slöa och bekväma. Det är egentligen förbannat konstigt att det ska vara svårt att få ihop sexton personer som spelar Fantacalcio. Det borde vara minst trettiotvå personer inblandade varje säsong på detta forum, fyra divisioner med upp-och nedflyttning. Men vad ska man göra med alla tafatta trögskallar som inte kan och inte vill någonting?

Trist att det är många som tröttnar också. Lägger vi ihop antalet deltagare som varit med minst en säsong så är det nog runt 30 åtminstone. Hade varit kul med ett stort jävla divisionssystem. Snacka om att vara långt ner i helvetet om man hamnade i Serie D

Men intresset brukar vara större under hösten så jag ska vara ute i god tid med trådstarten och lägga ut all information om hur vi lägger upp det, beroende på hur många vi blir. Det enda som är säkert är att de 8 som är med nu får en garanterad plats i Serie A.
Citera
2015-04-11, 20:43
Medlem
anteri17s avatar
Liten fördel mitt Antico en bit in i toppmötet. Svagt totalbetyg på Risorgimentos keeper Brkic. Likaså en svag insats av motståndarnas äckliga schweizare. Tyvärr gjorde ju Falque mål, men det vägs nästan upp av Perottis 7,5:a och assist. Det är ett bra läge för modificatori-vinst både i backlinjen och på mitten.
Citera
2015-04-11, 21:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Liten fördel mitt Antico en bit in i toppmötet. Svagt totalbetyg på Risorgimentos keeper Brkic. Likaså en svag insats av motståndarnas äckliga schweizare. Tyvärr gjorde ju Falque mål, men det vägs nästan upp av Perottis 7,5:a och assist. Det är ett bra läge för modificatori-vinst både i backlinjen och på mitten.

"Ljuset i slutet av tunneln är med stor sannolikhet ett tåg."
Citera
2015-04-11, 22:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
"Ljuset i slutet av tunneln är med stor sannolikhet ett tåg."

Jadda, jadda. Jag kan bara hoppas att Palacio inte blir inbytt.
Citera
2015-04-11, 22:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jadda, jadda. Jag kan bara hoppas att Palacio inte blir inbytt.

Men för helvete, Luca Toni, Handanovic tar hans straff...och ett par minuter innan det borde han ha satt sin nick på mål, så hade det nog blivit mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in