Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Och du ska förstås bestämma vilka metoder som är acceptabla?
Nej, jag bestämmer inte det. Inte du heller. Man får väl diskutera vad man ser som fel och rätt ändå? Eftersom jag inte håller med säger jag ju självklart emot, är det ett "brott" mot din tolkning av yttrandefrihet eller?
Skulle inte du också ifrågasätta om högerextremister kartlägger folk på ett liknande sätt? Det skulle då jag. Om någon kritiserar FRA, att SÄPO kartlägger islamister och vänsterextremister, att polisen har "romregister", så kan man dra slutsatsen att alla kritiker är emot yttrandefriheten eller?
Man måste väl för tusan kunna ifrågasätta olika metoder, utan att för den saken skull se hatet som något "bra"!?
Oavsett vad som är "rätt" metoder, var det ju din tolkning av artikeln som jag tyckte var märklig. Finns absolut inget som säger att man "måste" gilla RG/Aftonbladets metoder bara för att man håller med om att det existerar hat på Flashback. 90 % av texten handlade som sagt om hur problematiskt metoderna ansågs vara, trots allt hat och rasism. Man måste inte hålla med om alla hans slutsatser, men det var likväl vad artikeln handlade om...
Men nu har jag ägnat onödigt mycket tid på dig, du vill/kan uppenbarligen inte se andra nyanser än att kartläggningen och metoderna är något man måste ställa sig bakom om man tror på yttrandefrihet.