2015-02-15, 10:39
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Sant. Att lösa problemet skulle vara att avsäga sig all kamratskap med USA/EU/Israel/Saudi och NATO.
Hade det inte varit för dessa "frihetsutövare" så hade vi inte haft flyktingströmmen och dessa radikala islamister hade inte haft nåt att vara sura på.

Solklart att om man blir nertryckt sen födseln av ett krigsimperium så vill man slå tillbaka tillslut.

Är det ingen som fattar detta?

Ja, det islamistiska våldet och islamisters expansion började för något årtionde sedan på grund av USA:s utrikespolitik, för de föregående dryga 1300 åren hade muslimerna aldrig krigat mot, massmördat och förslavat "de otrogna" och expanderat genom att anfalla och lägga under sig nya områden.

Det är rätt häpnadsväckande att även många hjärntvättade svenskar som inte ens är muslimer är så heta på så extrem historierevisionism kring islam att det får all befintlig historierevisionism kring tyska nazister och inte minst kommunister att blekna i jämförelse. Förvisso brukar många av dessa som är tillräckligt gamla för det ofta vara samma personer som även har ägnat sig åt historierevisionism kring kommunistdiktaturerna och deras anhängare.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Danmarks statsminister håller nu presskonforens. Fem poliser har skadats förrutom dödsoffren.

Hon säger att det är ett angrepp på alla danskar.

Det är inte en kamp mellan Islam och Västerlandet, säger hon.
Senast redigerad av Regulus 2015-02-15 kl. 10:43.
Citera
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det finns all anledning till undervisning i koranens bud, kulturministern!

I t ex åttonde suran uppmanar Allah : "utrota de otrogna till sista man" (8:7)

Allah lovar hjälp med dödandet : "Jag ska bistå er med tusen änglar, den ena efter den andra." (8:9)

Och: "Jag ska injaga skräck i deras hjärtan som är otrogna, halshugg dem och hugg av dem alla fingrarna." (8:12)

Så här håller det på, sura upp och sura ner. Allah utlovar stor belöning för morden och lemlästningarna, han lovar också att den som dödar otrogna inte behöver känna skuld, eftersom:

"Det är inte ni som har dödat dem, utan det var Allah som dödade dem, inte heller var det du som slungade utan det var Allah som slungade". (8:17)

Dessa heliga uppmaningar, och många fler, lyder terroristerna till punkt och pricka.
Detta är koranens bud.
Byt ut ordet otrogna mot muslimer och du skulle kunna åtalas för hets mot folkgrupp...
Citera
2015-02-15, 10:40
Medlem
Återigen har judar blivit måltavla för en attack, understryker inrikesminister Anders Ygeman efter dåden i Köpenhamn. Han säger att säkerheten nu skärps ytterligare runt synagogor i Sverige, men även runt moskéer och andra byggnader.
Citera
2015-02-15, 10:41
Medlem
Bouchets avatar
Nån som har länken till filmen där GM sköt mot Vilks & Co? Efter sammanslagning av trådar är det omöjligt att hitta.

Detta indikerar ju att det rimligtvis finns en person till inblandad.
Citera
2015-02-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Haha, ja. Våra inhemska terrorister från islam-falangen är totalt misslyckade.

Jag ska inte säga att detta är våra säkerhetspolisers goda arbete men kanske det är så.
Vi har en sak till fördel från de andra europeiska länderna, liten befolkning som är lätt att bevaka.

Det pratades om att polisen redan innan attentatet hade spaning på den lägenhet där terroristen sköts till döds inatt. Både dansk och svensk säkerhetspolis har stoppat planerade islamistiska attentat i skandinavien.

Jag tror ändå säpo har koll på våra galningar. Vare sig de jobbar inom celler eller sitter och smyrunkar till halshuggningar på infideller på nätet.

Men jag är beredd att släppa på min egen personliga intregitet för att stoppa vänsterextremister, högerextremister och islamister redan innan det händer.
Säga vad man vill om polisen men de är organiserade. Men vid dessa attentat tar säkerhetspolisen över. När attentat genomförs blir den organiserade polisen underställda SÄPO. SÄPO-killarna är än mer utbildade, effektiva, och kompetenta än polisen. De vet precis vad de ska göra.
Om man ska göra ett attentat måste man ha det i beaktande. Om man nu prompt vill ha 2 mål, måste man agera inom minuter efter första. Efter 10-20 minuter är nog polisen fullgott mobiliserade.
Citera
2015-02-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Den här attacken låter spontan till skillnad från den mot Kruttunnan.
Det tycker jag med, det kan vara så att han var på väg "hem" till adressen på Nörrebro där han sen sköts ihjäl och utanför synagogan så konfronterades han av polis varpå han öppnade eld.
Citera
2015-02-15, 10:42
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Blir det någon demonstration i Köpenhamn ikväll?

Pratas om ett fackeltåg mot rasism och hotet mot yttrandefrihet ikväll.
I Frankrike samlades alla politiska grupper under en flagga mot rasism och för yttrandefrihet efter Charlie Hebdo attentatet. Har svårt att se att liknande skulle kunna ske i norden.
Rasism och extremism måste stoppas, därför måste alla lägga ner höger/vänster politiken och tillsammans jobba emot skiten.
Citera
2015-02-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Polisen sa att de också vet hur han tog sig från det första attentatet till det andra. Så att det var samma gärningsman vid de två attentaten tycks vara klart. Samme person som sedan sköts till döds.

Därmed inte sagt att andra personer inte kan ha varit inblandade på något sätt, men inte i själva attentaten.
Det kan jag hålla med om men jag tror inte att han stod i sitt kök och stekte köttbullar i ena minuten och sedan i andra stod med vapen i hand för att döda LV och poliser utan inverkan(påverkan)Från andra idioter.
Bara vapen tillgången gör ju att,lagen brytits i landet.
Vapnen, för det var två.

Har införskaffats i en Svensk stad.

Och i och med det så har gärningsmannen kontakter som ingen normal arbetande Svensk har.
Citera
2015-02-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Den här attacken låter spontan till skillnad från den mot Kruttunnan.

Det beror på om man genom öppna källor kan veta på förhand att det skulle hållas fest i lokalen eller inte. Annars har väl GM efter det första attentatet bara drivit runt i staden och letat efter något mer att skjuta på, som du säger.
Citera
2015-02-15, 10:45
Medlem
FeeeesarNs avatar
Liknande händelser kommer att utspelas under hela 2015.
Vad ska vi göra åt det? Kan vi göra något åt det? Ett bra steg på vägen är att IS måste krossas.
Om inte USA gör det borde Nato förgöra hela rörelsen. Löser inte problemet men är en bra start.

Denna attacken har kanske inte något med IS som grupp att göra, men hatet dem sprider får ensamma gärningsmän att sprida skräck i västvärlden och det är precis vad dem vill.
Citera
2015-02-15, 10:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
Är det bara jag som tycker att Svensk media inte vågar peka finger på själva roten till det onda, dvs Islam.

Nej men snälla... det är ju mer än uppenbart att det är så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in