2015-02-05, 20:09
Medlem
ekerilars avatar
Jag har druckit många olika sorts öl. Jag gillar öl, utan att kalla mig kännare eller finsmakare. Olika öl smakar bäst i olika situationer. Vissa ölsorter smakar gudomligt, de flesta smakar gott, en hel del acceptabelt, några enstaka mindre gott.

Jag har bara smakat en öl, där jag funnit smaken direkt oangenäm (läs motbjudande) och det är Newcastle Brown Ale
Citera
2015-02-15, 17:01
Avslutad
Arboga 10, 2% är den överlägset äckligaste ölen någonsin. Smakar som hembränd sprit blandat med öl
Citera
2015-02-15, 17:08
Medlem
Trillskes avatar
Enda riktigt vidriga ölen jag har druckit är youngs double chocolate stout. Vedervärdigt i min mening. Verkar gå hem hos vissa - ingen aning om hur det går till.

Detta var strax efter jag druckit wells banana bread och förvånats rejält över att det var så gott. Denna odödlighet eliminerades snabbt av Young och jag går inte längre och tror att alla öl alltid är goda oavsett vad de heter.

Citat:
Arboga 10
Jag räknar iof inte in denna typen av öl. Om någon bjuder på något som heter arboga 10% och jag säger ja, så kommer jag inte göra detta för någon form av smakupplevelse.
Senast redigerad av Trillske 2015-02-15 kl. 17:10.
Citera
2015-02-15, 17:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Testade The Trooper Iron Maiden´s pilsner i somras och det var bland det obehagligare. Smakade som fulöl blandat 50/50 med cider,kanske funkar i England där cider är väldigt omtyckt men bögjuice har inget i pilsner o göra.

Betyg 3/10 stop ... Höga poäng för att det är Maiden som satt namn på´t
Citera
2015-02-16, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Testade The Trooper Iron Maiden´s pilsner i somras och det var bland det obehagligare. Smakade som fulöl blandat 50/50 med cider,kanske funkar i England där cider är väldigt omtyckt men bögjuice har inget i pilsner o göra.

Betyg 3/10 stop ... Höga poäng för att det är Maiden som satt namn på´t
Var fick du tag på Iron Maiden öl? Finns den på Systembolaget eller måste man importera den?
Citera
2015-02-16, 07:42
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Var fick du tag på Iron Maiden öl? Finns den på Systembolaget eller måste man importera den?
http://www.systembolaget.se/88889
Citera
2015-04-10, 18:08
Medlem
donaukinds avatar
Norrlands Guld är riktigt snuskig.
Citera
2015-04-10, 18:24
Medlem
Benziinas avatar
Pripps skulle jag nog aldrig dricka.
Citera
2015-04-10, 18:33
Medlem
Kungs faller mig inte i smaken
Citera
2015-04-10, 19:01
Medlem
Wzzys avatar
Falcon på fat smakar riktigt sunkigt. Annars för att dra upp nivån på ölen lite och som många andra verkar gilla, så tycker jag Becks är riktigt dåligt för det priset.
Citera
2015-04-10, 20:18
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Norrlands Guld är riktigt snuskig.

Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Pripps skulle jag nog aldrig dricka.

Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Kungs faller mig inte i smaken

Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Falcon på fat smakar riktigt sunkigt. Annars för att dra upp nivån på ölen lite och som många andra verkar gilla, så tycker jag Becks är riktigt dåligt för det priset.

Vad är det som är äckligt med dessa?

En massproducerad dussinlager gör väl inte att smaklökarna dansar tango, men nog slinker de ned alltid.
Äckligt skulle jag inte vilja påstå.

En riktigt god ale eller porter är enligt min mening till och med bättre än sex, medan andra varianter smakar som sirap uppblandat i tonic water.
Citera
2015-04-10, 20:38
Medlem
Arboga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här