Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-02-16, 17:59
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Dumpen är från 2007 och innan
Innebär det att konton reggade efter 2007 inte kan finnas med i dumpen? Eller är jag helt ute och cyklar?

Edit 1: HerrWarum svarade nog på min fråga i ett tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Lösningen är att be medlemmar från 2002-2007 registrera om sig. Sedan maskerar man alla deras inlägg med "anonym".

Då går det inte att göra reda med vem som skrivit vad. Men diskussionerna finns kvar.

Flashback fortsätter.

Edit 2: Admin svarade på min fråga i en annan tråd: (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas (del 2)
Senast redigerad av von.Jekwel 2015-02-16 kl. 18:04.
2015-02-16, 18:05
Medlem
Vad innehåller dumpen? Användarnamn och mejl?

EDIT: (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas (del 2)
2015-02-16, 18:10
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Juridiskt är nog Aftonbladet säkra, RG vet jag inte. Eller jo de är ju också "journalister" så de har det skyddet.

Allt beror ju på hur RG/PICTACUS kom över databasen ?

Att vara journalist har inte med saken att göra. Det är om det är i "journalistiskt syfte" som gäller.

Det kan du och jag göra, precis som någon med en journalistexamen. Det sistnämnda är dock inget krav.

Det finns dock andra lagar som kan påverka och då har det journalistiska syftet ingenting med saken att göra.
2015-02-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Lösningen är att be medlemmar från 2002-2007 registrera om sig. Sedan maskerar man alla deras inlägg med "anonym".

Då går det inte att göra reda med vem som skrivit vad. Men diskussionerna finns kvar.

Flashback fortsätter.

Om man inte vill att ens inlägg blir anonymiserade då? Eller ska det vara frivilligt tänker du?
2015-02-16, 18:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Innebär det att konton reggade efter 2007 inte kan finnas med i dumpen? Eller är jag helt ute och cyklar?

Edit 1: HerrWarum svarade nog på min fråga i ett tidigare inlägg.

Edit 2: Admin svarade på min fråga i en annan tråd: (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas (del 2)

Dumpen är ifrån 2007 o innan som sagt.
2015-02-16, 18:37
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Värre är det om den kompletta dumpen läcker till tex AFA, då har vi problem som heter duga...och antagligen är också detta bara en tidsfråga eftersom så många har hela databasen, tänk rg, piscatus, expressen, AB. Ett antal personer på varje ställe, kanske 20 eller fler totalt, klart som fan den läcker ut snart, bara en tidsfråga.

Om en sådan dump finns så finns det stor risk att det hela urartar. Om dumpen blir offentligt granskad så kommer fler bli avslöjade eftersom många gör ett bättre jobb än RG. Folk från både höger och vänster kommer kolla den. Folk som skrivit om brott eller droger hamnar också i strålkastaren.

Det är inte bra för någon förutom Aschberg som flinar år kalaset där grupp A och B förföljer varandra. Det är verkligen intressant hur lätt man kan få ett land att syssla med en slags självgående bekämpning och övervakning.
2015-02-16, 18:38
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
För tydlighetens skull låser vi denna tråd och hänvisar till:

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas (del 2)

admin4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in