2015-01-29, 12:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare en efterlysning i radion.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Så, kan du lägga ut den för beskådan så att fler kan läsa och begrunda?

Kan tyvärr inte det. Denna information finns på de två första sidorna i polisutredningen av Kjell-Åke.

På sidan sju i samma utredning kan man läsa att han återigen blev efterlyst i Sveriges radio den 19 oktober kl. 18.20.
Citera
2015-01-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan tyvärr inte det. Denna information finns på de två första sidorna i polisutredningen av Kjell-Åke.

På sidan sju i samma utredning kan man läsa att han återigen blev efterlyst i Sveriges radio den 19 oktober kl. 18.20.

Och varför kan du inte lägga ut uppgifterna här?

Delar av denna tråd börjar att likna lyteskomik.
Citera
2015-01-29, 19:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vet inte hur man gör!

[quote=vansternationell|52067656]Och varför kan du inte lägga ut uppgifterna här?

Delar av denna tråd börjar att likna lyteskomik.[/QUOTE]

Tycker du det? Kan helt enkelt inte det eftersom jag inte har den utrustning som behövs. Jag vet faktiskt inte hur man!

Varför tar du inte själv och begär att få ta del av utredningen och sedan lägger du ut detta! Om du nu är så intresserad av detta fall så tycker jag att du kan hjälpa till! Eller är det kanske för mycket begärt?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-01-29 kl. 19:36.
Citera
2015-01-29, 19:49
Medlem
Citat:
du[/b] ut detta! Om du nu är så intresserad av detta fall så tycker jag att du kan hjälpa till! Eller är det kanske för mycket begärt?

OK. Jag trodde att dina skäl handlade om någon slags oklar diskretion. Sorry! 😳

Jag är säker på att någon här i tråden är villig att hjälpa dig med teknikaliteter & support.

Fotnot; Själv har jag för tillfället mina datorer i delar och skriver nu från en begränsad lur.
Citera
2015-01-29, 21:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen diskretion.

Citat:
Ursprungligen postat av vansternationell
OK. Jag trodde att dina skäl handlade om någon slags oklar diskretion. Sorry! 😳

Jag är säker på att någon här i tråden är villig att hjälpa dig med teknikaliteter & support.

Fotnot; Själv har jag för tillfället mina datorer i delar och skriver nu från en begränsad lur.

Helt okej! Visst inte. I denna polisutredning behövs verkligen inte någon större diskretion. Hade jag kunnat, så hade jag fotat av och lagt ut i stort sett hela den här maskade utredningen. Det som är sekretess är ju redan maskat.

Jag har utöver den här utredningen även en stor mängd annan dokumentation som berör detta fall som också skulle kunna läggas ut till stor del.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-01-29 kl. 21:18.
Citera
2015-01-29, 22:40
Medlem
Citat:
Helt okej! Visst inte. I denna polisutredning behövs verkligen inte någon större diskretion. Hade jag kunnat, så hade jag fotat av och lagt ut i stort sett hela den här maskade utredningen. Det som är sekretess är ju redan maskat.

Jag har utöver den här utredningen även en stor mängd annan dokumentation som berör detta fall som också skulle kunna läggas ut till stor del.

Vad bra! De personer som önskade hjälpa dig att digitalisera utredningen om Bosse Janssons försvinnande kan säkert vara till hjälp.

Eller tycker du även i denna tråd att materialet skulle vara alltför omfångsrikt (för oss enkla människor) att ta del av i sin helhet på ett överskådligt sätt?
Citera
2015-01-31, 21:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Handläggare Broström.

Som också kommer att visas framöver i utlagda dokument i tråden, så kom också Kjell-Åke snabbt att hamna i spärregistret. Detta gjorde han redan 1965-08-04.

Redan i hans ingångsanmälan så handlades hans försvinnande av Broström.
Citera
2015-02-07, 23:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Artiklarna i GHT och GT den 15 september 1965.

Tisdagen den 14 september 1965 skickades alltså efterlysningen av Kjell-Åke tillsammans med ett foto på honom till GP, GHT och GT.

1965-09-15 skrev GHT (Göteborg Handels- och Sjöfartstidning) på sidan 5 en liten artikel om försvinnandet men tyvärr utan fotot. Denna lilla artikel har rubriken "16-åring borta sedan 29 juli".

1965-09-15 skrev även GT om hans försvinnande på sidan 12 med rubriken "Var finns Kjell-Åke?" Denna gång dessbättre tillsammans med det bifogade fotot.

Dessa två artiklar var de första som kom att skrivas om Kjell-Åkes försvinnande. De övriga två kom först att senare tas upp sparsamt.

Något märkligt är att GP inte tog upp hans försvinnande fastän polismyndigheten hade begärt att de skulle göra detta.
Citera
2015-02-17, 13:31
Medlem
https://anonfiles.com/file/8be3fab7f167cf06ce6cd0968c5751f8 Från Skaraborg!
Citera
2015-02-17, 14:50
Medlem
Grishnacs avatar
Så, K-Å anträffas 860409 - det var ju ganska klart vad som hände där då?

Lustigt förresten att kommisarien heter Salander...
Citera
2015-02-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Så, K-Å anträffas 860409 - det var ju ganska klart vad som hände där då?

Lustigt förresten att kommisarien heter Salander...

Så K-Å levde och bodde på Lantmätaregatan?? Lever han än? Och undra vad som hände med de andra två.
Citera
2015-02-17, 22:09
Medlem
SentOmsiders avatar
Då blir det oerhört intressant om Skara kan få fram PU 225/72! Men att den som avskrev ärendet satte det i rutan ANTRÄFFAD betyder inte nödvändigtvis att K-Å anträffats, och med tanke på den hänvisade PUn så skedde det i så fall inte 1986. Men som sagt, vad står i 225/72?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in