2015-02-19, 15:57
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klegger
I allsvenska finalen är det bara Viasat som sänder men i kvalserien och direktkvalet har Viasat rättigheter till två matcher per omgång samtidigt som s24 får sända en. Ifall någon av matcherna i direktkvalet är avgjorda (bäst av 7) så sänder Viasat allt av det som är kvar.

S24 kostar väl 150kr för en månad. Kvaliteten där kan vara lite varierande men tror att det blir lite bättre nu när det är viktiga matcher. Synd dock att behöva stöda Aftonhoran för att kunna titta på Lövens matcher.
Så viasat har rättigheter för det nu? Kul isåfall!
Citera
2015-02-19, 20:34
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
...

279 kr/mån för Viaplay med Sport, ingen bindningstid. Som hittat med tanke på nästa månads hockeyexplosion i deras kanaler!

En bra besparing nu när Viaplay till slut ingår även i Comhems utbud om du har Viasat sport i ordinarie på tvn...
Citera
2015-02-19, 20:38
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Man kör inte över några lag i allsvenskan längre, så nej köra över dom kommer dom ej göra.

Nähä, så 6-1, 8-1 och 9-1 är inte att betrakta som överkörningar? Resultat som Malmö gjort denna säsong i HA, visserligen mot lag som Björklöven, Almtuna och Vita Hästen men men...

...nog fasiken kan det bli riktiga överkörningar om allt stämmer för något av topplagen...

...lägg till 7-0 ikväll mot Mora...
Senast redigerad av MangoChutney 2015-02-19 kl. 21:11.
Citera
2015-02-19, 20:41
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nähä, så 6-1, 8-1 och 9-1 är inte att betrakta som överkörningar? Resultat som Malmö gjort denna säsong i HA, visserligen mot lag som Björklöven, Almtuna och Vita Hästen men men...

...nog fasiken kan det bli riktiga överkörningar om allt stämmer för något av topplagen
Ja, men nu tror ju du att Malmö kommer att köra över Karlskrona.. vad baserar du det på, när de inte ens lyckades köra över Rögle?
Får hoppas för din skull att spelarna i Malmö inte drabbats utav hybris, vilket du verkar ha gjort.

Jag tror att matchen på lördag kommer vara minst lika jämn som gårdagens match emot Västerås.
Citera
2015-02-19, 21:08
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ja, men nu tror ju du att Malmö kommer att köra över Karlskrona.. vad baserar du det på, när de inte ens lyckades köra över Rögle?
Får hoppas för din skull att spelarna i Malmö inte drabbats utav hybris, vilket du verkar ha gjort.

Jag tror att matchen på lördag kommer vara minst lika jämn som gårdagens match emot Västerås.

Jag baserar det på det enkla faktumet att Malmö har följande resultat mot KHK denna säsong:

Karlskrona HK - IF Malmö Redhawks 0 - 3
IF Malmö Redhawks - Karlskrona HK 4 - 2
Karlskrona HK - IF Malmö Redhawks 1 - 3

KHK har inte haft mycket att komma med mot Malmö denna säsong och nu har dessutom Malmö hittat tillbaka till formen man hade före jul och fått en målvakt som kan gå på vatten.

Ikväll krossar man Mora på bortaplan, 6-0 till Malmö med 5 min kvar...

...7-0 med 4 min kvar...
Citera
2015-02-19, 21:29
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Jag baserar det på det enkla faktumet att Malmö har följande resultat mot KHK denna säsong:

Karlskrona HK - IF Malmö Redhawks 0 - 3
IF Malmö Redhawks - Karlskrona HK 4 - 2
Karlskrona HK - IF Malmö Redhawks 1 - 3

KHK har inte haft mycket att komma med mot Malmö denna säsong och nu har dessutom Malmö hittat tillbaka till formen man hade före jul och fått en målvakt som kan gå på vatten.

Ikväll krossar man Mora på bortaplan, 6-0 till Malmö med 5 min kvar...

...7-0 med 4 min kvar...
Det är ju knappast några "kross" eller överkörningar du kommer med, såg du ens matcherna eller går du endast på resultat?

Sedan gäller matchen imorgon så mycket mer än vad matcherna gjorde då, speciellt för Malmö.. de "ska" ju bara gå upp.
Karlskrona kan spela helt utan press, medans Malmö är pressade till att vinna.
Jag tror dock att matchen kommer vara sjukt jämn, det kommer vara tillfälligheter som avgör.
Det som talar för Malmö är att Erik Thorell troligtvis inte kommer till spel pga ryggskada, även Lihagen och Tessier är det frågetecken på.

1-7 mot ett Mora som gjort ett mål på sina tre senaste matcher imponerar inte på mig.
De bjöd ju inte ens till i tredje.
Senast redigerad av Graver 2015-02-19 kl. 21:38.
Citera
2015-02-19, 21:44
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Det är ju knappast några "kross" eller överkörningar du kommer med, såg du ens matcherna eller går du endast på resultat?

Sedan gäller matchen imorgon så mycket mer än vad matcherna gjorde då, speciellt för Malmö.. de "ska" ju bara gå upp.
Karlskrona kan spela helt utan press, medans Malmö är pressade till att vinna.
Jag tror dock att matchen kommer vara sjukt jämn, det kommer vara tillfälligheter som avgör.
Det som talar för Malmö är att Erik Thorell troligtvis inte kommer till spel pga ryggskada, även Lihagen och Tessier är det frågetecken på.

1-7 mot ett Mora som gjort ett mål på sina tre senaste matcher imponerar inte på mig.
De bjöd ju inte ens till i tredje.

Jaja, dream on...

Det som definitivt talar för Malmö är att vi har seriens bästa försvarsspel och mest målglada offensiv. Nu har vi dessutom fått in seriens bästa målvakt....
Citera
2015-02-19, 21:47
Avslutad
Malmö har allsvenskans bästa trupp, och när Malmö spelar på högstanivå så är det inget annat allsvenskt lag som kommer upp i samma standard.

Går inte Malmö upp så är det en STOR skräll, och näst intill en skandal.
Citera
2015-02-19, 21:48
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Jaja, dream on...

Det som definitivt talar för Malmö är att vi har seriens bästa försvarsspel och mest målglada offensiv. Nu har vi dessutom fått in seriens bästa målvakt....
Och SSK har på pappret seriens bästa lag.. de kommer få kvala för att försöka hålla sig kvar.

Som jag skrev tidigare, hoppas för din skull att spelarna inte drabbats utav hybris, vilket du verkar ha gjort.
Citera
2015-02-19, 21:58
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Och SSK har på pappret seriens bästa lag.. de kommer få kvala för att försöka hålla sig kvar.

Som jag skrev tidigare, hoppas för din skull att spelarna inte drabbats utav hybris, vilket du verkar ha gjort.

Nä, det har dom inte, det är flera lag som på pappret har lika bra eller bättre trupp än SSK...

Nä jag har inte hybris, jag har bara en realistisk förhoppning om succé utifrån vad Malmö presterar när hela laget är fokuserat och jobbar intensivt i 60 min.
Citera
2015-02-19, 22:05
Medlem
CreepyCrawls avatar
Nu såg jag inte Mora-Malmö ikväll men ett resultat som 1-7 inger respekt helt klart.
Det vill till att KHK går in starkt på lördag och ger allt i minst 60 min. Men precis som andra har påpekat är den här säsongen av HA oförutsägbar vad gäller enstaka matcher. Misstag bestraffas ögonblickligen.

Det enda jag kan önska (förutom vinst för KHK givetvis) är att vi ger fan i att dumpa pucken vid byten, det håller inte att hålla på med sånt trams.
Citera
2015-02-19, 23:17
Medlem
Citat:

Nej det har dom inte, dom har serien sämsta "lag" ,dom har dock seriens bästa lag på papperet men det räcker inte långt om man inte krigar för varann och är beredd på göra jobbet.
Malmö har den högsta högstanivån helt klart, det jag sett av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in