2015-02-19, 18:44
Medlem
Mister Corruptoshenko, Ukrainas President är i blåsväder. Newsweek har publicerat en artikel som beskriver skurken och avslöjar hans kriminella affärsmetoder. Läs:
"Explosive Court Case Puts Ukraine's Chocolate King in Dock"
http://www.newsweek.com/2015/02/27/explosive-court-case-puts-chocolate-king-dock-307920.html?piano_d=1

Obs! Länken till artikeln kommer från Kyiv Post: http://www.kyivpost.com/content/ukraine-abroad/newsweek-explosive-court-case-puts-ukraines-chocolate-king-in-the-dock-381259.html
2015-02-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det finns inga och har aldrig funnits några "missil-ramper" eller någon form av missiler av det slag du syftar på i Polen eller någon annanstans i Europa.

Det finns inget avtal och definitivt inget skriftligt sådant om någon överenskommelse av det slag du påstår.

utdrag ur källa på punkt 1:

During its 2012 Chicago Summit NATO leaders declared that the NATO missile defence system has reached interim capability.[24] Interim capability means that a basic command and control capability has been tested and installed at NATOs Headquarters Allied Air Command in Ramstein, Germany, while NATO Allies provide sensors and interceptors to connect to the system.[25] It also means that US ships with anti-missile interceptors in the Mediterranean Sea and a Turkey-based radar system have been put under NATO command in the German base.[24][26] “Our system will link together missile defence assets from different Allies – satellites, ships, radars and interceptors – under NATO command and control. It will allow us to defend against threats from outside the Euro-Atlantic area,” NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen said.[27]

NATO longterm goal is to merge missile defence assets provided by individual Allies into a coherent defence system so that full coverage and protection for all NATO European populations, territory and forces against the threats posed by proliferation of ballistic missiles is ensured. This goal is expected to be realised sometime between the end of the 2010s and the beginning of the 2020s.[25] To this end Spain will host four US Aegis warships at its port in Rota while Poland and Romania have agreed to host US land-based SM-3 missiles in the coming years.[26] According to a State Department official Frank A. Rose, the United States has "offered EPAA assets to the Alliance" as an "interim BMD capability", including the AN/TPY-2 radar deployed in Turkey, which is "under NATO operational control". Rose also said that "In addition, U.S. BMD-capable Aegis ships in Europe are also now able to operate under NATO operational control when threat conditions warrant."[

http://www.spiegel.de/international/europe/nato-considers-missle-shield-directed-against-russia-a-987899.html

"missile defence system i stationerad i Turkiet"

källa på punkt 2.

http://www.spiegel.de/international/world/nato-s-eastward-expansion-did-the-west-break-its-promise-to-moscow-a-663315.html
Senast redigerad av Camuga 2015-02-19 kl. 18:48.
2015-02-19, 18:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Som vi tidigare konstaterat så vet alla att detta är ryska fordorn som transporterats in via järnvägen.
Nej, det är ingen som har "konstaterat". Det är säkert nån Ukrainadåre som utan bevis påstått att det är så (läser färre och färre av dårarnas tröttsamma svammelinlägg), men det är inte konstaterat. Vad som är konstaterat är att den ukrainska armén flydde i panik och lämnade efter sig stora mängder krigsmateriel.
2015-02-19, 18:47
Medlem
naturtvåls avatar
Här är en presskonferens med en deserterande azov-soldat som svara på frågor om den sista tidens händelser...

Skillt´s version om hur det gick till i den stackars byn som dom "befriade" går inte att styrka med dennes vittnesmål, utan tvärtom han får nog återigen betecknas som lustlögnare i denna fråga...

Tro inte på mig, titta och döm själva!

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=dee_1424364774
Senast redigerad av naturtvål 2015-02-19 kl. 18:51.
2015-02-19, 18:48
Medlem
Aciess avatar

Det är en JÄVLA skillnad på missile defence och ballistic missiles....
2015-02-19, 18:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Mister Corruptoshenko, Ukrainas President är i blåsväder. Newsweek har publicerat en artikel som beskriver skurken och avslöjar hans kriminella affärsmetoder. Läs:
"Explosive Court Case Puts Ukraine's Chocolate King in Dock"
http://www.newsweek.com/2015/02/27/explosive-court-case-puts-chocolate-king-dock-307920.html?piano_d=1

Obs! Länken till artikeln kommer från Kyiv Post: http://www.kyivpost.com/content/ukraine-abroad/newsweek-explosive-court-case-puts-ukraines-chocolate-king-in-the-dock-381259.html
ZOG verkar ha tröttnat på Poroshenko, uppenbarligen vill de ha någon dugligare puppet på plats snarast.
2015-02-19, 18:50
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Halvön har de ju redan tagit, resten av Ukraina som är Europas mest befolkade land och har väldigt hög bnp, tycker jag personligen är helt otroligt att han ens fått sätta sin fot i.
Han har ingenting där att göra.

Vem är det som tuggar khat här egentligen?

Spanien, Tyskland, Italien, Frankrike, Storbritannien och Ryssland har alla större befolkning än Ukraina.

Den "väldigt höga BNP:n" är i själva verket pinsamt låg. Man ligger efter idel negerländer samt en hel drös med länder i tredje världen. Drygt hundrade plats i världen enligt de flesta beräkningar.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Senast redigerad av Guillounism 2015-02-19 kl. 18:56.
2015-02-19, 18:50
Medlem
Citat:
http://foreignpolicy.com/2015/02/18/...-russia-putin/

Obehagligt att såna här totalitära regimer återigen har tagit sig in på europeisk mark, över 20 år efter att vi trodde att kommunismen slutligen var besegrad.

Kommunismen och diktaturer är läskiga saker, de har ju mördat så jävla många människor.
Tänk om någon kom hem till er eller era släktingar och forslade bort er i mörkret, eller helt plötsligt är en familj ni känner försvunna, det är riktigt obehagligt.

Det är faktiskt inte så konstigt att både nassar, judar, negrer och även ryssar slåss gemensamt mot dessa kommunisthorder, oppositions-rensningen har ju redan börjat i de östra delarna av Ukraina.

Jag håller med om att kommunismens upphovsmän är ena obehagliga typer. Pariskommunen år 1871 anses vara den första kommunistrevolutionen. År 1917 tog bolsjevikerna kontrollen över Ryssland och tog namnet Sovjetunionens kommunistparti, kort efter revolutionen introduserade bolsjevikerna kommunismen till Mao och Kina. Upphovsmännens senaste uppfinning är att anordna Kievkuppen och sedan försöka återta kontrollen över Ryssland som de tappade efter murens fall. Så visst är kommunism, denna diktatur läskiga saker, som även genomsyrar Sverige subtilt och har även lyckats värva Bildt till sin skara av kadrer.
2015-02-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Kommunism? hahaha... Du är totalt blåögd. Jag kan verkligen inte fatta att folk associerar kommunism med dagens Ryssland. Chockerande okunskap. Den som led mest under kommunismen var Ryssen, den kristna ortodoxa Ryssen.
När kommunismen föll i Sovjet föll en stor tung börda från Ryssarna.

Bara en indoktrinerad pappskalle från kalla krigets dagar är korkad nog att sammankoppla Vladimir Putins Ryssland med Kommunism och Sovjetunionen. Ryssland är snarare en ideologisk inkarnation av det gamla tsardömet med ortodox kristendom och traditionella familjevärderingar som ideologiska utgångspunkter. USA och EU är den kommunistiska manifestationen av Trotsky, Zinovjev och grabbarna. USA och väst har med andra ord mer gemensamt med kommunistisk gudlöshet än vad dagens Ryssland har gemensamt med sitt förflutna. Detta bekräftar historien med alla militära interventioner, all dekadens och politisk korrekthet som strömmar från dessa västerländska demonnästen.
2015-02-19, 19:01
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vem är det som tuggar khat här egentligen?

Spanien, Tyskland, Italien, Frankrike, Storbritannien och Ryssland har alla större befolkning än Ukraina.

Den "väldigt höga BNP:n" är i själva verket pinsamt låg. Man ligger efter idel negerländer samt en hel drös med länder i tredje världen. Drygt hundrade plats i världen enligt de flesta beräkningar.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Haha, ja jag skulle tänkt mig för, såklart.. Knappast att jag tuggar khat, men det kanske är vanligt hemma hos dig? Ukraina har 45 miljoner invånare, det visste jag innan, men det jag rapade upp var något jag läst nånstans, tack för rättelsen.
2015-02-19, 19:04
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Kriget rasar på för fullt. Ryssland kan, och borde, gå in med sin armé, ta tillbaka (annektera) sin halvö, sätta upp gränspolis och få ett slut på det hela. Vad är det som stoppar dom från att göra det? Jag är orolig att desto längre tid det tar för Putin att bestämma sig för att ta i med hårdhandskarna desto större är risken att USA(/väst) själva börjar kriga där via proxy och att det hela eskalerar kort därefter.
Normalt skulle jag säga folkrätten, FN-stadgan, internationella avtal, demokratiska värderingar, medmänsklighet och vanligt jäkla hyfs.

Men nu är det Ryssland vi pratar om, så jag svarar "vapenmakt".

Bra värderingar du har där.

PS. De har redan annekterat halvön (Krim) med vapenmakt. Häng med.
2015-02-19, 19:07
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Halvön har de ju redan tagit, resten av Ukraina som är Europas mest befolkade land och har väldigt hög bnp, tycker jag personligen är helt otroligt att han ens fått sätta sin fot i.
Han har ingenting där att göra.
Oj då har jag varit mer ur fas med händelserna där än vad jag trott. Bara att applådera Putin för det då! Resten av Ukraina borde han dock lämna ifred eftersom ryssen inte har där att göra till skillnad från Krim.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in