2015-02-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag måste säga att det var bland det fulaste jag har sett i hela mitt liv. Det hemgjorda kassett-taket i vardagsrummet, generellt stilen som kändes som en blandning mellan kitsch-rustikt och halvfärdigt... Groteskt.

Måste hålla med, jag kan på min höjd finna köket en aning mysigt OM det hade varit en fritidsstuga, men i övrigt så var det ...groteskt.
Citera
2015-02-15, 22:09
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Påkostade materialval och väldigt fint men så kalt och opersonligt på något vis. Känns som ett hotell. Av kläderna att döma bor det en ungkarl där, verkar matintresserad och middagar med upp till tolv pers verkar vanligt då 12 barstolar finns i köket. Väldigt mycket sittplatser i fönsternischerna också, jag personligen hade valt att använda en eller två av nischerna till några växter. Vilken bänkskiva dessutom, ser ut att vara i glas, hade velat ha en bättre närbild på den. Kaklet med blått mönster går fetbort i min smak, annars var det snyggt kök.

Jag saknar gardiner i fönstren, jag gillar verkligen inte rysch och pysch men några få längder som silar ljuset gör så mycket för trevnaden. Personen som bor där har ju gjort sovrummet mysigt med gardinlängder på väggen vid huvudgaveln så varför inte lite mer av den känslan i något av alla "miljoners" stora vackra fönster i lägenheten. Tornrummet var häftigt men så jäkla tråkigt med ett litet matsalsbord, ett så fint rum som antagligen inte används så ofta, iaf. inte dagligen, känns som slöseri med ett så fint rum. Måste ju eka där inne. En fin matta hade inte varit fel under matsalsbordet, det vackra golvet syns ändå.

Cred till fotografen som redigerat bort sig själv från spegelbilderna.
Angående det du beskriver så der det väldigt "representativt" ut. Funderade på om det används som representationsvåning för något företag eller organisation, men så var det garderob också... Kanske någon som haft den både för business och boende? En våning som står på företaget och sedan annat boende som är mer privat? Eller så har man plockat bort det personliga innan fotograferingen.
Citera
2015-02-15, 22:10
Medlem
Citat:
Påkostade materialval och väldigt fint men så kalt och opersonligt på något vis. Känns som ett hotell. Av kläderna att döma bor det en ungkarl där, verkar matintresserad och middagar med upp till tolv pers verkar vanligt då 12 barstolar finns i köket. Väldigt mycket sittplatser i fönsternischerna också, jag personligen hade valt att använda en eller två av nischerna till några växter. Vilken bänkskiva dessutom, ser ut att vara i glas, hade velat ha en bättre närbild på den. Kaklet med blått mönster går fetbort i min smak, annars var det snyggt kök.

Jag saknar gardiner i fönstren, jag gillar verkligen inte rysch och pysch men några få längder som silar ljuset gör så mycket för trevnaden. Personen som bor där har ju gjort sovrummet mysigt med gardinlängder på väggen vid huvudgaveln så varför inte lite mer av den känslan i något av alla "miljoners" stora vackra fönster i lägenheten. Tornrummet var häftigt men så jäkla tråkigt med ett litet matsalsbord, ett så fint rum som antagligen inte används så ofta, iaf. inte dagligen, känns som slöseri med ett så fint rum. Måste ju eka där inne. En fin matta hade inte varit fel under matsalsbordet, det vackra golvet syns ändå.

Cred till fotografen som redigerat bort sig själv från spegelbilderna.

jag tror att det är så att detta är en ny lägenhet i huset så det har inte bott någon där innan utan de har tagit in en inredare för att styla.
Citera
2015-02-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
synd bara att masterbedroom var så trångt så att det inte fick plats en dubbelsäng där.

sen kan jag meddela att bilden på fiskekrogen är gammal, guldhummern sitter numera inne i restaurangen.
Vad jag ser så ryms det en 160 cm, bred säng, räcker väl för de flesta. Utrymmet runt sängen kunde gärna vara större men man ser ju ut att kunna röra sig obehindrat iaf.
Citera
2015-02-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Angående det du beskriver så der det väldigt "representativt" ut. Funderade på om det används som representationsvåning för något företag eller organisation, men så var det garderob också... Kanske någon som haft den både för business och boende? En våning som står på företaget och sedan annat boende som är mer privat? Eller så har man plockat bort det personliga innan fotograferingen.

Ja jag tänkte att det bor någon stjärnkock där som gärna använder våningen representativt. Jag tyckte matsalsbordet var så futtigt men köket kompenserar för det.
Citera
2015-02-15, 22:24
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

Det stora bordet såg mer ut som ett konferensbord tyckte jag. Märklig lägenhet. Det enda jag egentligen gillade på riktigt var tornrummet, det var väldigt, väldigt läckert. Men i övrigt var det inte så kul. Jag gillade inte heller sovrummet, om jag skulle köpa en lägenhet för 18 miljoner ska åtminstone en 180-säng och två ordentliga sängbord få plats i bredd i master bedroom...
Citera
2015-02-15, 22:24
Medlem
Citat:
Vad jag ser så ryms det en 160 cm, bred säng, räcker väl för de flesta. Utrymmet runt sängen kunde gärna vara större men man ser ju ut att kunna röra sig obehindrat iaf.

du får ju i det närmaste tränga dig förbi om du ska runt hörnet vid sängens nedre vänstra hörn, närmst dörren längst in i bilden. på 250+ kvadrat ska man kunna gå rakt i alla riktningar.
och som sagt, jag tror att detta är en av husets nya lägenheter där lokaler har byggts om till bostadsrätter.
Citera
2015-02-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
du får ju i det närmaste tränga dig förbi om du ska runt hörnet vid sängens nedre vänstra hörn, närmst dörren längst in i bilden. på 250+ kvadrat ska man kunna gå rakt i alla riktningar.
och som sagt, jag tror att detta är en av husets nya lägenheter där lokaler har byggts om till bostadsrätter.

Klart att det inte är så luftigt som man kan önska men jag ser mindre problem med den där sneda väggen i ett sovrum än i något annat rum där man rör sig mer. Vill man byta så kan man kalla det andra sovrummet för master, men badrummet är mindre.
Läser man objektbeskrivningen så låter det som att det ett tag inte varit bostad tills en rustning 2012
Citera
2015-02-15, 22:47
Medlem
Citat:
Klart att det inte är så luftigt som man kan önska men jag ser mindre problem med den där sneda väggen i ett sovrum än i något annat rum där man rör sig mer. Vill man byta så kan man kalla det andra sovrummet för master, men badrummet är mindre.
Läser man objektbeskrivningen så låter det som att det ett tag inte varit bostad tills en rustning 2012

ja, och sen lite olika turer på det, en sådan här 18 miljoners lgh köper ju inte vem som helst, och vi är framme i början på 2015.
Citera
2015-02-15, 23:33
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy
Läcker våning... Tornrummet är sjukt maffigt!
http://hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-lilla-torget-goteborgs-kommun-lilla-torget-1-6946376
Fullkomligt obegriplig våning. Vad ska man med två matsalar till i en våning med så pass få rum. Kan man kanske ha om man bor i ett slott. Och valet av bord i tornrummet!!?

Gillar dock att mäklaren lagt in en planskiss som första bild. Förstår inte varför inte alla mäklare gör det när det gäller litet större objekt.
Citera
2015-02-16, 00:39
Medlem
Påkostade material men märklig planlösning. Duschrummet och det ena sovrummet är inte ens avskilda med en ordentlig vägg. I objektbeskrivningen heter det att "en vit vägg skärmar av badrummet från det intilliggande sovrummet med rymliga spegelgarderober" men det verkar snarare handla om skjutdörrar ut mot garderoben i hallen. Planlösningen ger vid handen att det finns (kanske funnits?) en dörr till ett trapphus i det som nu är badrummet men bilderna avslöjar inget om hur det ligger till.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-lorensberg-goteborgs-kommun-engelbrektsgatan-51-6603840
Citera
2015-02-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuningaz
Påkostade material men märklig planlösning. Duschrummet och det ena sovrummet är inte ens avskilda med en ordentlig vägg. I objektbeskrivningen heter det att "en vit vägg skärmar av badrummet från det intilliggande sovrummet med rymliga spegelgarderober" men det verkar snarare handla om skjutdörrar ut mot garderoben i hallen. Planlösningen ger vid handen att det finns (kanske funnits?) en dörr till ett trapphus i det som nu är badrummet men bilderna avslöjar inget om hur det ligger till.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-lorensberg-goteborgs-kommun-engelbrektsgatan-51-6603840

Stavar fel gör mäklaren också.

"Stukatur"

Frän lägenhet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in