2015-02-17, 09:13
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Fast det kan handla om att snygga till siffrorna lite. Att kunna säga att SAIK minsann inte är överlägsna, att man har häng och liknande målskillnad. Fast jag tror ju att SAIK vinner grundserien med mer än 10 poängs marginal.

Att förbereda sig inför ett slutspel går nog före att snygga till siffrorna. Man låter nog Grin-Bert & co vinna serien och förbereder sig inför vad som komma skall.
Citera
2015-02-17, 09:22
Medlem
Embas avatar
Ångesten är påtaglig. Undra vad grabbarna bjuder på idag!
Citera
2015-02-17, 11:06
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Senast var det användaren Pendek. Före det kommer jag inte ihåg, men har hört just den tacklingen kallas mordförsöket flera gånger. Fast det var Marttinen som var den som tacklade i det fallet men krockade med ansiktet i Koivistos hjälm och däckade.

Nåja, spännande sista matcher nu. Tror det kommer att bli en del tabellförändringar. Återstår att se vilka lag som byter plats.

...krockade med ansiktet i Emil Lundbergs hjälm...
Citera
2015-02-17, 12:20
Medlem
Displaceds avatar
Inget brutet i Bertilsson. Hur länge kan en comeback dröja då, en vecka eller två typ?
Citera
2015-02-17, 14:37
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Att förbereda sig inför ett slutspel går nog före att snygga till siffrorna. Man låter nog Grin-Bert & co vinna serien och förbereder sig inför vad som komma skall.
Både Skellefteå och Frölunda lära köra på som vanligt. Alla som kan hockey vet att man inte förbereder sig inför något med att ta det lugnt, utan man trappar upp ett snäpp till för att vara riktigt på gång inför slutspelet.
Finns många exempel där lag som redan varit klar på 1:a eller 2:s platsen och börjat ta det lugnt dom sista 8 matcherna, för att sedan floppa i slutspelet.
Citera
2015-02-17, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Inget brutet i Bertilsson. Hur länge kan en comeback dröja då, en vecka eller två typ?

Är det bara mjukdelar så rör det sig nog om det. Beror lite på vilken rehab, men finns folk som kommer tillbaka inom en vecka.
Citera
2015-02-17, 14:58
Medlem
MrLims avatar
Tråkiga nyheter för Modosupportrarna, ingen avstängning på Roche.
Citera
2015-02-17, 15:50
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Tråkiga nyheter för Modosupportrarna, ingen avstängning på Roche.

Den sorgliga sanningen med denna händelse är att om Pesonen tagit sig mot halsen efteråt och låtsas ha ont och beklagat sig efter matchen om att han måste till läkare så hade det här blivit avstängning, men tack och lov så är Pesonen inte så fjollig att han gör en Per Ledin och fifflar till sig en avstängning på motståndaren.

Så nu vet vi att det är ok att crosschecka någon på halsen, men var går gränsen? Är det när motståndaren låtsas få ont eller när han börjar blöda? Eller kanske om han svimmar av.

Imorrn blir det spännande med Modo-Leksand, vinner Modo då så är dom med i racet om säker mark igen, Leksands fansen lär vara bajsbruna i brallan nu.
Senast redigerad av .-.-. 2015-02-17 kl. 15:57.
Citera
2015-02-17, 16:47
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Den sorgliga sanningen med denna händelse är att om Pesonen tagit sig mot halsen efteråt och låtsas ha ont och beklagat sig efter matchen om att han måste till läkare så hade det här blivit avstängning, men tack och lov så är Pesonen inte så fjollig att han gör en Per Ledin och fifflar till sig en avstängning på motståndaren.

Så nu vet vi att det är ok att crosschecka någon på halsen, men var går gränsen? Är det när motståndaren låtsas få ont eller när han börjar blöda? Eller kanske om han svimmar av.

Imorrn blir det spännande med Modo-Leksand, vinner Modo då så är dom med i racet om säker mark igen, Leksands fansen lär vara bajsbruna i brallan nu.

Jag tycker att detta är ett återkommande problem.
Visst kan man tycka att en spelare som ligger kvar efter en liten knuff är en fjolla men i själva verket är han bara smart.
Jag gillar självklart inte när någon dyker som en skadeskjuten koltrast direkt det blir en närkampssituation MEN det är som sagt väldigt smart. Domarkåren och DNs många gånger konstiga beslut är det som leder till att detta fungerar och att spelare utnyttjar det.

Jag tycker det är väldigt märklig att Roche kommer undan utan straff.
En crosschecking mot halsen efter avblåsning (även om den inte är hård) är absolut inte okej och där bör DN markera.

För er som missat situationen länkar jag ett klipp nedan.
http://shl.se/artikel/63847/
Citera
2015-02-17, 16:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Är redan inställd på kval så nej. Däremot vore det trevligare att hamna 11a än 12a.
Citera
2015-02-17, 17:01
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Jag tycker att detta är ett återkommande problem.
Visst kan man tycka att en spelare som ligger kvar efter en liten knuff är en fjolla men i själva verket är han bara smart.
Jag gillar självklart inte när någon dyker som en skadeskjuten koltrast direkt det blir en närkampssituation MEN det är som sagt väldigt smart. Domarkåren och DNs många gånger konstiga beslut är det som leder till att detta fungerar och att spelare utnyttjar det.

Jag tycker det är väldigt märklig att Roche kommer undan utan straff.
En crosschecking mot halsen efter avblåsning (även om den inte är hård) är absolut inte okej och där bör DN markera.

För er som missat situationen länkar jag ett klipp nedan.
http://shl.se/artikel/63847/
Det var då en av lösare crosscheckings jag sett som gett utvisning. Löjligt att ropa om avstängning för det där, det får väl inte bli hur fjolligt som helst. Pesonen är bra, men innebandy kanske är hans riktiga sport.
Citera
2015-02-17, 17:23
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det var då en av lösare crosscheckings jag sett som gett utvisning. Löjligt att ropa om avstängning för det där, det får väl inte bli hur fjolligt som helst. Pesonen är bra, men innebandy kanske är hans riktiga sport.

Som jag själv skrev så är den inte hård MEN den är mot halsen och dessutom kommer den efter avblåsning.
Jag sitter inte och ropar efter livstidsavstängning på Roche, men varför inte en match eller möjligtvis böter?
Det finns ju trots allt en anledning att referensgruppen gjort en anmälan till DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in