2015-02-20, 21:59
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Har blivit erbjuden att köra asfalt kommande säsongsperiod i år, hur fan är det?

Förstod att jag kommer att hänga längs vägbyggen hela sommaren, så det hela kan ju vara en intressant merit.

Ska man satsa på bra laptop med bra mobilt internet på förhand kanske?

Satsa på litteratur.
Citera
2015-02-20, 23:12
Medlem
Citat:
Har blivit erbjuden att köra asfalt kommande säsongsperiod i år, hur fan är det?

Förstod att jag kommer att hänga längs vägbyggen hela sommaren, så det hela kan ju vara en intressant merit.

Roligt jobb men räkna med långa arbetsdagar och lite sömn!
Vad är det för ekipage du ska köra?
Citera
2015-02-20, 23:52
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:

Skaffa lite alvedon om du ska stå ut med den lukten hela dagarna med

Har hört att asfaltsarbetare kan vara lediga under väldigt långa perioder, verkar nice.
Citera
2015-02-21, 01:03
Medlem
Bulgar jävel klippte min spegel idag.. Lagom kul.
Citera
2015-02-21, 11:40
Medlem
svempuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Nån som vet om det räcker att släpen är klossad på ce uppkörningen?
mao släppt på rangerventilen..
Jag slog till parkeringen bara för att jag lärde mig det och klossade med bara för att dom låg i lådan där rangerventilen/parkeringsventilen satt. Säkrast att göra så annars kan ju släpet rulla iväg om man har rejäl otur ju då kan man bli kuggad på det..
Citera
2015-02-21, 11:41
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Nån som vet om det räcker att släpen är klossad på ce uppkörningen?
mao släppt på rangerventilen..

Är detta något nytt dom börjat med? När jag tog mitt var det färdigparkerat av trafikskolan, jag bara kopplade det och körde.
Citera
2015-02-21, 14:56
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Bulgar jävel klippte min spegel idag.. Lagom kul.
En galning till bulgar/rumän försökte köra om mig i en smal nedförsbacke med max 75m sikt o tät trafik.. Jag hade 35 ton på Förstår inte hur de tar sådana risker, kör de sönder nåt så ryker väl hela lönen...
Citera
2015-02-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempus
Jag slog till parkeringen bara för att jag lärde mig det och klossade med bara för att dom låg i lådan där rangerventilen/parkeringsventilen satt. Säkrast att göra så annars kan ju släpet rulla iväg om man har rejäl otur ju då kan man bli kuggad på det..
Är ingen brysselventil på släpet jag ska köra med..
bara rangerventil så det blir obromsat om man släpper den.
Citera
2015-02-21, 15:15
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
En galning till bulgar/rumän försökte köra om mig i en smal nedförsbacke med max 75m sikt o tät trafik.. Jag hade 35 ton på Förstår inte hur de tar sådana risker, kör de sönder nåt så ryker väl hela lönen...

Stress, amfetamin och galenskap.
Blev omkörd av två stycken polska trailerdragare i tät dimma kl fyra på morgonen, mötande trafik var omöjligt att upptäcka på ett lämpligt avstånd, så jag fick bromsa in rejält för att göra mitt strå till stacken och försöka förhindra att en tragisk dödsolycka sker.
Citera
2015-02-21, 15:21
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Är detta något nytt dom börjat med? När jag tog mitt var det färdigparkerat av trafikskolan, jag bara kopplade det och körde.

Körde du efter någon annan ( som hade samma bil )?

För var man den som hade första turen på morgonen, så fick man köra dit bilen och ställa i ordning allt.
___

Sett två svenska bilar, köra om i nerförsbacke när jag är fullastad, och på landsväg med många kurvor - varför gör de det? Snacka om att utsätta både mig, mitt ekipage, dem själva och eventuell mötande trafik i onödan för stora risker. Speciellt då jag inte släpper på gasen, då jag har ett helvete att komma igång igen. Kör inte precis en 750/730, och eftersom jag mestadels befinner mig på landsväg/småvägar, så är planering noggrann, och oftast måste man ta sats.
Citera
2015-02-21, 16:40
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Körde du efter någon annan ( som hade samma bil )?

För var man den som hade första turen på morgonen, så fick man köra dit bilen och ställa i ordning allt.
___

Nej, för allt jag vet var jag den ende på min tid som hade uppkörning just den dagen, men min skola körde bilen och släpet på plats, ställde upp koner och ordnade med allt på förhand.
Jag reflekterade aldrig över det utan antog att det var en del i servicen från trafikskolans sida.

PS: hur kan man köra ett ekipage på plats som man inte ännu har rätt att köra?
Senast redigerad av Dainea 2015-02-21 kl. 16:49.
Citera
2015-02-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Nej, för allt jag vet var jag den ende på min tid som hade uppkörning just den dagen, men min skola körde bilen och släpet på plats, ställde upp koner och ordnade med allt på förhand.
Jag reflekterade aldrig över det utan antog att det var en del i servicen från trafikskolans sida.

PS: hur kan man köra ett ekipage på plats som man inte ännu har rätt att köra?
Övningsköra???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in