Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
Var fick du luft ifrån?
Du fattar inte? Vi ska vägra därför att nästa steg blir vad du gör på din arbetsplats. Om du röker. Vad du äter. Sen vad du dricker på fritiden. Och så vidare.
Jag tror att jag fick luft från havet och växterna på land levererar fotosyntesen.
Du tycker att ni skall vägra, själv tycker jag att ett företag skall få delegera ut vilka arbetsuppgifter som den behagar, om det inte passar så är det bara att till att söka sig ett nytt jobb där man behandlas på det sättet man själv vill.
Sen så gäller detta i princip bara arbetstid, för om man valde att göra det efter jobbet så får man lön iaf och då är det arbetstid iaf.
Men som sagt, du får inte sparken, du får inte löneavdrag så även om det per definition är ett tvång så måste dom inte träna eller gå till träningsanläggningen om dom inte vill.
Vid löneförhandling så kan detta absolut vara en merit, inget fel där; men om man skippar träningen och lägger den tiden på något annat, t ex en master i "aqualogi" (om det finns något som heter så) så kan du få ännu mer höjd lön än vad dom som tränar fick, förutsatt att det är en merit.