2015-02-18, 09:56
Medlem
mastejags avatar
fullkomligt strålande tycker jag. Är så trött på jävla patrask som gnäller om ont här och ont där och sen ska vara hemma sjukskrivna.

Hoppas verkligen fler företag tar efter detta!!
Citera
2015-02-18, 10:04
Medlem
Ingår träningen i arbetstid så har jag inga problem med det.
Vill man ha det som tvång i arbetet så är det ju självklart att man ska ha betalt under tiden man tränar.
Citera
2015-02-18, 10:05
Medlem
Docklands avatar
"Det står i vår befattningsbeskrivning att vi ska träna på arbetstid"
Samt att de inte "måste" träna.

Mycket bra initiativ.
Citera
2015-02-18, 10:09
Medlem
irrblosss avatar
Som sagt träning är bra, men det känns som STASI-metoder. Jag som t.ex. promenerar till och från jobbet varje dag i två timmar fem dagar i veckan får mer träning än de som tvingas träna ett par timmar i veckan innan de sätter sig i bilen/bussen. Jag ska utöver min gång alltså tvingas träna ännu mer när jag har fullt upp med ordinarie arbetsuppgifter? Helt stört tycker jag.
Citera
2015-02-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Som sagt träning är bra, men det känns som STASI-metoder. Jag som t.ex. promenerar till och från jobbet varje dag i två timmar fem dagar i veckan får mer träning än de som tvingas träna ett par timmar i veckan innan de sätter sig i bilen/bussen. Jag ska utöver min gång alltså tvingas träna ännu mer när jag har fullt upp med ordinarie arbetsuppgifter? Helt stört tycker jag.

Men nu pratar du om ett annat problem.
Att du inte hinner med dina arbetsuppgifter får din chef ta ställning till.
Att träna ingår nu i dina arbetsuppgifter.

Jag önskar faktiskt att mitt jobb införde detta.
Att få betalt för att träna är ju helt perfekt då jag tror att många inte har orka/tid att göra det utanför jobbet.
Citera
2015-02-18, 10:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Men nu pratar du om ett annat problem.
Att du inte hinner med dina arbetsuppgifter får din chef ta ställning till.
Att träna ingår nu i dina arbetsuppgifter.

Jag önskar faktiskt att mitt jobb införde detta.
Att få betalt för att träna är ju helt perfekt då jag tror att många inte har orka/tid att göra det utanför jobbet.
Ska de även tvinga i dig rätt mat och ge dig löneavdrag om du äter pizza? Hur mycket ska arbetsgivaren bestämma över dig? Ska chefen få knulla dig i röven, så länge det sker på arbetstid?
Citera
2015-02-18, 10:26
Medlem
Det är väldigt bra, ett hälsosammare folk.

Och att det ingår i sina arbetsuppgifter är ju kanon, jag kan inte se några nackdelar med det.
Citera
2015-02-18, 10:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantitet
Det är väldigt bra, ett hälsosammare folk.

Och att det ingår i sina arbetsuppgifter är ju kanon, jag kan inte se några nackdelar med det.
Är det inte istället bättre att utforma arbetet så att träningen kommer naturligt under dagen då? Eller att de som älskar träning söker sig till sådana arbeten där de får träna, t.ex. byggarbetare.
Citera
2015-02-18, 10:33
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Är det inte istället bättre att utforma arbetet så att träningen kommer naturligt under dagen då? Eller att de som älskar träning söker sig till sådana arbeten där de får träna, t.ex. byggarbetare.
Jaha, så byggarbetare får träna? Det tror jag knappast. Vilken weird världsfrånvänd kommentar.

Det här är ju skitbra! Kalmar Vatten kommer nog få något slags pris för detta.
Hatten av för Kalmar Vatten!
Citera
2015-02-18, 10:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jaha, så byggarbetare får träna? Det tror jag knappast. Vilken weird världsfrånvänd kommentar.

Det här är ju skitbra! Kalmar Vatten kommer nog få något slags pris för detta.
Hatten av för Kalmar Vatten!
Jag tog byggjobbare som ett exempel på ett fysiskt arbete, om man t.ex. jämför med vad ett kommunalråd gör i form av fysisk aktivitet under en dag.
Citera
2015-02-18, 10:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ska de även tvinga i dig rätt mat och ge dig löneavdrag om du äter pizza? Hur mycket ska arbetsgivaren bestämma över dig? Ska chefen få knulla dig i röven, så länge det sker på arbetstid?
Eftersom detta ingår i arbetsbeskrivningen så är det bara byta jobb om hatten inte passar så att säga.
Citera
2015-02-18, 10:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Eftersom detta ingår i arbetsbeskrivningen så är det bara byta jobb om hatten inte passar så att säga.
Ja det hade jag gjort om jag jobbat där. På mitt nuvarande arbete har alla rätt till friskvårdspeng istället. Typ 4000:-/år som får användas på utvalda aktiviteter. Tycker det är ett sundare alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in