2015-02-19, 12:40
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevLivet999
Jag är bara intresserad hur länge han fick sitta på psyket för denna brutala gärningen.
Killen är ju en fara för samhället märker man ganska snabbt när man läser om hans uttalanden osv.

Jobbar han idag eller vad gör han?

Det jag vet är att han tillhör Rågårdens öppenvårdsenhet, och därmed besöker deras lilla krypin på Järntorget i Göteborg.

Hans morsa bor i Lerum men har flyttat ifrån J.A:s styvfarsa och halvsyskon, som bor kvar i "skräckens hus".

Hans biologiska farsa bor precis vid Mariaplan och är stamkund på Red Lions pub. En annan mkt nära släkting bor och arbetar nära/på Karl Johansskolan i Majorna.

Ja, vad gör han hela dagarna? Därom tvista de lärda....
Citera
2015-02-19, 14:51
Medlem
Låt killen vara nu..
Han har säkert fått tillräckligt med skit för det han gjorde för x antal år sedan!!
Glöm och gå vidare!
Ett tips.
Citera
2015-02-28, 16:36
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Det jag vet är att han tillhör Rågårdens öppenvårdsenhet, och därmed besöker deras lilla krypin på Järntorget i Göteborg.

Hans morsa bor i Lerum men har flyttat ifrån J.A:s styvfarsa och halvsyskon, som bor kvar i "skräckens hus".

Hans biologiska farsa bor precis vid Mariaplan och är stamkund på Red Lions pub. En annan mkt nära släkting bor och arbetar nära/på Karl Johansskolan i Majorna.

Så han är inte kvar på sjukhuset då eller är öppenvårdsprylen bara när han har långpermis?

Han har ju suttit jäkligt länge kan man tycka, fem år nu va? Hon vampyrmörderskan, Mich*lle Gus*avsson, satt ju bara fyra och ett halvt. Hon kanske checkar in hos öppenvårdsrättspsyk då och då också i och för sig men i princip är hon ju helt släppt.
Citera
2015-02-28, 17:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasMolly
Låt killen vara nu..
Han har säkert fått tillräckligt med skit för det han gjorde för x antal år sedan!!
Glöm och gå vidare!
Ett tips.
Han kan inte få tillräckligt med skit även om han lever i hundra år!
Han kommer alltid att bli ihågkommen som djurplågaren från Lerum.
Citera
2015-03-01, 01:45
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Så han är inte kvar på sjukhuset då eller är öppenvårdsprylen bara när han har långpermis?

Han har ju suttit jäkligt länge kan man tycka, fem år nu va? Hon vampyrmörderskan, Mich*lle Gus*avsson, satt ju bara fyra och ett halvt. Hon kanske checkar in hos öppenvårdsrättspsyk då och då också i och för sig men i princip är hon ju helt släppt.
Han är kvar på sjukhuset. Nytt beslut om hans fortsatta vård kommer nu i mars, och jag har för avsikt att begära ut det och posta det här som jag brukar.

Retiarius1 har en tendens att mest komma med svammel utan verklighetsförankring här i tråden (varför skulle han t ex tillhöra Rågårdens öppenvårdsverksamhet när han sitter i Växjö med ytterst begränsade pemissioner?). Vill du läsa de senaste besluten från i höstas har du dem här:
(FB) Den stora tråden om djurplågaren i Lerum !
Senast redigerad av Zcapegoat 2015-03-01 kl. 01:52.
Citera
2015-03-01, 10:48
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Han är kvar på sjukhuset. Nytt beslut om hans fortsatta vård kommer nu i mars, och jag har för avsikt att begära ut det och posta det här som jag brukar.

Retiarius1 har en tendens att mest komma med svammel utan verklighetsförankring här i tråden (varför skulle han t ex tillhöra Rågårdens öppenvårdsverksamhet när han sitter i Växjö med ytterst begränsade pemissioner?). Vill du läsa de senaste besluten från i höstas har du dem här:
Ja, jag kom också att tänka på det; varför han skulle vara kopplad till Rågården om han satt i Växjö. Sitter inte kattmördare nr.2 (Jimmie?) på Rågården?

Växjö är väl ett rätt tungt ställe va? Finns ju olika nivåer även på de olika rättspsyk. Karsudden exempelvis är ju också rätt tungt.

Jag hittar ingen knapp att trycka på för att ladda ner i de länkarna du gav. Hur gör man?
Citera
2015-03-01, 13:26
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ja, jag kom också att tänka på det; varför han skulle vara kopplad till Rågården om han satt i Växjö. Sitter inte kattmördare nr.2 (Jimmie?) på Rågården?

Växjö är väl ett rätt tungt ställe va? Finns ju olika nivåer även på de olika rättspsyk. Karsudden exempelvis är ju också rätt tungt.

Jag hittar ingen knapp att trycka på för att ladda ner i de länkarna du gav. Hur gör man?

Jag kommer endast med fakta

Och vad beträffar Jimmi (inte Jimmie), så har han sin "egentliga vistelse" på Rågårdens rehabenhet 8 som jag påtalat en längre tid. Jimmi har permission 6 dagar/vecka sedan i sensomras.
Han går i skolan 5 dagar/vecka, han tränar med sin alkisfarsa på torsdag em, och är ledig minst 10 timmar varje lördag för att besöka sina föräldrar (hur det arrangeras vet jag dessvärre icke, det är på två adresser).
För övrigt på precis samma ställen som innan Jimmi greps.
Jimmi har kvar sitt personnummer men har nytt namn.
Hans morsa har nytt namn men bor på sin gamla adress.
Farsan hans bor också på si gamla adress.

Vad vill ni veta mer
Citera
2015-03-01, 14:26
Bannlyst
Citat:

Retiarius1
kommer aldrig med svammel. H*n vet vad h*n snackar om. Hade du varit lite mer insatt så hade du vetat att det är JIH som sitter på Rågården - och inte JA. Lätt missuppfattning kan tyckas då denna tråden inte handlar om JIH. Så jag antar att man kan ursäkta din missuppfattning.
Citera
2015-03-01, 14:46
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:

Ser att de är borta. Prova dessa:
http://www.fildirekt.se/dl/1425217745.pdf
http://www.fildirekt.se/dl/1425311620.pdf
Citera
2015-03-01, 14:51
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd

Retiarius1
kommer aldrig med svammel. H*n vet vad h*n snackar om. Hade du varit lite mer insatt så hade du vetat att det är JIH som sitter på Rågården - och inte JA. Lätt missuppfattning kan tyckas då denna tråden inte handlar om JIH. Så jag antar att man kan ursäkta din missuppfattning.
Det ovan citerade skrev han som svar på frågan om vad JOEL (inte Jimmi) gör, så det är inte jag som blandar ihop här. Jag är fullt på det klara med att Jimmi tillhör Rågården.
Citera
2015-03-01, 16:37
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Det ovan citerade skrev han som svar på frågan om vad JOEL (inte Jimmi) gör, så det är inte jag som blandar ihop här. Jag är fullt på det klara med att Jimmi tillhör Rågården.

Jimmi tillhör http://www.sahlgrenska.se/su/enhet8

Joel tillhör http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Omraden/2/Verksamhetsomraden/Rattspsykiatri1/Enheter/RPOV/
= Järntorget 8
Citera
2015-03-01, 20:21
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Vad vill ni veta mer
Vad har han för diagnos(er)?

Hur kommer det sig att han sitter i Växjö då han kommer från Lerum och alltså bör tillhöra Karsuddens upptagningsområde?

Hur kan han gå på Rågårdens öppenavdelning om han bor i Växjö och inte har mer permis än "vistelse utanför sjukvårdsinrättningens område men inom Växjö stad
dagtid under sammanlagt sex timmar per kalendervecka, uttaget med som
mest tre timmar per tillfälle" enligt dom.

Växjö har ju egen öppenavdelning för de rättspsykpatienter som är ute men som ska checka in då och då för kontroll.
Citat:
Ser att de är borta. Prova dessa:
http://www.fildirekt.se/dl/1425217745.pdf
http://www.fildirekt.se/dl/1425311620.pdf
Tusen tack!

Rätt hårt av rätten att avslå permis då läkaren tillstyrker. Om man jämför JA med Jimmi så är ju den senare enligt uppgift i princip utsläppt redan då han har permission 6 dagar per vecka.

Jag säger inte att JA skall ha någon permis utan jag bara undrar lite i största allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in