2015-02-27, 06:13
Medlem
(FB) Hells Angels tråden, allt om HA, prospects och Red Devils

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2641819-gangmedlem-fast-igen-for-nytt-vapenbrott

Nu har han häktats på nytt – återigen för grovt vapenbrott.
Citat:
I avvaktan på straffets verkställighet, 16 månaders fängelse, beslutade först tingsrätten och därefter hovrätten att mannen skulle slippa sitta inlåst.

Detta vållade mycket upprörda känslor inom åklagarmyndigheten.

- Vi tyckte att det var uppseendeväckande. Lagstiftaren har ju nyligen höjt straffsatserna för kategorin vapenbrott. Men vi uppfattar det som om domstolarna inte alltid ser tillräckligt allvarligt på denna typ av brottslighet, säger åklagare Mats Dahlberg vid kammaren i Göteborg.
Citat:
I måndags greps Red & White-medlemmen på nytt. Han påträffades i en lånad lägenhet i Kallebäck, återigen i sällskap med skjutvapen.
Citera
2015-02-27, 08:42
Medlem
bikerfrees avatar
Drar inte en sådan person ner helhetsintrycket på just HA? Att hålla ett avsågat hagelgevär mot ryggen åt en kvinna som av ren vänlighet har hjälpt dessa personer. Är där ingen i organisationens ledning som tycker att det är helt jävla tokigt? Kanske inte förrän deras egen moder eller syster blir utsatta för kränkning.
Citera
2015-02-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bikerfree
Drar inte en sådan person ner helhetsintrycket på just HA? Att hålla ett avsågat hagelgevär mot ryggen åt en kvinna som av ren vänlighet har hjälpt dessa personer. Är där ingen i organisationens ledning som tycker att det är helt jävla tokigt? Kanske inte förrän deras egen moder eller syster blir utsatta för kränkning.
Möjligen temporärt, men folk glömmer fort.

Hur många tänker idag på han idioten som satte en puffra i skallen på ett litet barn?`Då, nät det skede, blev det ett jävla ramaskri, med all rätt. Så gör man inte, men nu är det glömt. Inte av barnert, den familjen, eller HA, men utav folket.
Citera
2015-02-28, 00:08
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bikerfree
Helhetsintrycket av HA är i botten sedan ett antal år tillbaka så varför bry sig. Den en gång så stolta klubben är sedan ett decennium tillbaka en slöddermagnet med svag ledning.
Citera
2015-02-28, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BacklashMaxilla666
. Folk har fått problem för mindre förseelser än att felaktigt påstå att man är medlem i en klubb.

Så sant som sagt, det finns även ett antal som råkat illa ut när dom hotat med 1% klubb utan att ha något band till dom.

Verkar som att dom 2 stora ligger lågt men jag kommer aldrig att underskatta dom. Fast o andra sidan är jag en gammal nobody så jag har fri lejd (hoppas jag iaf).
Senast redigerad av TokenOfTime 2015-02-28 kl. 04:19.
Citera
2015-02-28, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
han var inte med i gt när han åkte ut NEJ, men du verkar ju villa ha koll så jag blir förvånad över att du inte vet var han höll till när han blev out.

Du verkar ha haft en ganska nära relation till P, och givetvis kan det förändras beroende på vad som hänt

Men jag tittade igenom dina gamla inlägg och på 2 år har du skrivit och 2 saker. HA, och en annan grej.

Du är nästan manisk kring P, fast hatisk, medan han har några fans här, om det nu inte är.. och jag som skriver mycket mer om HA, mycket mer, men min ton här respektfull och jag ger inga datum på out och left så min slutsats blir att du tenderar att bli arg på ett helt annat sätt än jag, jag vill konfrontera vederbörande, du vill överbevisa vem som vet mest å ibland måste jag medge att du gör det på antingen att du avslöjar det få vet., eller att du går lite får med vad du vet för att få rätt.

Killen som sa till dig menar allvar, den känslan fick jag. Samtidigt ställde jag mig frågan, varför sa han inte till mig, som skriver så det ryker i rummet? Antingen för att jag anser, efter att ha granskat hardbones inlägg här, att jag är mer ödmjuk här och inte så inriktad på en person.

Eller så vet han vem hardbones är och är trött på det nu.

Eller, så kommer min avhyvling senare, men den kommer jag bemöta, för jag skriver inte alls på ett sätt som skulle sätta dem, eller någon medlem, i dålig dager. Men vem vet, någon kanske tycker jag ska lägga ner ändå. Men hur jag reagerar på det vet jag inte ens själv.
Citera
2015-03-01, 10:49
Medlem
Dagens expressen tar upp "Mordet som utlöste ett krig mellan mc-gäng"

I ett unikt dokument av Ekstrabladet, som Kvällsposten tagit del av, skildras den våldsamma gängkulturen i Danmark.

Bråken mellan rivalerna Hells Angels och Bandidos.

http://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-som-utloste-ett-krig-mellan-mc-gang/

Citat:
Redan under 1960-talet var de danska tidningsläsarna vana vid artiklar om bråk mellan mc-gäng. En av de största profilerna i den miljön var Bjørn Andersen som grundade gänget "De vilda änglarna".
Citera
2015-03-02, 20:27
Medlem
guldankans avatar
Medlemmar i Hells Angels och supporterklubben Red & White Crew från olika delar av Sverige fyllde åhörarplatserna när rättegången om den grova misshandeln på Luntgatan i Norrköping började om.

En efter en tågade HA-medlemmarna och deras supportrar från Red & White Crew från Norrköping, Eskilstuna, Uppsala och Göteborg i sina västar, jackor och tröjor med den bevingade dödskallen och andra symboler in i säkerhetssalen på måndagsmorgonen. Detta sedan de genomgått en omfattande säkerhetskontroll, där till och med skorna kontrollerades.
http://mcrazzia.blogspot.se/2015/03/hells-angels-och-red-white-crew-fyllde.html
Citera
2015-03-04, 00:12
Medlem
WalterSullivans avatar
Nu har inte jag läst mycket i tråden men hur svårt är det att bli prospect i sverige och vad brukar man få göra som prospect? Har sett flera dokumentärer om HA i usa och det verkar ju inte lätt att gå med direkt. Är det lika svårt och misstänksamt klimat mot prospects i sverige?

Sen är HA så jävla kriminella som media får dem att framstå i sverige? Är mord, knarkhandel och misshandel vardag som medlem i svenska angels? Måste man ge sig på en Bandidos eller annan fiende klubb automatiskt om man ser de på stan?

Frågar av ren nyfikenhet, alltid varit fascinerad av 1% klubbar
Citera
2015-03-04, 02:10
Medlem
Tristanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Nu har inte jag läst mycket i tråden men hur svårt är det att bli prospect i sverige och vad brukar man få göra som prospect? Har sett flera dokumentärer om HA i usa och det verkar ju inte lätt att gå med direkt. Är det lika svårt och misstänksamt klimat mot prospects i sverige?

Sen är HA så jävla kriminella som media får dem att framstå i sverige? Är mord, knarkhandel och misshandel vardag som medlem i svenska angels? Måste man ge sig på en Bandidos eller annan fiende klubb automatiskt om man ser de på stan?

Kan svara på första frågan.
Definiera svårt, kontakter är ju det viktigaste, det är ju inte bara att kliva in på en HA-klubb efter jobbet i kostym och be om en ansökningsblankett, oavsett om det gäller HA eller någon annan klubb i Sverigemodellen. Precis som i de flesta tyngre klubbar så behövs det att du känner någon för att du ska kunna få kontakt från början.

Edit: Visst är det intressant med 1% klubbarna, har läst flera böcker om just HA och det är något annorlunda över det. Så hemligt på något sätt!
Citera
2015-03-04, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Det ska inte vara lätt att komma med.

Som när det gäller allt på elitnivå inom sitt gebit så måste man kvalificera sig. Men steg ett kan man väl säga är att känner du ingen där, så förstår du nog också att det inte finns något anledning för dem att börja umgås med någon de inte känner, om inte de tar första steget, vill säga.
Citera
2015-03-04, 06:45
Medlem
snomoss avatar
När det gäller att komma med en MC klubb så är det att som det skrivs nedan att känna någon i klubben eller annan närstående klubben på något sätt. Du är medbjuden på lite fester och är ute och åker med folk från klubben. Efter ett tag (läs månader) så kan du få officiell hangaroundstatus om klubben och du vill och då är det skitbra om du är med och hjälper till på fester och/eller på andra sätt. Vissa har hängisstatus utan att gå vidare och det är helt ok det med oftast

När klubben tycker att det är dags att ta i nya medlemmar kan du komma på fråga som provmedlem/prospect och att vara propp innebär att du hjälper till ytterligare ett snäpp och följer med till andra klubbar bla och träffar folk. Det normala är att du är propp i drygt ett år och har du skött alla kort och folk tycker att du är en go gubbe får du erbjudan om fullrygg då.

Allt ovan gäller hur vår klubb funkar men det är rätt lika för dom flesta klubbar. När det gäller 1% klubbarna så är det helt säkert hårdare att komma in och tar betydligt längre tid. I dom flesta fall.

Många patchar också över från en klubb till en annan. Det bör vara på g i god tid och helst naturligtvis att alla parter är med på noterna och att det inte är några hard feelings någonstans. Många från HA har patchat från andra klubbar som är dom nära och även de rödgula har plockat folk från andra klubbar. Innan klubbarna blev HA, RD och BMC var dom ju gamlestan, mandroms och kvillebäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in