Hej!
Även jag har ägnat en ansenlig mängd tid åt att analysera den läckta dumpen. Jag har gjort ungefär samma sorts analyser som gjorts i tråden
https://www.flashback.org/t2524518 (alltså statistisk analys och så vidare) men varit ovetande om trådens existens tills nyligen.
Däremot har jag kommit fram till samma slutsats som TS, det vill säga att det mesta tyder på att någon utanför Flashback sitter på hela eller delar av databasen i form av åtminstone e-post och användarnamn (och troligtvis pw-hashar).
Slutsatsen måste nog vara att nära nog ALLT tyder på att läckan är riktig men omfattningen är fortsatt är okänd.
Det enda som
inte tyder på att det finns en fullständig läcka är att Aftonbladet hängt ut personer som varit relativt ointressanta, en uska och en skogsarbetare(!?), när det borde finnas andra mer intressanta personer. Der är ett utestående frågetecken som inte har något entydigt bra svar - Ännu i alla fall.
Det tråkiga i hela den här historien är Flashback forums ointresse av att publicera någon som helst trovärdig information. Man har från Flashback vid upprepade tillfällen sagt att "inget tyder på att någon läcka skett" men har misslyckats med att producera ett enda argument mot de fakta som faktiskt finns på bordet.
Med tillgång till Flashbacks databas skulle jag eller någon annan databasvan person enkelt kunna minska eller öka trovärdigheten i att en läcka skett, men det har man inte gjort från Flashbacks håll. Åtminstone har man inget sagt - Varför?? Aftonbladet och RG må ha låg trovärdighet men i det här fallet talar Flashbacks tystand för att man antingen mörkar eller helt enkelt inte bryr sig.
Har man gjort någon egen analys av materialet som läckt?
Jag hade förväntat mig någon slags aktivitet från Flashback i form av åtgärder, nuvarande eller planerade, för att övertyga användarbasen om att man tar deras oro på allvar. Förtroendet från min sida är nog bränt nu.
(Nytt konto - gammal medlem).