2015-02-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag är inte den genomsnittlige Flashback-pularen som förenklar allt till den nivån att den vinner var bättre, den som sköt flest skott var bättre.

Jag har sett såpass många matcher i mitt liv så att jag kan bättre. Jag är alltid objektiv i mina analyser så gott jag kan. Jag har ingen anledning att ljuga eller försköna. Men att du inte klarar av att komma med argument utan kör med en massa svammel visar ju att du antingen:

1. Inte har några argument och är extremt färgad

2. Har otroligt svårt att uttrycka dina tankar i skrift.

Om 2 så kanske det här är fel forum att uttrycka sig i?

*Edit*
"Det som är bra, vi är bra på att försvara oss i egen zon, runt eget mål"
Det är orden min tränare säger på presskonferensen men du verkar ju ha såna skygglappar så du hör bara det du vill höra.

Sen angående HV71. Att ta noll poäng på fyra matcher är ju inget märkvärdigt men att göra det med målskillnad 3-24 är mycket anmärkningsvärt. Vad är det som händer? HV-fans?

"Jag är alltid objektiv i mina analyser"
Enligt dig så är Luleå föredömet historisk,utanför isen och på isen tex. Så objektiv

Det är fan det värsta jag någonsin läst här på Flashback!

Ska bli kul att se hur stockholmarna kommer att reagera när nyheten att Karlstad kommun sponsrar Färjestad med 10 milj/år. Detta har framkommit sedan Värmlandsnytt granskat Färjestad/Kommunen.

Djurgårdsmatchen är inte mycket att säga om. Skönt att ta 3 poäng och spela långt under halvfart mot ett Djurgården som hade halva laget borta.
Citera
2015-02-16, 07:59
Avslutad
Det är väl helt ok att de mindre kommunerna sponsrar lagen. Dessa klubbar ger intäkter till kommunerna på ett helt annat sätt än t.ex Djurgården/AIK osv.
Citera
2015-02-16, 08:29
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
HV/LHC/FBK har alltid ett sånt jävla flyt oavsett, så med play in-systemet går de långt i vilket fall som helst. Minst semi för ett av lagen, kanske två.

Med andra ord kan de spela halvtaskigt över 55 omgångar och sluta på plats 7-10 men ändå bli en ung Arnold på steroider som fullkomligt mosar lag 2-6 i grundserien. Eller mosar vette fan, men nog slå dem i en matchserie om sju matcher.

Därför anser jag systemet med play in bara gynnar lag med pengar och erfarenhet, inte de som spelar bäst överlag under sex månader.

HV- och FBK-fans kan alltså luta sig tillbaka och vara fullkomligt lugna att det här går vägen i år igen också.
Tveksam om att HV-fansen kan luta sig tillbaka och vara fullkomligt lugna när dom har åkt ut i kvarten fyra år i rad.
Citera
2015-02-16, 09:31
Medlem
MrLims avatar
Den märkliga situationen i lördags då Pesonen åkte på 2+2 efter att sittandes ha blivit crosscheckad i nacken efter avblåsning är nu anmäld till disciplinnämnden. http://www.shl.se/artikel/63847/ . Blir nog inte nåt långt straff för detta, 2 matcher?
Citera
2015-02-16, 09:57
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Den märkliga situationen i lördags då Pesonen åkte på 2+2 efter att sittandes ha blivit crosscheckad i nacken efter avblåsning är nu anmäld till disciplinnämnden. http://www.shl.se/artikel/63847/ . Blir nog inte nåt långt straff för detta, 2 matcher?

Hoppas på långt straff, Roche gör ingen modoit glad.
Citera
2015-02-16, 10:05
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Hoppas på långt straff, Roche gör ingen modoit glad.
Haha, inte varje dag man blir glad av en potentiell avstängning. Men nä, han har inte sett nå vidare ut av det jag sett.
Citera
2015-02-16, 10:22
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Haha, inte varje dag man blir glad av en potentiell avstängning. Men nä, han har inte sett nå vidare ut av det jag sett.

Dock tycker jag inte det där är så farligt. Han trycker till lite lätt och piss-sonen ställer sig ju upp direkt och visar inga tecken på skada. Bättre att ge långa straff till de spelare som ständigt skadar andra, exempelvis OKT och Hedman.

Nä, Roche är inget att hurra för.
Citera
2015-02-16, 10:33
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Vem har gjort det?

Senast var det användaren Pendek. Före det kommer jag inte ihåg, men har hört just den tacklingen kallas mordförsöket flera gånger. Fast det var Marttinen som var den som tacklade i det fallet men krockade med ansiktet i Koivistos hjälm och däckade.

Nåja, spännande sista matcher nu. Tror det kommer att bli en del tabellförändringar. Återstår att se vilka lag som byter plats.
Citera
2015-02-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Även lite trist att det inte är mer dramatik kring nedre strecket. Det är ju bara tre lag som riskerar något i princip. (Med jävligt mycket otur även DIF.)

SHL är ju helt värdelöst med nuvarande system.
Ta bort playinskiten , finns ingen spänning alls.

Antingen som förut att ovan strecket slutspel , mitten klaartt och botten kval.
Eller ta och låt alla under strecket spela kval om de två sista platserna.
De ovan strecket får spela slutspel.
Senast redigerad av Trolltomten 2015-02-16 kl. 10:38.
Citera
2015-02-16, 11:04
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Dock tycker jag inte det där är så farligt. Han trycker till lite lätt och piss-sonen ställer sig ju upp direkt och visar inga tecken på skada. Bättre att ge långa straff till de spelare som ständigt skadar andra, exempelvis OKT och Hedman.

Nä, Roche är inget att hurra för.

Nä, därav jag inte tror det blir nåt långt straff. Håller lite med Sanny Lindström, att det är en kompensering från referensgruppens sida för att så mycket småskit tillåts mot Pesonen (t.ex. Ledins "omenade pååkning").

Fantastiskt moget att börja med såna smeknamn i detta tillfället. Om något kan man väl tycka det är bra att han ställer sig upp istället för att falla ihop som en säck hö som vissa andra i denna liga.
Citera
2015-02-16, 11:13
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
2+1

Riktigt fult och han borde få fler matcher i böter, men styrkan är inte tillräcklig för att DN ska gör det.
Citera
2015-02-16, 11:16
Medlem
Uninteresteds avatar
Sjur Robert Nilsen tillbaka i Leksand!
Hoppas han kan få ordning på defensiven ala förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in