2014-10-25, 23:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiomyran
Jag skulle vilja klargöra en sak om Joels intelligens. Jag har märkt att han försöker få det att framstå som att han är något slags geni. Anledningen till att Joel har presterat bra på ett eventuellt mensatest eller vad det nu är han har visat upp för att imponera på sina medpatienter är enkel. Det är nämligen så att Joel har tränat på att lösa IQ-tester. Om man googlar på internet hittar man en uppsjö gratistester som man kan öva på samt flertalet texter som beskriver hur man går till väga för att prestera bra på testerna. Detta har Joel självklart gjort. Det finns givetvis flera böcker som handlar om hur man höjer resultatet på IQ-tester. Jag misstänker starkt att Joel har köpt en eller flera av alla dessa böcker.

Joel har alltså övat och övat och övat och övat för att få höga poäng på IQ-tester. Varför? Jo, för att hans lilla ego sväller när han får bra på ett IQ-test. Joel tycks ha ett sjukligt behov av att framstå som mer intelligent och bättre än andra. Det är en falsk självbild som han gör allt för att bekräfta. Svårare än så är det inte. Däremot är det löjligt lätt att syna honom.

Obs! Här måste man göra en viktig skillnad. Det går att höja sitt resultat på testerna men det går INTE att höja sin grundläggande intelligens särskilt mycket. Om Joel har fått 131 på Mensas test så säger det därför inte särskilt mycket. Faktum är att det är skrämmande lätt att lära sig principerna om hur logiska tester är utformade. Faktum är att Joel inte har en IQ som överstiger 130. Det är ganska lätt att avslöja Joel på den punkten.

Det går heller inte att jämföra Joel med Ed Kemper. När Ed Kemper var ung fanns inte internet. När han var femton år gammal och blev dömd till rättspsykiatrisk vård visade det sig vid de psykologiska testerna att han hade en extremt hög IQ. Vissa källor säger 136. En del källor hävdar att hans IQ är en bra bit över 140. Till skillnad från Joel hade Ed Kemper inte suttit och googlat på hur man löser IQ-tester. Han hade heller inte övat på några tester. Ed Kemper var med andra ord helt oförberedd när han testades för första gången. När det kommer till intelligens är därför hästlängder mellan sadisterna Ed Kemper och Joel. Däremot är Joel och Kemper ungefär lika motbjudande och parasitära som personer, men det är en helt annan sak.

Det kommer nog att bli tufft för Joels ego att läsa det här inlägget.

Det är väl å andra sidan så att om man är mycket ovan vid den sortens test kan man höja sig några poäng på att öva och det leder också till att man känner sig lite tryggare när man gör testet och kan slappna av och koncentrera sig bättre, men några radikala höjningar tror jag inte är belagda: den där förbättringskurvan planar alltså ut mycket snabbt. Sedan finns få test som är gjorda för att verkligen mäta en exakt skillnad när man kommer över 130. Så om någon får 136 eller 140 på ett test behöver man tolka det med en nypa salt.
Citera
2014-11-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Undrar vem som har högst IQ, Joel eller Jimmi?

Svårt att säga. Jag tror visserligen att Jimmi är retarderad, eller i alla fall snudd på retarderad. Det är mitt intryck av honom. Joel är väl normalbegåvad, inte mer. Svaret bör därför vara att Joel är den "smartare" . Jag hade för övrigt en vän vars flickvän jobbade på sjukhuset där Joel var inlagd. Hon berättade att personalen brukade skratta en hel del åt Joels vanföreställning om att han är smart. Personalen var tydligen överens om att han var något av en wannabe-Hannibal Lecter eller något åt det hållet.
Citera
2014-11-05, 20:01
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Svårt att säga. Jag tror visserligen att Jimmi är retarderad, eller i alla fall snudd på retarderad. Det är mitt intryck av honom. Joel är väl normalbegåvad, inte mer. Svaret bör därför vara att Joel är den "smartare" . Jag hade för övrigt en vän vars flickvän jobbade på sjukhuset där Joel var inlagd. Hon berättade att personalen brukade skratta en hel del åt Joels vanföreställning om att han är smart. Personalen var tydligen överens om att han var något av en wannabe-Hannibal Lecter eller något åt det hållet.

Mmm, vi vet ju att Joel gärna ville ta sig tuggor av en snygg ung kvinna som han först skulle våldta, tortera och sedan mörda.
Hans dröm var ju att äta av henne "så hon för alltid skulle vara en del av honom".
Joel ville ju även använda en bågfil på henne.
Låter ju onekligen mumma.
Citera
2014-11-05, 23:04
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Mmm, vi vet ju att Joel gärna ville ta sig tuggor av en snygg ung kvinna som han först skulle våldta, tortera och sedan mörda.
Hans dröm var ju att äta av henne "så hon för alltid skulle vara en del av honom".

På tal om tuggor, jag glömde berätta...

Joel har ju obevakade permissioner numera, och får lov att besöka sina nära och kära.
Tänk om han tar sig ett bett eller en tugga någonstans

Citera
2014-11-06, 01:38
Medlem
Zcapegoats avatar
Joel lyckades inte tala mig tillrätta tidigare, så här kommer det näst senaste beslutet från förvaltningsrätten:
http://www.filedropper.com/ander2014-09-05

En sammanfattning är att den slutna vården ska fortsätta samt att han får vistas utanför sjukvårdsinrättningens område enligt följande:
Citat:
1. Inom Sigfridsområdet dagligen mellan kl. 8.00 och 20.00.
2. Inom Växjö stad någon gång mellan kl. 8.00 och 20.00 under sammanlagt
sex timmar per kalendervecka, uttaget med minst en timme eller som
mest tre timmar per tillfälle.

Snart efter föregående beslut ville Joel ha utökade permissioner, men det sket sig. Här är det beslutet:

http://www.filedropper.com/vxjfr3320-14dom2014-10-10

Ett litet citat:
Citat:
Av utredningen framgår visserligen att Joel Ander har skött tidigare permissioner
utan någon anmärkning. Av journalanteckningar över vården
under september framgår emellertid att han visar brister i ordning och
dygnsrytm, att han haft ångest samt att han vid tillfällen inte kunnat avledas.
Dessa omständigheter ger grund för bedömningen att ytterligare tid
bör förflyta innan Joel Anders permissioner utökas för det ansökta ändamålet.
Förvaltningsrätten finner därför att ansökan bör avslås.
Senast redigerad av Zcapegoat 2014-11-06 kl. 01:49.
Citera
2014-11-06, 18:52
Medlem
Citat:

Sa han det under rättegången? Han är verkligen en störd och pinsam människa. Om jag minns rätt sa Jeffrey Dahmer något i stil med att han åt sina offer för att göra dem till en del av honom. Joel är alltså en liten copyCAT☺. Ett annat ganska tragikomiskt rykte som jag fick höra genom min kompis flickvän är att Joel, under sina episoder av svår ångest, har en tendens att kissa på sig när han sover. Jag är inte hundra på att det är sant. Men med tanke på att sängvätning (utöver pyromani och djurplågeri) tydligen ska vara en gemensam nämnare för galningar, håller jag det inte för helt osannolikt att ryktet faktiskt är sant.
Citera
2014-12-19, 18:48
Bannlyst
Citat:
Sa han det under rättegången? Han är verkligen en störd och pinsam människa. Om jag minns rätt sa Jeffrey Dahmer något i stil med att han åt sina offer för att göra dem till en del av honom. Joel är alltså en liten copyCAT☺. Ett annat ganska tragikomiskt rykte som jag fick höra genom min kompis flickvän är att Joel, under sina episoder av svår ångest, har en tendens att kissa på sig när han sover. Jag är inte hundra på att det är sant. Men med tanke på att sängvätning (utöver pyromani och djurplågeri) tydligen ska vara en gemensam nämnare för galningar, håller jag det inte för helt osannolikt att ryktet faktiskt är sant.

Jag kan faktiskt tänka mig att han kissade på sig med vilje för att han läst om just det. Jag har nog aldrig läst om en större posör.
Citera
2014-12-19, 21:07
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag kan faktiskt tänka mig att han kissade på sig med vilje för att han läst om just det. Jag har nog aldrig läst om en större posör.

Numera kan man se honom posera på Järntorget i Göteborg. Flera gånger i veckan faktiskt.
Fast han ser rätt annorlunda ut idag om man säger så.

Men jag, den allseende, jag ser dig Joel. Ofta
Citera
2015-01-07, 22:05
Medlem
retiarius1s avatar
Idag fyller ju Joel 26 år!
GRATTIS GRATTIS på bemärkelsedagen
Citera
2015-02-19, 11:45
Bannlyst
Sitter Joel fortfarande på psyket?..
Läste denna precis från 2013: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1450105-djurplagaren-fran-lerum-vardas-an

Kan ju hoppas han inte är släppt än.
Citera
2015-02-19, 12:12
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Sitter Joel fortfarande på psyket?..
Läste denna precis från 2013: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1450105-djurplagaren-fran-lerum-vardas-an

Kan ju hoppas han inte är släppt än.

Vad vill du veta?
Citera
2015-02-19, 12:19
Bannlyst
Citat:
Vad vill du veta?
Jag är bara intresserad hur länge han fick sitta på psyket för denna brutala gärningen.
Killen är ju en fara för samhället märker man ganska snabbt när man läser om hans uttalanden osv.

Jobbar han idag eller vad gör han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in