2015-02-16, 02:52
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Hur går de för er på S2 då?

T6
162
Citera
2015-02-16, 08:38
Medlem
Fan så mkt som man spelat den här helgen vet jag inte om jag någonsin spelat förut.
p233 , t6 faceroll, solo grift 37.
Tack till ixxen, lanoo och IamWorthless för en trevlig gaminghelg:P
Citera
2015-02-16, 08:49
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Fan så mkt som man spelat den här helgen vet jag inte om jag någonsin spelat förut.

Tar du paus?
plöjt igenom 15 grift nu på morgonen
Citera
2015-02-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Tar du paus?
plöjt igenom 15 grift nu på morgonen

haha wtf #teamnosleep

Surt med måndag, måste jobba. Dock jobbar jag hemifrån så det kanske blir att man smyger in några rifts här och där
Citera
2015-02-16, 09:03
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Jag skulle säga att det bästa vore att maxa crit, men det beror lite på hur dina stats i övrigt ser ut.

Jag använder mig av ett färdigt spreadsheet för att räkna ut vad som är bäst för just min karaktär, länk här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q7UYFHN70F2dNQzYYbkDAOSgvogQ8fUXOGRGG0zhcRc/edit#gid=0
Tryck på File > Make a copy för att bara använda det.

Citat:
1.00% +Elemental (Fire, Cold, Lightning osv) Skills Damage gives you 14,957.10 dps
1.00% Critical Hit Chance gives you 25,947.53 dps
1.00% Critical Damage gives you 3,717.00 dps
1.00% Attack Speed gives you 13,946.49 dps
100 Dexterity gives you 21,198.31 dps

Kopierade det ovan från min diabloprogress.
Taget från en DH, så DPS är ju procentuellt uträknad på vad jag har, men du får ju en hum om ökningarna..

Nej, det blir man inte.
Jag la cirka 10 bille under 1 timma på rerolla innan jag fick det jag ville.
Då är dina 7bille borta bara där

Tack för hjälpen, tror jag satsar på crit då

Citat:
haha wtf #teamnosleep

Surt med måndag, måste jobba. Dock jobbar jag hemifrån så det kanske blir att man smyger in några rifts här och där

Jag är inte riktigt frisk från en förkylning. Eller ja, för sjuk för att gå till jobbet men för frisk för att ligga i sängen hela dagen så tänkte spela lite.

Hade faktiskt glömt att D3 kunde vara så här kul, spelat ganska mycket i helgen.

Har haft ganska tur med, redan fått min rorg (fast ganska dålig), 3 set sunwuko, 2 inna och gungdo gear. Inte de bästa rollsen och ingen ancient men de har rätt stats iaf. Skulle behöva ett vapen nu bara men en furnace är väl bara att sluta drömma om även denna season
Citera
2015-02-16, 09:06
Medlem
Lanoos avatar
Fy fan. nästan para200 och faceroll T6 på en helg.
Missade en grift 36 igår kväll med dryga minuten pga Skeleton King som RG.

Verkar som om Diabloprogress är broken (som vanligt). Hittar min char och gör 1 712 000 i damage vilket placerar mig på 112 plats i världen (igår kväll) men jag hittar inte mig själv under listorna. Nån som har koll på detta? verkar inte heller som min char listas som season på varken battle.net eller diabloprogress.

när börjar s3? ^^
#nolife och 29h speltid på en helg... aj aj aj

Citat:

tack själv buddy! det var awesome! haha
Senast redigerad av Lanoo 2015-02-16 kl. 09:08.
Citera
2015-02-16, 09:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
haha wtf #teamnosleep

Jag citerar en Babbe jag spelade med i helgen; " Sova kan jag göra i graven " ;P
Citera
2015-02-16, 09:50
Medlem
Egiraffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Skulle behöva ett vapen nu bara men en furnace är väl bara att sluta drömma om även denna season

Fick Maximus i para 30 och The Furnice i para 40 på min wiz.
Citera
2015-02-16, 10:39
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egiraff
Fick Maximus i para 30 och The Furnice i para 40 på min wiz.

En del skall ha ordentlig röta ser jag.

På tal om någonting helt annat, är det någon som testat den nya expgemen? Socketas i vapen och sänker lvl req till 1 om den är 25+.

Jag är lite sugen på att lvla den för att sedan dra upp en barb. Om den ger 500+ exp på level 1 per mog så betyder det att du dingar 2,5 på första mobben, det verkar lite galet.
Citera
2015-02-16, 10:48
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
En del skall ha ordentlig röta ser jag.

På tal om någonting helt annat, är det någon som testat den nya expgemen? Socketas i vapen och sänker lvl req till 1 om den är 25+.

Jag är lite sugen på att lvla den för att sedan dra upp en barb. Om den ger 500+ exp på level 1 per mog så betyder det att du dingar 2,5 på första mobben, det verkar lite galet.

Är det värt det? jag menar, vill du pwrlevla så finns det ju folk som kan bistå och dra upp en på max 30min.
Tycker dock Molten Wildebeest's Gizzard verkar rätt intressant.
Citat:
Regenerates 10,000 Life per Second
Upgrade rank grants: +1000 Life per Second
Rank 25 unlocks: After not taking damage for 4 seconds, gain an absorb shield for 200% of your total Life per Second

levlar man det lite så borde det väl ge en väsentlig skillnad, även i högre grifter. frågan är om man tappar för mycket damage
Citera
2015-02-16, 10:48
Medlem
Citat:
Jag citerar en Babbe jag spelade med i helgen; " Sova kan jag göra i graven " ;P

Säker på att det inte var "Sova kan jag göra på jobbet" ?=)
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-02-16 kl. 10:51.
Citera
2015-02-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Är det värt det? jag menar, vill du pwrlevla så finns det ju folk som kan bistå och dra upp en på max 30min.
Tycker dock Molten Wildebeest's Gizzard verkar rätt intressant.

levlar man det lite så borde det väl ge en väsentlig skillnad, även i högre grifter. frågan är om man tappar för mycket damage

Jag levlade upp det nya dmg reduction gemet till 25 nu på morgonen. *host* jobbet är tufft *host*.

Tror det kan vara riktigt nice för en melee a'la babbe i gruppspel, när unity faller bort.

EDIT: testade en 30 med fritte nyss med gemet, riktigt bra i gruppspel skulle jag säga, var inte i närheten av att dö nån gång. Nu är ju 30 lätt men skillnaden märkes mkt.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-02-16 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in