2015-02-17, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife
Varför "hämtades" hans värdelösa "skrotbilar"?

Vad gjorde "ni" med det skrotet?

Berätta mer är du snäll.
Har de varit och hämtat saker hos Pirogen?
Vilka var uppe hos han?
Citera
2015-02-18, 11:15
Medlem
Toshiro.Mifunes avatar
I en artikel i Afonbladet här från idag kan man läsa följande.

Citat:
Rättegången mot de fem männen, varav fyra tillhör en undergrupp till Hells Angels, har pågått i säkerhetssalen i Linköpings tingsrätt under ett antal dagar.

De är åtalade för ett brutalt överfall:

En man som har tillhört det rivaliserande gänget Outlaws attackerades på öppen gata en vanlig onsdag i Norrköping med slag och sparkar mot huvud och kropp och använt svärd, yxa, hammare och ett stolsben.
Citat:
Åklagaren rubricerade misshandeln som grov eftersom gärningsmännen ska ha visat en "särskild hänsynslöshet och råhet".

Dom skulle ha fallit i morgon, men i går beslöt rådman Anders Heiborn att målet måste tas om med ny juristdomare och nya nämndemän.

En av nämndemännen har nämligen efter sista rättegångsdagen tagit kontakt med ett viktigt vittne för att "utröna oklarheter från förhöret" i rättegången.

Det är ett flagrant brott mot gällande regler. Endast det som avhandlas i rättegångssalen får bilda underlag för dom. Genom att ta kontakt med vittnet har amatördomaren dessutom skaffat sig kunskaper om förhållanden i målet som ingen annan har.

Ett uppenbart jäv och rådman Heiborn kunde bara fatta ett beslut.
Citera
2015-02-18, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toshiro.Mifune

Vem var killen som var med i Outlaws?
Citera
2015-02-18, 14:47
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toshiro.Mifune

Fler media hakar på och skriver om detta i dag.

Rättegången är känslig. Tre män – 23, 25, 27, 27 och 38 år gamla – som har kopplingar till Hells Angels ska ha attackerat en man, som tidigare tillhört det rivaliserande gänget Outlaws, med bland annat svärd, yxa, hammare och andra tillhyggen i korsningen Luntgatan/Vattengatan den 22 oktober i fjol.
http://mcrazzia.blogspot.se/2015/02/hells-angels-rattegang-gors-om-efter-jav.html
Citera
2015-02-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiago
Hej

Han tillhörde väl Mölndal?
Kanske är ute o seglar men du verkar ha koll.
Du var alltså både med och tog in han och sparkade ut honom?
Man tänker att om han är i bad borde han ju försvinna men han är fortfarande kvar och lever öppet så därför undrar jag om han verkligen är i bad?
Det finns grader i helvetet, finns några som inte direkt gömmer sig som är OUT. OUT kan vara något nyanserat numera, det är inte bra, men det kan vara riktigt illa också.
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
han var inte med i mölndal när han åkte ut i bad, att han lever öppet kan ju ha sin förklaring det åxå men det tänker jag inte gå in på här.
Det heter Out inte bad längre, men det är samma sak.
Han hann väl göra en vända i en annan stad också va, eller var det han som tog vägen via Sisjön?
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Allt är inte svart på längre. Men ja är han out så är han knappast vän med klubben längre minst sagt. Kan ju vara så att han behöver vara ute fritt för att kunna göra något han måste. (En liten gissning) Kan finnas många anledningar till det.
Typ så.
Citat:
Att han lever öppet, kan de bero på att han inte är rädd för dig/er?
De flest som åker ut i bad går ju under jorden men han lever som vanligt.

Kan de va så att många trots allt vill ha tillbaka honom?
Du verkar verkligen hylla killen. Det tråkiga är att han utgav sig för att vara en tuffing, men under västen var det en fegis. Men trevlig emellanåt.
Citat:
Omständigheterna till att pissluffarn kan visa sig är inget jag tänker skriva om här men jag kan ju säja att det finns inte någon som vill ha tillbaka det aset.

Droppen kom till slut.
Citat:
Berätta mer är du snäll.
Har de varit och hämtat saker hos Pirogen?
Vilka var uppe hos han?

Det borde väl du veta, det är ju din idol vi snackar om?
Citera
2015-02-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det finns grader i helvetet, finns några som inte direkt gömmer sig som är OUT. OUT kan vara något nyanserat numera, det är inte bra, men det kan vara riktigt illa också.

Han hann väl göra en vända i en annan stad också va, eller var det han som tog vägen via Sisjön?

Typ så.

Du verkar verkligen hylla killen. Det tråkiga är att han utgav sig för att vara en tuffing, men under västen var det en fegis. Men trevlig emellanåt.

Droppen kom till slut.

Det borde väl du veta, det är ju din idol vi snackar om?

han var inte med i gt när han åkte ut NEJ, men du verkar ju villa ha koll så jag blir förvånad över att du inte vet var han höll till när han blev out.
Citera
2015-02-25, 17:26
Medlem
Citat:
han var inte med i gt när han åkte ut NEJ, men du verkar ju villa ha koll så jag blir förvånad över att du inte vet var han höll till när han blev out.
Jag vet ju att både han och B'''u kom från samma håll, lämnade GT, men om minnet inte sviker mig så hamnade P där B hamnade, men något säger mig Trestad också, jag minns inte.

Att han ens kunde få vara med så länge, snacka om att leva på färgerna. Skulle ofta slå folk helt oprovocerat som ändå aldrig skulle våga försvara sig. Häftigt. Tönt!
Citera
2015-02-25, 17:33
Medlem
hardbone !!!!
Du svarade aldrig på vad ni gjorde med Ps skrotbilar
Var det trevligt på mötet i lördags morse?
Rolig "utflykt" efteråt?
Citera
2015-02-25, 17:35
Medlem
Sedan snacket om OUT/left, det är mycket som ligger bakom det där, det kan vara någon som ombeds lämna, man gör en snygg sorti så han kan säga left, men alla inom klubben vet att han inte alls lämnade frivilligt.

B'll är väl inte left, han åkte ju fast då med Pirogen, innan han lämnade, men jag vet inte den officiella statusen, men där tror jag vi har en left som inte kanske är det, iaf inte så som en left´bör vara.

Al''an och Mark' är intressanta i sammanhanget, de borde vara OUT, men där tror nog man var lite diplomatisk, men vet man vad som hände så fattar man resten. Så det man kan säga är att OUT i regel alltid är det, men en left kan vara en uppsägning på jobbet för man vet ändå att man ska få sparken.

Sedan finns det exempel på att det är en status när klubben lämnas, som senare ändras pga av olika omständigheter.
Citera
2015-02-25, 17:38
Medlem
Citat:
hardbone !!!!
Du svarade aldrig på vad ni gjorde med Ps skrotbilar
Var det trevligt på mötet i lördags morse?
Rolig "utflykt" efteråt?
Varför måste han svara dig när du sa fel avdelning?

Om du menar att man tog skrot och att det är löjligt så kan det ju vara så att en raggare älskar sin skrothög, och då blir innebörden en annan.

Träffat Pirogen många gånger eller?
Citera
2015-02-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför måste han svara dig när du sa fel avdelning?

Om du menar att man tog skrot och att det är löjligt så kan det ju vara så att en raggare älskar sin skrothög, och då blir innebörden en annan.

Träffat Pirogen många gånger eller?

Om det varit raggar bilar och inte "svenne" bilar kunde man ju förstått det.
Jodå,jag har träffat honom ett antal gånger,utan att få stryk.
Citera
2015-02-25, 18:10
Medlem
Citat:
Om det varit raggar bilar och inte "svenne" bilar kunde man ju förstått det.
Jodå,jag har träffat honom ett antal gånger,utan att få stryk.
Utan att få stryk? Han kan inte slåss, han är en ganska vanlig kille som blir stålmannen på fyllan i västen. Och det hade funkat att bara vara en lugn kille i HA, om man inte utgett sig för att vara Rambo emellanåt, då blir det skenheligt. Han skulle vara den där trevliga killen som han säkert var innerst inne, men han ville vara cool och farlig och en bondpojk med hö i ådrorna kan inte bli maffia bara sådär.

Men han är inte ensam om att bli en parodi på sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in