2014-07-23, 09:08
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Han är reggad 04 -28 i år och har tagit användarnicket från en mördare som sitter i Växsjö nu som heter Dariusz Ledzion.

Joel skriver att läkarna bedömer att chansen är liten att han återfallet i brott.
Utifrån användarnicket och vad Joel har skrivit här dom senaste veckorna så är jag inte så säker på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Alltså detta ämne slutar aldrig att förvåna mig..

Inte nog med att han gjorde alla dessa sjuka gärningar med brevskrivning till djurägarna om hur han dödade deras djur, nu har han också suttit och skrivit om sig själv i tredje person för att fiska goodwill om sig själv..

Känner mig tvungen att ladda upp brevet igen, detta hoppas jag aldrig försvinner från internet.
Detta visar vilken hänsynslöshet & grymhet denna Joel Ander sitter på.

http://oi61.tinypic.com/j6tlir.jpg

http://i.imgur.com/5JQb57O.jpg
Det är lite skumt med "Darius83"s avskedsinlägg.

Det är för perfekt - Han säger alla de rätta sakerna om ånger och det felaktiga med
gärningarna han begått. Han vill vrida tillbaka tiden.. Han vill ställa saker tillrätta..
Han vill ta ansvar..

Själv vill jag gärna tro på det han skriver men i nuläget måste hans ånger betraktas
med en viss skepsis. Han är helt enkelt inte fullt övertygande i sina förklaringar!

Tiden kommer dock att ge svar på om han tillfrisknat eller ej.
Citera
2014-07-23, 12:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Inte nog med att han gjorde alla dessa sjuka gärningar med brevskrivning till djurägarna om hur han dödade deras djur, nu har han också suttit och skrivit om sig själv i tredje person för att fiska goodwill om sig själv..

Känner mig tvungen att ladda upp brevet igen, detta hoppas jag aldrig försvinner från internet.

Det visar väl på hur sjuk Joel var för 5 år sedan - och inte direkt på vilken status han har idag.
Citera
2014-07-23, 12:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Och det var det mest träffsäkra och begåvade inlägget i den här tråden.
Om du trots allt läser det här, J.A.: Lycka till med din rehabilitering!
Du och din familj har lidit så oändligt mycket mer än vad vi som drabbades har gjort.
Till er andra: Sluta ösa galla nu och låt tråden få ett avslut.
Storsint av dig att kunna bemöta Joel så.

Jag håller med dig, det är dags att låta tråden få ett avslut.

Jag är faktiskt förvånad över att den inte flyttats till "Kriminalhistoria" än - den är ju trots allt fem år gammal och fallet är avslutat.
Citera
2014-07-30, 20:28
Bannlyst
Någon som vet om kattstryparn J*mm* från Högsbo, och J*el har kontakt med varandra?
Citera
2014-08-07, 23:07
Medlem
Fascinerande tråd. Jag hoppas att huvudpersonen i tråden får spendera många år till inom rättspsyk. Någon permission då och då kan väl vara okej av humanitära skäl men fritt spelrum? Nej tack.

J.A verkar fortfarande vara en mycket sjuk människa. Dels har han ett osunt bekräftelsebehov. Han ger sig in i en diskussion han omöjligt kan vinna samt att han skriver sådana korkade saker som definitivt gör att han får stanna några år extra.

Han verkar vara en fortsatt mycket sjuk individ utan vare sig självkontroll eller sjukdomsinsikt. Avskedsbrevet speglar enbart det som han tror att folk vill höra och vad han tror gynnar honom vid eventuell upptäkt från psyks sida.

Jag misstänker nästan att J är sjukare nu än när han blev dömd. Man behöver inte vara vare sig raketforskare eller medlem i Mensa för att förstå att J A diskuterat med sig själv sedan maj genom minst tre olika konton. Detta är ett sjukt beteende och borde verkligen ge indikationer på vilken sjuk individ samhället har att göra med.

Han kommer inte kunna hålla sig borta från tråden. Läser den säkerligen dagligen. När tråden börjar falla i glömska skapas ett nytt konto där han spoilar sig själv då han inte klarar av mothugg.
Citera
2014-08-07, 23:11
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stayalivee
Fascinerande tråd. Jag hoppas att huvudpersonen i tråden får spendera många år till inom rättspsyk. Någon permission då och då kan väl vara okej av humanitära skäl men fritt spelrum? Nej tack.

J.A verkar fortfarande vara en mycket sjuk människa. Dels har han ett osunt bekräftelsebehov. Han ger sig in i en diskussion han omöjligt kan vinna samt att han skriver sådana korkade saker som definitivt gör att han får stanna några år extra.

Han verkar vara en fortsatt mycket sjuk individ utan vare sig självkontroll eller sjukdomsinsikt. Avskedsbrevet speglar enbart det som han tror att folk vill höra och vad han tror gynnar honom vid eventuell upptäkt från psyks sida.

Jag misstänker nästan att J är sjukare nu än när han blev dömd. Man behöver inte vara vare sig raketforskare eller medlem i Mensa för att förstå att J A diskuterat med sig själv sedan maj genom minst tre olika konton. Detta är ett sjukt beteende och borde verkligen ge indikationer på vilken sjuk individ samhället har att göra med.

Han kommer inte kunna hålla sig borta från tråden. Läser den säkerligen dagligen. När tråden börjar falla i glömska skapas ett nytt konto där han spoilar sig själv då han inte klarar av mothugg.

Du har nog dessvärre helt rätt i detta. Man kan bara hoppas på att någon utav hans läkare själva är uppdaterade.
Citera
2014-09-10, 20:37
Medlem
polagoms avatar
Citat:

Om det är han som skrev kommentaren ovan så är det så himla klart att 'frisk' är han inte, och antagligen kommer nog aldrig bli. Allt han skriver är så otroligt kontrollerat, genomtänkt och utfört efter en tydlig struktur. Finns inga tecken på känslor i kommentaren, det är som en Hollywoodfilm där varenda dialog utförs perfekt efter manus. Aldrig i dessa filmer som i den här kommentaren finns det något 'fel', sådana man gör i vardagliga konversationer, inlägg, med mera.

Han blir väl säkert ledsen i ögat när han kanske någonstans inom sig inser att han kommer bli gammal och grå och dö i omhändertaget tillstånd tillsammans med andra stollar.
Citera
2014-09-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamgodsbitch
jag satt med honom förr året i växjö på Lpt.

jag lärde känna han rätt bra. tyckte han va ganska shysst. han verkade typ normal för det mesta men kunde vara lite udda ibland

han skicka den här till mej i höstas : http://s1268.photobucket.com/user/Rocksteady9/media/Mensa_zpsfadac0f7.mp4.html

lite udda kanske, men efterbliven vete fan.
Testintyget är borttaget, hur hög IQ har Joel?
Citera
2014-09-24, 17:59
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan-Apsson
Testintyget är borttaget, hur hög IQ har Joel?
Jag kommer inte ihåg exakt vad Joel fick, men jag kommer ihåg att han inte kom högre än Edmund Kemper (som säkert iaf har varit en av Joels seriemördaridoler). Kemper ligger på 136, så någonstans mellan 131 och 136 hamnade han.
Citera
2014-09-25, 06:32
Medlem
helveteskyrkas avatar
Får kalla kårar av att läsa alla Joels inlägg i tråden. Personen har ingen insikt av sin egen sjukdom...

Sorligt..
Citera
2014-10-23, 13:04
Medlem
Jag skulle vilja klargöra en sak om Joels intelligens. Jag har märkt att han försöker få det att framstå som att han är något slags geni. Anledningen till att Joel har presterat bra på ett eventuellt mensatest eller vad det nu är han har visat upp för att imponera på sina medpatienter är enkel. Det är nämligen så att Joel har tränat på att lösa IQ-tester. Om man googlar på internet hittar man en uppsjö gratistester som man kan öva på samt flertalet texter som beskriver hur man går till väga för att prestera bra på testerna. Detta har Joel självklart gjort. Det finns givetvis flera böcker som handlar om hur man höjer resultatet på IQ-tester. Jag misstänker starkt att Joel har köpt en eller flera av alla dessa böcker.

Joel har alltså övat och övat och övat och övat för att få höga poäng på IQ-tester. Varför? Jo, för att hans lilla ego sväller när han får bra på ett IQ-test. Joel tycks ha ett sjukligt behov av att framstå som mer intelligent och bättre än andra. Det är en falsk självbild som han gör allt för att bekräfta. Svårare än så är det inte. Däremot är det löjligt lätt att syna honom.

Obs! Här måste man göra en viktig skillnad. Det går att höja sitt resultat på testerna men det går INTE att höja sin grundläggande intelligens särskilt mycket. Om Joel har fått 131 på Mensas test så säger det därför inte särskilt mycket. Faktum är att det är skrämmande lätt att lära sig principerna om hur logiska tester är utformade. Faktum är att Joel inte har en IQ som överstiger 130. Det är ganska lätt att avslöja Joel på den punkten.

Det går heller inte att jämföra Joel med Ed Kemper. När Ed Kemper var ung fanns inte internet. När han var femton år gammal och blev dömd till rättspsykiatrisk vård visade det sig vid de psykologiska testerna att han hade en extremt hög IQ. Vissa källor säger 136. En del källor hävdar att hans IQ är en bra bit över 140. Till skillnad från Joel hade Ed Kemper inte suttit och googlat på hur man löser IQ-tester. Han hade heller inte övat på några tester. Ed Kemper var med andra ord helt oförberedd när han testades för första gången. När det kommer till intelligens är därför hästlängder mellan sadisterna Ed Kemper och Joel. Däremot är Joel och Kemper ungefär lika motbjudande och parasitära som personer, men det är en helt annan sak.

Det kommer nog att bli tufft för Joels ego att läsa det här inlägget.
Citera
2014-10-25, 22:54
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiomyran
Jag skulle vilja klargöra en sak om Joels intelligens. Jag har märkt att han försöker få det att framstå som att han är något slags geni. Anledningen till att Joel har presterat bra på ett eventuellt mensatest eller vad det nu är han har visat upp för att imponera på sina medpatienter är enkel. Det är nämligen så att Joel har tränat på att lösa IQ-tester. Om man googlar på internet hittar man en uppsjö gratistester som man kan öva på samt flertalet texter som beskriver hur man går till väga för att prestera bra på testerna. Detta har Joel självklart gjort. Det finns givetvis flera böcker som handlar om hur man höjer resultatet på IQ-tester. Jag misstänker starkt att Joel har köpt en eller flera av alla dessa böcker.

Joel har alltså övat och övat och övat och övat för att få höga poäng på IQ-tester. Varför? Jo, för att hans lilla ego sväller när han får bra på ett IQ-test. Joel tycks ha ett sjukligt behov av att framstå som mer intelligent och bättre än andra. Det är en falsk självbild som han gör allt för att bekräfta. Svårare än så är det inte. Däremot är det löjligt lätt att syna honom.

Obs! Här måste man göra en viktig skillnad. Det går att höja sitt resultat på testerna men det går INTE att höja sin grundläggande intelligens särskilt mycket. Om Joel har fått 131 på Mensas test så säger det därför inte särskilt mycket. Faktum är att det är skrämmande lätt att lära sig principerna om hur logiska tester är utformade. Faktum är att Joel inte har en IQ som överstiger 130. Det är ganska lätt att avslöja Joel på den punkten.

Det går heller inte att jämföra Joel med Ed Kemper. När Ed Kemper var ung fanns inte internet. När han var femton år gammal och blev dömd till rättspsykiatrisk vård visade det sig vid de psykologiska testerna att han hade en extremt hög IQ. Vissa källor säger 136. En del källor hävdar att hans IQ är en bra bit över 140. Till skillnad från Joel hade Ed Kemper inte suttit och googlat på hur man löser IQ-tester. Han hade heller inte övat på några tester. Ed Kemper var med andra ord helt oförberedd när han testades för första gången. När det kommer till intelligens är därför hästlängder mellan sadisterna Ed Kemper och Joel. Däremot är Joel och Kemper ungefär lika motbjudande och parasitära som personer, men det är en helt annan sak.

Det kommer nog att bli tufft för Joels ego att läsa det här inlägget.

Undrar vem som har högst IQ, Joel eller Jimmi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in