2015-02-14, 16:46
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
När ska Flashbackare förstå att rasistiska inlägg är enbart ett svepskäl. Media vill få bort Flashback eftersom Flashback gång på gång avslöjar hur media konstant ljuger. Utan Flashback hade det varit mycket enklare att tuta i svenskarna vad som helst. Ta exemplet, (FB) FN ställer Sverige till svars för rasism, där media i rubrikerna påstår att FN kritiserar Sverige för rasism. Vid närmare läsning så är det svenska FN-föreningen som inte har något med FN att göra. Fulknep som dessa tas upp på FB som annars hade gått obemärkt förbi och svenskarna verkligen tror att det är det riktiga FN som kritiserar Sverige. Svensk media är fullt av lögner och andra subversiva metoder för att vinkla nyheten som passar deras agenda.

Flashback är ett problem för media och därför ser vi smutskastningen. Märk även hur de har misslyckats med att skapa opinion med sina avslöjanden. Ingen kotte bryr sig om skogshuggaren och han var tagen för de hittade en film med honom för att visa att han är ond. Mycket har fokuserats på att Flashback är ondskans ställe och det är det dem är ute efter så de kan visa up det för politikerna.

Godtagbar analys, har själv slutat läsa gammelmedia för länge sen (tack vare Flashback) därför har jag inte varit så insatt i deras förehavanden (eller hela den här affären för den delen) och började endast läsa på för att man oundvikligt ögnat löpsedlarna och vissa trådar här på Flashback.

Ströläser endast vad som skrivits den senaste tiden därför känns Aftonbladets "granskning" tramsig och obildad, har inte alls tänkt på vilken mörk agenda dom har, trodde bara de ville fiska lösnummer för att begränsa sin oundvikliga kollaps.
Citera
2015-02-14, 16:47
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Javisst, och alla bilförare bör förhindras från att köra bil för att några kör rattfulla ......

Fel statistiken talar sitt tydliga språk! 1 av 10 som dör i trafiken är rattfull, det är 9 som kör ihjäl sig fast dom är nyktra, det är alltså säkrare att köra bil full!

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
De rattfulla om ertappade plockas ju bort ur trafiken. Överens?
Folk blir avstängda på FB också. Överens?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Det är jag självklart medveten om. Men media kallas ju tredje statsmakten och drevjournalistik kan åstadkomma förändring utan att några lagar behöver ändras. I övrigt håller jag faktiskt med dig och det går alldeles utmärkt att debattera/diskutera utan att bryta mot fb:s regler eller lagen. Inte så oerhört komplicerat.

Japp jag håller med dig också om att det går att debattera enligt fb reglerna och lagen. Hat som leder till lagbrott är ett svaghetstecken i argumentation.
Citera
2015-02-14, 16:48
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
När ska Flashbackare förstå att rasistiska inlägg är enbart ett svepskäl. Media vill få bort Flashback eftersom Flashback gång på gång avslöjar hur media konstant ljuger. Utan Flashback hade det varit mycket enklare att tuta i svenskarna vad som helst. Ta exemplet, (FB) FN ställer Sverige till svars för rasism, där media i rubrikerna påstår att FN kritiserar Sverige för rasism. Vid närmare läsning så är det svenska FN-föreningen som inte har något med FN att göra. Fulknep som dessa tas upp på FB som annars hade gått obemärkt förbi och svenskarna verkligen tror att det är det riktiga FN som kritiserar Sverige. Svensk media är fullt av lögner och andra subversiva metoder för att vinkla nyheten som passar deras agenda.

Flashback är ett problem för media och därför ser vi smutskastningen. Märk även hur de har misslyckats med att skapa opinion med sina avslöjanden. Ingen kotte bryr sig om skogshuggaren och han var tagen för de hittade en film med honom för att visa att han är ond. Mycket har fokuserats på att Flashback är ondskans ställe och det är det dem är ute efter så de kan visa up det för politikerna.

Håller med dig, givetvis finns det ett planerat kampanjande i detta med många syften.

T ex Mårten Schultz som sex dagar innan drevet lägger upp debatten om "näthat" i Aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article20256797.ab

Sedan dyker han upp någon dag efter drevet börjat, denna gång i likaledes Schibsted-ägda SvD och ska vara någon "expertkommentator" som ska bedöma AB:s publiceringar och föra en kvasidiskussion om gränser och rättfärdiga etiken bakom publiceringerna. Allt detta är givetvis en planerad scam.

Jag har tittat på AB:s nyhetshistorik genom att söka på Flashback och näthat/et och det är tydligt att man har bäddat vägen för detta genom att plantera artiklar under en tid, för att göra läsarna mentalt förberedda för det som ska komma.
Citera
2015-02-14, 16:49
Bannlyst
Citat:
Det du missat med medias uppgift oavsett om man gillar media eller inte är att de granskar allt från makthavare till t.ex flashback, där oegentligheter kan tänkas förekomma. AB är som du säger inte lagstiftande eller dömande makt. De kan t.ex. inte utdöma fängelsestraff, böter m.m. En uthängning är inget "straff" utdömt av någon dömande makt i Sverige.

AB är däremot hycklande kräk, eftersom de inte gör detta av moraliska skäl utan snarare gör motsvarigheten till att leta reda på någons använda underkläder och kondomer och lägga upp dessa till allmän beskådan - dels för sketna pengar enbart dels för ren sensationslystnad hos pöbeln. Så på vilket sätt är de alls bättre än Flashback och vår admin, som fungerar på samma sätt? De är tvärtom enormt mycket sämre eftersom de inte ens tillåter seriösa diskussioner i sina chattar och endast undantagsvis på sin ledarsida.

Min största kritik mot admin är tvärtom att han är för lydig mot omoraliska svenska lagar, som HMF, men det är en svår balansgång, det inser jag. I värsta fall hoppas jag som sagt att han fortfarande är man nog att flytta hela forumet utomlands på riktigt och lägga det på Darknet.

Nous sommes Flashback, n'est-ce pas? Je suis, de toute façon!
Citera
2015-02-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Oegentligheter som AB och våldsvänstern anser finnas ja. Det betyder ingenting egentligen.
Dom kan granska vad dom vill men seriositeten finns där inte, och AB är ingen tidning som har rena hörn. Köper man listor/baser personuppgifter av dömda kriminella våldsivrare så har man inte förtjänat att det kallas seriös granskning.

Jag menar att situationen uppstod för att vissa användare brutit mot lagen. Du riktar udden mot de som granskat det och skyller på AB och våldsvänster, men jag anser du borde rikta udden mot dem som missbrukat yttrandefriheten på fb.

För att ge annat exempel. Du arbetar på ICA och sköter dig. En kollega fuskmärker köttet. Någon filmar det med dold kamera. AB hänger ut ICA för fuskmärkning av kött. Du riktar ilskan mot AB.
Citera
2015-02-14, 16:51
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Njae tveksamt att det är lönt, men däremot får väl de som syndar värst med det vara beredd på offentlig uthängning då och då om media granskar uttalanden som gjorts.

Och vilket syfte tjänar detta till? Vad som skrivs på internet har knappast samma genomslagskraft som Malleus Maleficarum så varför ska folk få sina liv förstörda för att de skriver hur dåliga de anser att zigenare är?
Citera
2015-02-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Folk blir avstängda på FB också. Överens?

Uppenbarligen inte tillräckligt många
Citera
2015-02-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Och vilket syfte tjänar detta till? Vad som skrivs på internet har knappast samma genomslagskraft som Malleus Maleficarum så varför ska folk få sina liv förstörda för att de skriver hur dåliga de anser att zigenare är?

Därför att de missuppfattat lagen och möjligheten att vara "anonym" på nätet. Risken finns att man får stå till svars för det. Men om man inte räds det så är det fritt fram.
Citera
2015-02-14, 16:53
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte tillräckligt många
Och dödsstatistiken rörande rattfylla har nått sin nollvision? Pyttsan!

För övrigt så undrar jag vilka som skall avgöra hur många som är "tillräckligt många" att bli avstängda härifrån? Aftonbladet?
Citera
2015-02-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
AB är däremot hycklande kräk, eftersom de inte gör detta av moraliska skäl utan snarare gör motsvarigheten till att leta reda på någons använda underkläder och kondomer och lägga upp dessa till allmän beskådan - dels för sketna pengar enbart dels för ren sensationslystnad hos pöbeln. Så på vilket sätt är de alls bättre än Flashback och vår admin, som fungerar på samma sätt? De är tvärtom enormt mycket sämre eftersom de inte ens tillåter seriösa diskussioner i sina chattar och endast undantagsvis på sin ledarsida.

Min största kritik mot admin är tvärtom att han är för lydig mot omoraliska svenska lagar, som HMF, men det är en svår balansgång, det inser jag. I värsta fall hoppas jag som sagt att han fortfarande är man nog att flytta hela forumet utomlands på riktigt och lägga det på Darknet.

Nous sommes Flashback, n'est-ce pas? Je suis, de toute façon!

Varför startar du inte ett eget forum på darknet eftersom du är så missnöjd med allt som har med Sverige att göra? Jag ger dig dock cred för att du alltid argumenterar bra och för din sak och utan att flippa ur till en massa hat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in