2015-01-29, 15:42
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Självklart gör det det! Inte för intet som Rundblad har bäst +/- i Chicago.

Bör absolut vara ett bra nyförvärv. Hade helt glömt bort det där sjuka att eftersom Liiga är stängd kan skitlagen sälja sina bästa spelare när det är kört. Vem värvar Lasch?

Lasch försöker väl enligt rykten få till en flerårsdeal.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag och polarna skojar ofta om hur det står att typ alla spelare är "terrific two-way player".

Ja, ibland är det lustigt att Åke Åkesson i BK Puckpojkarna kan låta i princip lika bra som Sidney Crosby när man läser texten.
Senast redigerad av siryessir 2015-01-29 kl. 16:05.
Citera
2015-01-29, 16:51
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det där kan du läsa om Daniel Mannberg
Offensive minded behöver ju inte betyda att han är bra offensivt. Min poäng var att +/- är en rätt kass statistik när man ska avgöra huruvida en spelare är bra hemåt eller inte.

---------------------------

Tyckte mig läsa att Christensen vart borta för HV ikväll, känns lite bättre, men HV borta är en av de svårare matcherna, blir tufft.
Citera
2015-01-29, 16:59
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Offensive minded behöver ju inte betyda att han är bra offensivt. Min poäng var att +/- är en rätt kass statistik när man ska avgöra huruvida en spelare är bra hemåt eller inte.

---------------------------

Tyckte mig läsa att Christensen vart borta för HV ikväll, känns lite bättre, men HV borta är en av de svårare matcherna, blir tufft.

För några år sedan, ja.
Citera
2015-01-29, 17:05
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
För några år sedan, ja.
HV har näst bäst hemmastatistik, Skellefteå är bäst hemma, samtidigt som Leksand har det svårt på bortaplan, även om det gått lite bättre på sista tiden.
Citera
2015-01-29, 17:30
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

All statistik är skit om man ska hårdra det. Nu var jag ju dock rätt på det klara med att jag enbart gick efter just statistik. Det kontrade du med att statistik är skit och la istället ut en enskild människas omdöme från 2012. Inte mycket bättre det kan jag ju tycka, men alla är vi olika.
Citera
2015-01-29, 17:39
Medlem
Embas avatar
Citat:
HV har näst bäst hemmastatistik, Skellefteå är bäst hemma, samtidigt som Leksand har det svårt på bortaplan, även om det gått lite bättre på sista tiden.

Så kan det mycket väl vara. Men hur som, så var det under Davidsson-eran alltid tufft att komma till Jönnet.

Idag, not so much.

Ska bli kul att se Cehlin, förresten.
Citera
2015-01-29, 17:51
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Så kan det mycket väl vara. Men hur som, så var det under Davidsson-eran alltid tufft att komma till Jönnet.

Idag, not so much.

Ska bli kul att se Cehlin, förresten.
Det var ett tag sen jag såg Leksand i HV under Davidsson-eran, men om jag inte minns fel var jag där när Leksand förlorade med 5-0 eller 5-1, sist vi var uppe. Vi bortasupportrar fick stå precis bakom målet.

Cehlin går in i första med Ritola och Ryno, blir intressant att se. Förväntar mig ingen braksuccé då han inte spelat på ett tag samt vart skadad och grejer.
Citera
2015-01-29, 17:56
Medlem
siryessirs avatar
Salomonsson avstängd två matcher.
Citera
2015-01-29, 17:58
Medlem
tcfmogs avatar
Schremp dementerar kraftigt att han skulle vara på väg bort.

http://norran.se/hockeybloggen/schremp-jag-trivs-bra-har-342683
Citera
2015-01-29, 18:39
Medlem
Damacys avatar
Vilken ohyggligt viktig omgång det är ikväll, Luleå kan antingen få ett rätt skönt andrum ner, eller på allvar vara med i bottenstriden på riktigt, och Brynäs kan halka efter rejält om resultaten går mot dem.

Men egentligen skiter jag i allt så länge Djurgårn vinner.
Citera
2015-01-29, 19:07
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Schremp dementerar kraftigt att han skulle vara på väg bort.

http://norran.se/hockeybloggen/schremp-jag-trivs-bra-har-342683

Efter mycket cykeltramp hos Thomson och hårda ispass med Robertsson blir han ett trumfkort.
Citera
2015-01-29, 19:20
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Ryan Lasch ska tydligen till Sverige imorgon. Vilket lag blir det nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in