2015-02-12, 10:29
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Läggdags och uppstigning. En del grannar klampar som om de har betong i fötterna om mornarna, vanligt karl beteende. Kan det vara träning eller annan morgon rutin? Grannar låter, så länge de inte dödar varandra eller knullar som kaniner, kan vad de gör kvitta. Annars får man flytta till hus.

Det är inte endast ett vanligt "karl beteende" som du kallar't. Även äckliga 90-talistbrudar med 4 ungar och fem olika fäder till oäktingarna är experter på att sätta sina feta, billiga fötter.
Har haft några såna grannar de senaste åren och det har varit samma visa varje gång.
Citera
2015-02-12, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Risken finns väl att de inte begriper vad det är fråga om.
Det ska dom när dom själva betett sej som dom har gjort
Citera
2015-02-13, 00:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har ett litet problem här. Det här började egentligen för cirka 2 veckor sedan.
Det är så att dom som bor ovanför mig, eller ovanför mitt rum rättare sagt, stör mig med konstiga ljud. Ska erkänna att det inte handlar om värsta musiken eller buller, det låter mer som att någon går riktigt hårt. Har märkt av ett mönster. 23:00-01:00 så hör man det lite då och då. Sen vid 06:00 på morgonen börjar det igen ganska högt i en cirka 20 min sen stannar det. Har åkt upp till grannen, lyssnat på dörren som ligger exakt vid det rummet ljudet kommer ifrån, men det är knäpptyst. När jag går ner igen till mitt rum så hör jag ljudet igen ovanför. Som jag sa, det låter som att någon går väldigt hårt, och typ tappar saker. Har bankat upp på taket utan respons, och har även satt en lapp på deras dörr.

Sen är jag en sån där människa som är UBERKÄNSLIG för ljud när jag ska sova, det är därför jag störs av detta. 95% av alla människor hade väl kunnat ignorera detta, men inte jag.

Vad göra?

Att det låter som att det kommer från grannen ovanför betyder inte att det gör det.

Det kan vara grannen två trappor upp till vänster eller vad som helst. Ljuden går kors och tvärs i väggarna och det kan vara väldigt svårt att med säkerhet veta varifrån det kommer.

Jag bodde en gång i en lägenhet där det var just så att ljuden gick från grannen två trappor upp ner till mig och lät som att det kom ovanfrån. Det blev inte mindre tydligt när dom ovanför flyttade men det fortfarande lät som fan när ungarna åkte sparkcykel över dörrgavlarna.

Idag har någon jävel nånstans som verkar gå omkring och släppa vikter i golvet eller nåt nattetid. Själv nästan tassar jag omkring på tårna för att inte störa. Förstår inte vad fan folk tänker med.
Citera
2015-02-14, 17:46
Medlem
Har en granne vars barn gallskriker när det är hemma. Ungen skriker hela tiden, även när det inte gråter, stampar i golv och slår med dörrar. På helger är det ännu värre då barnet är hemma under hela dagen. Jag hade varit mer förstående ifall ungen hade varit ett spädbarn, men jag skulle gissa på att hon är 5-7 år gammal.

Har redan varit uppe hos grannen en gång då de bestämde sig för att leka, skrika och stampa kl 23 på en vardag. Problemet var då att dom vägrade att öppna och ignorerade mig när jag stog i trappen.

Bör jag anmäla detta till styrelsen eller är det helt lönlöst med tanke på att det är ett jäkla barn?

Kan påpeka att det har skett ända sen jag flytta in hit, snart pågått under ett år.
Citera
2015-02-14, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zpunken
Har en granne vars barn gallskriker när det är hemma. Ungen skriker hela tiden, även när det inte gråter, stampar i golv och slår med dörrar. På helger är det ännu värre då barnet är hemma under hela dagen. Jag hade varit mer förstående ifall ungen hade varit ett spädbarn, men jag skulle gissa på att hon är 5-7 år gammal.

Har redan varit uppe hos grannen en gång då de bestämde sig för att leka, skrika och stampa kl 23 på en vardag. Problemet var då att dom vägrade att öppna och ignorerade mig när jag stog i trappen.

Bör jag anmäla detta till styrelsen eller är det helt lönlöst med tanke på att det är ett jäkla barn?

Kan påpeka att det har skett ända sen jag flytta in hit, snart pågått under ett år.

Att det ibland låter lite mer när grannar har barn (särskilt så länge de är spädbarn) får man såklart räkna med, men som du beskriver det tycker jag inte man ska behöva ha det. Jag hade försökt ta ett snack med grannen vid ett tillfälle då det inte gäller en specifik störning, utan rent allmänt.

Tyvärr tror en del föräldrar att barn alltid ska få leka och låta hur de vill numera, så hoppas att dina grannar inte tillhör den typen. Föräldrar har faktiskt ansvar för om deras avkommor stör andra boende och att ständigt banka i golv, slå i dörrar och skrika tillhör inte normalt betéende ens för relativt små barn. När jag var liten fick man lära sig att man lekte lugnare lekar inomhus än utomhus (springa och hoppa tillhörde t.ex utomhuslek) och då växte jag ändå upp i radhus och inte i lägenhet.
Citera
2015-02-21, 17:35
Bannlyst
Problem med idiot granne ovanpå

Håller på att bli tokig snart om jag inte redan är det vill säga, men idioten spelar HÖG jävla musik om nätterna, ibland låter det som datorspels/tv ljud. SKAFFA HEADSET för fan visa lite respekt FETTO
Citera
2015-02-21, 17:58
Medlem
Gör en "felanmälan" på bovärdens hemsida, eller ring, eller gå till deras kontor.
Citera
2015-02-21, 18:05
Medlem
sjpatriks avatar
Sluta gnälla på Flashback och konfrontera grannen istället? Eller så skriver du en arg lapp och sätter upp den i entrén.
Citera
2015-02-21, 19:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Sluta gnälla på Flashback och konfrontera grannen istället? Eller så skriver du en arg lapp och sätter upp den i entrén.
Arga lappar funkar typ aldrig. Konfrontation kan fungera, men kan också resultera i trots och bråk.
Citera
2015-02-21, 19:37
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcr
Håller på att bli tokig snart om jag inte redan är det vill säga, men idioten spelar HÖG jävla musik om nätterna, ibland låter det som datorspels/tv ljud. SKAFFA HEADSET för fan visa lite respekt FETTO

Förslagsvis så pratar du direkt med grannen och förklarar läget alternativt så kan du ringa en störningsjour om ni är ansluten till en sådan så de kan konstatera störningen, alternativt så vänder dig till hyresvärden och ber dem agera.
Citera
2015-02-22, 11:49
Medlem
Har en granne direkt ovanför som borrar, spikar (tappar hammare), SÅGAR och dammsuger sena kväller och nätter. Det händer i princip varje dag, jag har ringt hyresvärden ÅTTA gånger och dom ska ha skickat ut brev men inget händer.

Har försökt få tag i grannen utan lycka då han är mentalt handikappad eller liknande, han samlar på sig flera soppåsar utanför sin ytterdörr så det luktar FAN i gången. Vi har ingen störningsjour här uppe även fast Securitas varit hos mig flertalet gånger pga efterfest, dom kan inte komma och ingen annan heller.

Vad FAN ska jag göra?

EDIT: Kan även påpeka att jag satte upp en lapp i hissen igår och frågade ifall fler än jag blivit störda av denna granne och en stund senare var lappen borta (jag och tjejen vet att det var han som tog bort den).
Citera
2015-02-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Har en granne direkt ovanför som borrar, spikar (tappar hammare), SÅGAR och dammsuger sena kväller och nätter. Det händer i princip varje dag, jag har ringt hyresvärden ÅTTA gånger och dom ska ha skickat ut brev men inget händer.

Har försökt få tag i grannen utan lycka då han är mentalt handikappad eller liknande, han samlar på sig flera soppåsar utanför sin ytterdörr så det luktar FAN i gången. Vi har ingen störningsjour här uppe även fast Securitas varit hos mig flertalet gånger pga efterfest, dom kan inte komma och ingen annan heller.

Vad FAN ska jag göra?

EDIT: Kan även påpeka att jag satte upp en lapp i hissen igår och frågade ifall fler än jag blivit störda av denna granne och en stund senare var lappen borta (jag och tjejen vet att det var han som tog bort den).

Är du med i hyresgästföreningen? Kolla deras sida där kan man få lite information om störande grannar. I övrigt så är det ett problem som din hyresvärd ska ta hand om.
Har dom skickat ut brev och ingenting händer, försök få tag på deras företagspolicy för någonstans där ska det stå hur mycket en granne får störa innan det blir ett avhysningsärende.
Är det fler grannar som kan styrka din berättelse så är det lättare att få till en avhysning.

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Hur-manga-ganger-ska-jag-behova-saga-till-grannen-att-han-stor.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in