2015-02-19, 19:08
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Jag håller med om att kommunismens upphovsmän är ena obehagliga typer. Pariskommunen år 1871 anses vara den första kommunistrevolutionen. År 1917 tog bolsjevikerna kontrollen över Ryssland och tog namnet Sovjetunionens kommunistparti, kort efter revolutionen introduserade bolsjevikerna kommunismen till Mao och Kina. Upphovsmännens senaste uppfinning är att anordna Kievkuppen och sedan försöka återta kontrollen över Ryssland som de tappade efter murens fall. Så visst är kommunism, denna diktatur läskiga saker, som även genomsyrar Sverige subtilt och har även lyckats värva Bildt till sin skara av kadrer.

Där är vi helt överens, Bildt kan jag inte uttala mig om, men det övriga samt det som pågår i Sverige.
Redan det lilla som syns i detta makabra land är riktigt jävla illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Oj då har jag varit mer ur fas med händelserna där än vad jag trott. Bara att applådera Putin för det då! Resten av Ukraina borde han dock lämna ifred eftersom ryssen inte har där att göra till skillnad från Krim.

Han har ju ingenting i Krim att göra heller, det var inte hans, det var inte Rysslands, det tillhör Ukraina hur mkt man än vrider och vänder på det.
Turkarna har ägt Krim längre än Ryssland (som nu inte var ägare till det). Ska Turken komma o ta det från Ryssland?
Senast redigerad av Acies 2015-02-19 kl. 19:10.
2015-02-19, 19:16
Medlem
Intervju med Prizraks enhet 404

https://www.youtube.com/watch?v=oGoVeEfDvJs
2015-02-19, 19:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
During its 2012 Chicago Summit NATO leaders declared that the NATO missile defence system has reached interim capability.[24] Interim capability means that a basic command and control capability has been tested and installed at NATOs Headquarters Allied Air Command in Ramstein, Germany, while NATO Allies provide sensors and interceptors to connect to the system.[25] It also means that US ships with anti-missile interceptors in the Mediterranean Sea and a Turkey-based radar system have been put under NATO command in the German base.[24][26] “Our system will link together missile defence assets from different Allies – satellites, ships, radars and interceptors – under NATO command and control. It will allow us to defend against threats from outside the Euro-Atlantic area,” NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen said.[27]

NATO longterm goal is to merge missile defence assets provided by individual Allies into a coherent defence system so that full coverage and protection for all NATO European populations, territory and forces against the threats posed by proliferation of ballistic missiles is ensured. This goal is expected to be realised sometime between the end of the 2010s and the beginning of the 2020s.[25] To this end Spain will host four US Aegis warships at its port in Rota while Poland and Romania have agreed to host US land-based SM-3 missiles in the coming years.[26] According to a State Department official Frank A. Rose, the United States has "offered EPAA assets to the Alliance" as an "interim BMD capability", including the AN/TPY-2 radar deployed in Turkey, which is "under NATO operational control". Rose also said that "In addition, U.S. BMD-capable Aegis ships in Europe are also now able to operate under NATO operational control when threat conditions warrant."

Jag upprepar vad jag skrev som svar på ditt tidigare felaktiga påstående dvs:

Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Jag kan inte riktigt hålla med dig vad gäller upptrappningen. Upptrappningen startas av Nato, med missil-ramper riktade mot "Iran", som man satt upp i Polen.

Det finns inte och har aldrig funnits några "missilramper" än mindre missiler av den typ du påstår i Polen eller någon annanstans i Europa.
Senast redigerad av DaEzz 2015-02-19 kl. 19:24.
2015-02-19, 19:24
Medlem
Frivilliga från Colombia och Texas förenas i Donbass

https://www.facebook.com/TruthfromUkraine/photos/a.1462094710680543.1073741828.1452285018328179/1610856909137655/?type=1&permPage=1

Citat:
Here in Novorossiya one from several front lines of fight between Good and Evil, between will of free people and will of transnational corporations. Everyone is welcome as volunteer to fight for a just cause.
2015-02-19, 19:28
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Frivilliga från Colombia och Texas förenas i Donbass

https://www.facebook.com/TruthfromUkraine/photos/a.1462094710680543.1073741828.1452285018328179/1610856909137655/?type=1&permPage=1

HAHA ja det är ju klart det finns kommunister i USA oxå, en svart Amerikansk kommunist stridande för Putin i ett invaderat land i Europa. Herrejösses this fucking world is fucked.

För de som kanske missade hammaren och skäran.

-
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men så låg BNP som Ryssland har man väl inte i alla fall för då är det kris. Ryssland ligger väl i klass med Bangladesh har jag för mig. Eller det kanske var livslängden. Skit samma, ett u-land är det i alla fall och Ukraina har allt att vinna på att satsa på vinnarna d.v s västvärlden och dom asiatiska ekonomierna. Där finns framtiden nu när Ryssland blivit akterseglat än en gång. Men att Ukraina behöver bygga upp sin militär i samklang med väst är ju ingen djärv gissning. Lita aldrig på ryssen är ju läxan Ukraina, och för den del också omvärlden lärt sig. Trots allt så är ju inte Ukraina riktigt lika illa ute som när det var ockuperat och en del av Sovjet. Nu blåser friska vindar från väst bort den unkna ryssluften.

Jag tror jag missmindes och skrev fel, det kan varit så att Ukraina står sig väl i det jag menade som ett Östeuropeiskt land. Men ja, vad spelar det för roll eg, Putski har inget där att göra iaf, nu citerar jag Herr Putin själv "Vi kommer inte att blanda oss i detta, det är Ukrainas sak att reda ut".
Senast redigerad av Acies 2015-02-19 kl. 19:31.
2015-02-19, 19:32
Medlem
Xeliouss avatar
Tydligen har de ryska reguljära trupperna problem vid Debaltsevo:
https://twitter.com/JuMistress/status/568451894244462593

Fler "200" att skicka hem!

Nu har man hittat mer bevis på att ryssland hjälpte Janukovitj att skjuta demonstranterna på Maidan:
Citat:
Årsdagen av massavrättningar i Maidan i centrala Kiev Ukrainas riksåklagarens kansli uppgav att det fanns bevis för gemenskap tragedin februari av säkerhetsstyrkorna i Ryssland.
http://nv.ua/ukraine/v-gpu-poyavilis-dokazatelstva-prichastnosti-rossii-k-rasstrelam-na-maydane-35318.html
2015-02-19, 19:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
HAHA ja det är ju klart det finns kommunister i USA oxå, en svart Amerikansk kommunist stridande för Putin i ett invaderat land i Europa. Herrejösses this fucking world is fucked.
Amerikanen är vit från Texas, kommunisten från Colombia. Möjligt att amerikanen är kommunist också iofs, men han är inte svart.
2015-02-19, 19:51
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Ny statskupp på g annars så skulle de väl inte släppt igenom en sådan artikel
Enl den ryska sidan kunde nazister, fascister, EU, CIA m.fl lätt som en plätt köpa i hop lite folk till Maidan och få till en "statskupp". Man anser sig veta hur det gick till m.a.o.
Men varför grejar då inte Putin en motkupp, han är skolad i subversive activities som gammal KGB:e?
Då skulle ju konflikten i Ukraina vara över på direkten, vad väntar han på? Eller är det den 'nya statskuppen' du talar om??
2015-02-19, 19:59
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Amerikanen är vit från Texas, kommunisten från Colombia. Möjligt att amerikanen är kommunist också iofs, men han är inte svart.

Haha ja, jag skulle tittat lite närmare men är så jävla risig i ögonen sen jag varit vaken från kl 04:00.
Tyckte han såg ut som en ghetto neger ^^
Vilka fördomar va ;D

-
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Enl den ryska sidan kunde nazister, fascister, EU, CIA m.fl lätt som en plätt köpa i hop lite folk till Maidan och få till en "statskupp". Man anser sig veta hur det gick till m.a.o.
Men varför grejar då inte Putin en motkupp, han är skolad i subversive activities som gammal KGB:e?
Då skulle ju konflikten i Ukraina vara över på direkten, vad väntar han på? Eller är det den 'nya statskuppen' du talar om??

Av informationen som florerar har jag förstått att rysk underrättelsetjänst var en part i maidan, nu gick det ju inte som Putin ville, faktiskt tvärtom och någon annan vann coupe d'Etat.
Om nu USA var involverad i kuppen så var de antaligen smartare eller hade turen på sin sida.
Annars förlorade Putin kuppen av bara slumpen.
Senast redigerad av Acies 2015-02-19 kl. 20:03.
2015-02-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vem är det som tuggar khat här egentligen?

Spanien, Tyskland, Italien, Frankrike, Storbritannien och Ryssland har alla större befolkning än Ukraina.

Den "väldigt höga BNP:n" är i själva verket pinsamt låg. Man ligger efter idel negerländer samt en hel drös med länder i tredje världen. Drygt hundrade plats i världen enligt de flesta beräkningar.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Sen kan man kanske nämna att BNP per capita inte är en gudomlig ekvation för att avgöra att lands finansiella potential. Det finns många fler - och viktigare - tillväxtfaktorer. Notera gärna att det finansiellt obetydliga skitlandet Kina cirka ett dussin placeringar före Ukraina i BNP per capita. Orkar inte kolla exakt.

Avslutningsvis har Ukraina också haft problem - till lejonparten härrörande från ryskt gasberoende och dess tillhörande korruptionsstruktur (en slags negativ trickle down) - med en skuggekonomi som de flesta uppskattar till 60-75 % av BNP. Även Ryssland har snarlika problem med en skuggekonomi.

Ha det bra - Heil hitler på dig!
2015-02-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Här är en presskonferens med en deserterande azov-soldat som svara på frågor om den sista tidens händelser...

Skillt´s version om hur det gick till i den stackars byn som dom "befriade" går inte att styrka med dennes vittnesmål, utan tvärtom han får nog återigen betecknas som lustlögnare i denna fråga...

Tro inte på mig, titta och döm själva!

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=dee_1424364774
Men inte tror du väl att en ev. desertör säger annat än vad dom nya herrarn bestämt?
Särskilt inte när det är putins hantlangare som varit spökskrivare. Nej den valsen fungerar inte utanför Ryssland.
Dessutom betyder ju inte en kritisk kommentar från soldater om brister i Kievstyret att man stödjer terrorn i öster, långt därifrån. Samma sak gäller ju även kvarvarande befolkning, att kritisera Kiev är sunt, att supporta separatisternas terrorn är däremot sjukt men säkert en överlevnadsinstinkt.
2015-02-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men så låg BNP som Ryssland har man väl inte i alla fall för då är det kris. Ryssland ligger väl i klass med Bangladesh har jag för mig. Eller det kanske var livslängden. Skit samma, ett u-land är det i alla fall och Ukraina har allt att vinna på att satsa på vinnarna d.v s västvärlden och dom asiatiska ekonomierna. Där finns framtiden nu när Ryssland blivit akterseglat än en gång. Men att Ukraina behöver bygga upp sin militär i samklang med väst är ju ingen djärv gissning. Lita aldrig på ryssen är ju läxan Ukraina, och för den del också omvärlden lärt sig. Trots allt så är ju inte Ukraina riktigt lika illa ute som när det var ockuperat och en del av Sovjet. Nu blåser friska vindar från väst bort den unkna ryssluften.

2013 års siffror enligt IMF:

Ryssland 24298 USD/Inv
Ukraina: 8691 USD/Inv.

Ser vi sedan 2004-2011

Ryssland 2004: 10779 SEK 2011: 16736 SEK

Ukraina: 5244 SEK 2011: 7233

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in