2015-02-17, 18:30
Medlem
HAZARD17s avatar
Tycker väldigt många misstolkar det Guidetti säger. Han har aldrig påstått att han är en världsstjärna. Han har däremot påstått att han har som mål att bli en världsstjärna. Och det är ju bra att man strävar efter någonting, eller hur? Sen så har folk klagat på att det är för mycket snack och för lite verkstad under hans skadeperiod. Men det är ju svårt att göra någonting annat när man är skadad. Att sedan medierna hypar upp honom, det är ju knappast hans fel.
Citera
2015-02-18, 03:41
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telwin
Tycker John har bevisat tillräckligt under hösten. Fått spela 22 matcher (varav många där han blivit utbytt eller inbytt) och svarat för 20 poäng imponerar efter en sådan lång frånvaro även om det är i Skottland han spelar. Sedan sitt senaste mål har han bara fått spela 372 minuter i ligan och har på den tiden ändå svarat för 4 assist. Att Celtic väljer bänka honom för sina "egna" spelare är väl inte heller konstigt i sig när man ändå har överlägset bäst lag i ligan och säkert tänker på framtiden. Guidetti lär få starta på torsdag när Celtic möter Inter.

Jag tycker inte John gör fel som ser till sitt eget bästa och klubbarna lär stå på rad för hans signatur i sommar!

Precis de som ligger John lite i fatet. Varför skulle Celtic i en vanlig serielunk match mot något bottenmotstånd spela en inlånad spelare när man kan ge sina egna talanger tid och utveckling? Han får ta och göra en permanent flytt så slipper han sånt här. Begär han för hög lön eller begär Manchester City för hög övergångssumma? Var ligger problemet annars för inte kan väl ens John gå i tankarna om att han ska ta en tröja i Citys A-lag?
Citera
2015-02-18, 07:03
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Precis de som ligger John lite i fatet. Varför skulle Celtic i en vanlig serielunk match mot något bottenmotstånd spela en inlånad spelare när man kan ge sina egna talanger tid och utveckling? Han får ta och göra en permanent flytt så slipper han sånt här. Begär han för hög lön eller begär Manchester City för hög övergångssumma? Var ligger problemet annars för inte kan väl ens John gå i tankarna om att han ska ta en tröja i Citys A-lag?

Nu går ju kontraktet med City ut, så parterna ligger väl lågt. Antagligen tas förutsättningarna för Guidetti in, för trots allt är han ju relativt intressant på marknaden. Det gäller bara att få till en permanent övergång: både i Celtic och i Stoke gjorde ju statusen som lån att egna produkter ofta prioriterades/prioriteras.

Det känns frustrerande att fortfarande känna "snart så, snart så, bara...". Att killen inte fått en ärlig, fullständig chans ännu. Då menar jag inte att han själv alltid tagit rätt beslut.
Citera
2015-02-18, 09:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Tror knappast det är City som står i vägen. Den typen av klubbar ger blanka fan i sådana spelare..Dom har dom gärna i sitt reservlag..men kan lätt ersättas med någon annan...Utan det handlar väl om att han inte kan tänka gå ner i lön troligen. Och blir det återvändsgränd som blir svår att ta sig ur. För han måste permanent bort från City för att ha någon chans överhuvudtaget att få en vettig karriär.

Ang. media..så tror jag det inte är så att han medvetet spelar "Allan"..utan han är inte den smartaste helt enkelt...och det utnyttjar media. Han verkar tro och uppträda som om han vore en ung, spännande talang fortfarande...
Senast redigerad av Steff83 2015-02-18 kl. 09:58.
Citera
2015-02-18, 12:35
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror knappast det är City som står i vägen. Den typen av klubbar ger blanka fan i sådana spelare..Dom har dom gärna i sitt reservlag..men kan lätt ersättas med någon annan...Utan det handlar väl om att han inte kan tänka gå ner i lön troligen. Och blir det återvändsgränd som blir svår att ta sig ur. För han måste permanent bort från City för att ha någon chans överhuvudtaget att få en vettig karriär.

Ang. media..så tror jag det inte är så att han medvetet spelar "Allan"..utan han är inte den smartaste helt enkelt...och det utnyttjar media. Han verkar tro och uppträda som om han vore en ung, spännande talang fortfarande...

Har för mig de krävde 60 miljoner för honom ett tag eller så trolla fotbollstransfers.com. Helt absurd summa för en som varit borta så länge och hade då inte presterat på 2 år. Hoppas det stämmer att hans kontrakt går ut och han går till en vettig klubb där han blir ordinarie. Kanske i italienska ligan?
Citera
2015-02-18, 14:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Har för mig de krävde 60 miljoner för honom ett tag eller så trolla fotbollstransfers.com. Helt absurd summa för en som varit borta så länge och hade då inte presterat på 2 år. Hoppas det stämmer att hans kontrakt går ut och han går till en vettig klubb där han blir ordinarie. Kanske i italienska ligan?

Låter märkligt...Vad spelar det för roll för City om han säljs för 30 eller 90? Tror dock fortstatt att det är lönekravet som skon klämmer. Hoppet står till när kontraktet går ut.
Citera
2015-02-18, 14:19
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:

Finns ju inget lag i Serie A som har anfallare som är sämre än Guidetti, i alla fall inte i startelvan. Med sin nuvarande form skulle han få nöta bänk i Italien också.
Citera
2015-02-18, 14:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vore ju tragikomiskt om han går till Inter av alla lag.

Borde han inte på allvar till en klubb han blir ordinare i? Guidetti verkar stendum, och jag förstår inte varför folk ens gillar människan. Han må vara bra, men den mängden felbeslut han hittills tagit i karriären borde ju inte resultera i något annat än en ganska medioker karriär.

Vet inte vad jag hoppas på, vore väl kul om han lyckades, men hans attityd, kaxighet och dumma beslut får mig att tveka.
Citera
2015-02-19, 21:41
Medlem
asslikethats avatar
Bänkad i dagens match mot Inter.
Citera
2015-02-19, 21:57
Medlem
junazs avatar
Citat:
Bänkad i dagens match mot Inter.
Tänkte just det när jag läste om honom i pressen häromdagen om hur han äntligen skulle få spela i Europa igen osv - hur säker är han ens på att få spela över huvud taget mot Inter med tanke på att han fått nöta bänk en del i ligan...
Citera
2015-02-19, 22:45
Bannlyst
Vad är det som har hänt egentligen? Har han någon konflikt med Deila kanske?
Citera
2015-02-19, 23:02
Medlem
anteri17s avatar
Det är klass på grabben. Han är het i boxen, löper fruktansvärt intelligent och kan avsluta. Dessutom okej med bollen.

Vissa här vill bara göra statements om att han är slut och bla bla. Han har fortfarande framtiden för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in