2015-02-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Hahaha f*n vad arg jag var då, mjoo hur lång tid tog det?? Han slet när vi kom in, och hade nog inte kommit nån vart när vi lämnade.

Sen minns man ju stjärnan som skulle leka elektriker med, han hade nåt enkelt fel med positionsljuset och det slutade med att han släckte ned hela ekipaget, den mannen fick väl inte lov att byta torkarblad sedan ens??

PITBULL.........
Citera
2015-02-14, 14:14
Medlem
Citat:
PITBULL.........

Alltid lika kul när folk argumenterar med sig själv
Citera
2015-02-14, 14:16
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Hahaha f*n vad arg jag var då, mjoo hur lång tid tog det?? Han slet när vi kom in, och hade nog inte kommit nån vart när vi lämnade.

Sen minns man ju stjärnan som skulle leka elektriker med, han hade nåt enkelt fel med positionsljuset och det slutade med att han släckte ned hela ekipaget, den mannen fick väl inte lov att byta torkarblad sedan ens??

...TERRIER!

Hahaha, ja han såg ju närmast förtvivlad ut! Vet inte om han blev något duktigare heller...

Åh herregud, han ja!
"Do you know Eltric? That make light on truck? One light was broken so I fixed it, now NO light on truck work!"
Jo, jag trodde först att chefen skojade med mig när han bad mig stanna på övertid för att hjälpa honom montera torkarna han hämtat ut på Volvo, men han skojade inte; han hade fan gett honom förbud att göra något annat än att fylla diesel, adblue och spolarvätska! 😳

Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Alltid lika kul när folk argumenterar med sig själv

Jag och Chuck jobbade åt en individ som var skrämmande lik Dodan i filmen Svart katt vit katt. Kan rekommenderas varmt. Se filmen så förstår du vad vi varit igenom och får med dig skämtet på köpet. 😉
Det allra mest komiska i saken är att individen ifråga sist jag kollade bodde på en kennel.
Senast redigerad av Dainea 2015-02-14 kl. 14:21.
Citera
2015-02-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
...TERRIER!

Hahaha, ja han såg ju närmast förtvivlad ut! Vet inte om han blev något duktigare heller...

Åh herregud, han ja!
"Do you know Eltric? That make light on truck? One light was broken so I fixed it, now NO light on truck work!"
Jo, jag trodde först att chefen skojade med mig när han bad mig stanna på övertid för att hjälpa honom montera torkarna han hämtat ut på Volvo, men han skojade inte; han hade fan gett honom förbud att göra något annat än att fylla diesel, adblue och spolarvätska! 😳

Jag och Chuck jobbade åt en individ som var skrämmande lik Dodan i filmen Svart katt vit katt. Kan rekommenderas varmt. Se filmen så förstår du vad vi varit igenom och får med dig skämtet på köpet. 😉
Det allra mest komiska i saken är att individen ifråga sist jag kollade bodde på en kennel.

..."husk en ting-du tjener penger" sagt av en kille det slirade en aning för, GRAV adhd och dom flesta andra bokstavskombon där.
Citera
2015-02-15, 02:24
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Hörde att reglerna har ändrats nyligen om tömning av digitalt kort och skrivare. Kortet ska tömmas var 28:e dag senast, och skrivaren senast var 90:e dag. Hittar inget som bekräftar detta.

Förr var det var tredje vecka på kort och var 6:e vecka på skrivaren.'

Jag har fått upp något på färdskrivaren om att den ska tömmas? Vet inte vad jag kan göra åt det, har meddelat chefen men han verkar måttligt intresserad....
Citera
2015-02-15, 19:00
Medlem
Ni som kör/har kört sopbil och liknande, hur är den delen av lastbilsbranschen? Har ev ett jobb på g där men skulle vilja ha lite mer kött på benen. Antar att det är singelbil utan släp som gäller? Chefen på firman jag pratade med sa att de hade någon lastväxlare också. Är det 7-4 som gäller eller?
Citera
2015-02-15, 19:34
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressaboggien
Ni som kör/har kört sopbil och liknande, hur är den delen av lastbilsbranschen? Har ev ett jobb på g där men skulle vilja ha lite mer kött på benen. Antar att det är singelbil utan släp som gäller? Chefen på firman jag pratade med sa att de hade någon lastväxlare också. Är det 7-4 som gäller eller?

Finns ju en sop-åkar-tråd. Använd SÖK din jävla världsmästare.
Citera
2015-02-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Finns ju en sop-åkar-tråd. Använd SÖK din jävla världsmästare.
Sökte lite men vet inte om jag hittade den tråden du menar. I vilket fall, varför skulle man inte kunna få ställa frågor om sopåkning i denna tråden? Är ju en del av chaufförsyrket det också.
Citera
2015-02-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressaboggien
Sökte lite men vet inte om jag hittade den tråden du menar. I vilket fall, varför skulle man inte kunna få ställa frågor om sopåkning i denna tråden? Är ju en del av chaufförsyrket det också.

Ja, mig veterligen är en sopbil också en lastbil och därmed platsar den frågan hur bra som helst här.
Citera
2015-02-18, 08:59
Medlem
Någon som jobbat/jobbar på Nordic transport? Tänker på dom som har sina bilar inklämda i Kareby (Kungälv) Vilka kör dom åt? Ordning o reda på allt??
Citera
2015-02-18, 21:51
Medlem
Har blivit erbjuden att köra asfalt kommande säsongsperiod i år, hur fan är det?

Förstod att jag kommer att hänga längs vägbyggen hela sommaren, så det hela kan ju vara en intressant merit.

Ska man satsa på bra laptop med bra mobilt internet på förhand kanske?
Citera
2015-02-20, 18:51
Medlem
Nån som vet om det räcker att släpen är klossad på ce uppkörningen?
mao släppt på rangerventilen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in