2015-02-12, 01:52
Medlem
R.Bloodworths avatar
Störande grannar

Jag har ett litet problem här. Det här började egentligen för cirka 2 veckor sedan.
Det är så att dom som bor ovanför mig, eller ovanför mitt rum rättare sagt, stör mig med konstiga ljud. Ska erkänna att det inte handlar om värsta musiken eller buller, det låter mer som att någon går riktigt hårt. Har märkt av ett mönster. 23:00-01:00 så hör man det lite då och då. Sen vid 06:00 på morgonen börjar det igen ganska högt i en cirka 20 min sen stannar det. Har åkt upp till grannen, lyssnat på dörren som ligger exakt vid det rummet ljudet kommer ifrån, men det är knäpptyst. När jag går ner igen till mitt rum så hör jag ljudet igen ovanför. Som jag sa, det låter som att någon går väldigt hårt, och typ tappar saker. Har bankat upp på taket utan respons, och har även satt en lapp på deras dörr.

Sen är jag en sån där människa som är UBERKÄNSLIG för ljud när jag ska sova, det är därför jag störs av detta. 95% av alla människor hade väl kunnat ignorera detta, men inte jag.

Vad göra?
Citera
2015-02-12, 01:55
Medlem
sätt på musik alternativt använd öronproppar lr köp ett par tofflor till grannen :P
Citera
2015-02-12, 01:59
Medlem
Om du har grannar åt andra håll också kan det vara från någon av dem. Sådana ljud borde kunna komma lite var stans ifrån och ändå låta mycket.
Citera
2015-02-12, 02:02
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Om du har grannar åt andra håll också kan det vara från någon av dem. Sådana ljud borde kunna komma lite var stans ifrån och ändå låta mycket.

Ljudet som brukar uppstå 6 på morgonen låter väldigt tydligt att det är precis ovanför. Det andra ljudet som rör sig om kvällarna runt 10 kan faktiskt vara från någon annan . Sjukt jobbigt alltså :-/
Citera
2015-02-12, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ljudet som brukar uppstå 6 på morgonen låter väldigt tydligt att det är precis ovanför. Det andra ljudet som rör sig om kvällarna runt 10 kan faktiskt vara från någon annan . Sjukt jobbigt alltså :-/
Får du inte dem att vara tysta föreslår jag öronproppar. Sådana som är av vax som man kan köpa på apoteteket dämpar väldigt bra och tar bort sådana ljud. De går utmärkt att sova med.
Citera
2015-02-12, 02:11
Bannlyst
Stör mer tillbaka än det han stör dej
Citera
2015-02-12, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratinazisten
Risken finns väl att de inte begriper vad det är fråga om.
Citera
2015-02-12, 02:53
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Får du inte dem att vara tysta föreslår jag öronproppar. Sådana som är av vax som man kan köpa på apoteteket dämpar väldigt bra och tar bort sådana ljud. De går utmärkt att sova med.

Mitt problem är att somna. När jag väl lyckats somna så sover jag som en stock i 100 timmar.
Men det borde väl gå lösa detta ? inte bara acceptera oljudet med öronproppar. Dom borde ju sluta upp. ok Ljudet som uppstår vid 6 försvinner ganska snabbt igen, o i vanliga fall borde jag vara i min sömn då (har knasig dygnsrytm just nu).
Citera
2015-02-12, 02:54
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratinazisten

Jag har dunkat i taket med massa saker. Dom tror väl att jag håller på att bygga eller sätta upp något haha.
Citera
2015-02-12, 02:57
Medlem
Citat:
Mitt problem är att somna. När jag väl lyckats somna så sover jag som en stock i 100 timmar.
Men det borde väl gå lösa detta ? inte bara acceptera oljudet med öronproppar. Dom borde ju sluta upp. ok Ljudet som uppstår vid 6 försvinner ganska snabbt igen, o i vanliga fall borde jag vara i min sömn då (har knasig dygnsrytm just nu).
Har du hänsynsfulla grannar borde det gå.
Citera
2015-02-12, 03:00
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Läggdags och uppstigning. En del grannar klampar som om de har betong i fötterna om mornarna, vanligt karl beteende. Kan det vara träning eller annan morgon rutin? Grannar låter, så länge de inte dödar varandra eller knullar som kaniner, kan vad de gör kvitta. Annars får man flytta till hus.
Citera
2015-02-12, 10:26
Bannlyst
Citat:
Jag har dunkat i taket med massa saker. Dom tror väl att jag håller på att bygga eller sätta upp något haha.
Ja det är bra skramla så mycket du kan för oväsen det funkar alltid till slut. Om dom kommer och klagar säg att du inte märkte hur högljudd du var för dom låter så mycket själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in