2015-02-19, 23:29
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej det har dom inte, dom har serien sämsta "lag" ,dom har dock seriens bästa lag på papperet men det räcker inte långt om man inte krigar för varann och är beredd på göra jobbet.
Det var väl precis det jag skrev?
Citera
2015-02-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Det var väl precis det jag skrev?

Ja men det lät som du tyckte Malmö hade liknande sits,men det tycker jag ej , dom har ändå ett lag som gör sitt yttersta varje match,man kan ju dock förlora matcher ändå.
Men när dom spelar som bäst då är dom bäst.
Citera
2015-02-20, 00:02
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja men det lät som du tyckte Malmö hade liknande sits,men det tycker jag ej , dom har ändå ett lag som gör sitt yttersta varje match,man kan ju dock förlora matcher ändå.
Men när dom spelar som bäst då är dom bäst.
Nej, då hade Malmö knappast legat i toppen utav tabellen, jag ville bara påvisa att man knappast kan gå efter resultat som är ifrån höstsäsongen och sedan gå all in på att Malmö kommer att "krossa" Karlskrona.
Den som tror det har vattenskalle modell större.

Både Karlskrona och Malmö är inne i ett flyt där de vinner matcher som lika gärna hade kunnat sluta med förlust.

Det enda undantaget är kvällens match där Mora slutar spela efter halva matchen.
Citera
2015-02-20, 07:12
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vilket lag i Dalarna är sämst - Mora eller Leksand? Klart är att Mora inte förtjänar spela om SHL-platser så dåliga som de varit senaste tiden.

Att Malmö blir topp 2 i slutändan är tack vare målskillnaden. Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2015-02-20, 10:22
Medlem
Nallen21s avatar
Vilket styrkebesked av Malmö i går - tack för det! Nu är man allt lite sugen på att ta 6:an till Hyllie i morgon. Seriefinal för fan!
Citera
2015-02-20, 10:29
Avslutad
Södertälje - Rögle ikväll. Förlust för hemmalaget och dem kan ställa in sig att behöva kvala för sin existens i hockeyallsvenskan.
Citera
2015-02-20, 10:56
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Södertälje - Rögle ikväll. Förlust för hemmalaget och dem kan ställa in sig att behöva kvala för sin existens i hockeyallsvenskan.

Det är nog kört för SSK oavsett resultat. Nio poäng hämtar man knappast in på fyra matcher. Fast kvalet kan man nog fixa ändå med tanke på att fyra av sex lag lirar allsvenskt till hösten.

Hoppas för övrigt på Karlskoga och Almtuna i de andra matcherna!
Citera
2015-02-20, 11:00
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:

Tror det är kört för ssk, men är det någon match som de vinner av dem som är kvar så är det antagligen dagens match mot rögle.
Citera
2015-02-20, 11:43
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Vore fantastiskt kul om SSK skulle vinna idag, visserligen svårt att se det hända då de är det outstanding sämsta laget i serien.
Citera
2015-02-20, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Vore fantastiskt kul om SSK skulle vinna idag, visserligen svårt att se det hända då de är det outstanding sämsta laget i serien.

Tabellen och statistiken säger så, men det tycker inte jag.

Jädra svårt att sätta fingret på vad som gör Södertälje så dåliga i år, för det är olika saker varje match som gör att det låser sig.
Citera
2015-02-20, 11:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nej, då hade Malmö knappast legat i toppen utav tabellen, jag ville bara påvisa att man knappast kan gå efter resultat som är ifrån höstsäsongen och sedan gå all in på att Malmö kommer att "krossa" Karlskrona.
Den som tror det har vattenskalle modell större.

Både Karlskrona och Malmö är inne i ett flyt där de vinner matcher som lika gärna hade kunnat sluta med förlust.

Det enda undantaget är kvällens match där Mora slutar spela efter halva matchen.

Undrar vem som har vattenskalle...
Det är inte bara resultat från höstsäsongen, det är flera andra premisser som spelar in.

1. Resultaten från tidigare under säsongen påvisar en trend - KHK har haft svårt för Malmö denna säsong.
2. Malmös försvarsspel och nuvarande målvakt är bättre än KHK dito,
3. KHK har inte uppvisat något i de senaste två matcherna som visar att de är ett topplag.
4. Malmö vinner sina matcher trots att de många gånger inte fått spelet att stämma under 60 min, när de gör det så är de överlägsna de sina motståndare.
5. Det är inte lätt för något lag att möta Malmö i Malmö inför en fullsatt arena
6. I dagens hockey beskrivs segrar med mer än 3 mål som en klar förlust, närmast som en överkörning/kross...
7. Malmös PP är avsevärt bättre än KHKs dito
8. Malmös BP är likvärdigt med KHKs dito

Summa av ovanstående Malmö vinner och vinner enkelt, åtminstone innan matchen är spelad. Men du får gärna bortse från dessa enkla förhållanden så din besvikelse efter morgondagen blir än större...
Citera
2015-02-20, 15:34
Medlem
€rics avatar
Fattar inte hur man väljer match på viasat.. Dagens mest intressanta är ju ssk-rögle, men man visar västerås och bofors... suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in