2015-02-15, 10:46
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Pratas om ett fackeltåg mot rasism och hotet mot yttrandefrihet ikväll.
I Frankrike samlades alla politiska grupper under en flagga mot rasism och för yttrandefrihet efter Charlie Hebdo attentatet. Har svårt att se att liknande skulle kunna ske i norden.
Rasism och extremism måste stoppas, därför måste alla lägga ner höger/vänster politiken och tillsammans jobba emot skiten.
Nån länk?
Citera
2015-02-15, 10:47
Medlem
Finns det någon karta upplagd någonstans med alla de olika aktuella platserna utmarkerade?
Citera
2015-02-15, 10:48
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag tror inte att Sverige är en så trolig måltavla som många här tror, och hoppas, att vi är. Sverige är en tillflyktsort för muslimska jihadister och jag tror således att det är större chans att de, precis som hittills, fortsätter välja andra länder att utföra terrordåd i.

Jag kan så klart ha fel, men varför skulle man attackera ett land som stödjer Islam, som ger jihadister ett frikort, som konstant vurmar för muslimer m.m när det finns så många andra måltavlor?

Jag hoppas du har rätt men som andra har påpekat, logik kan inte appliceras på muslimska extremister. Men visst är det så att Sverige bör vara ett mindre lukrativt mål då vi inte tar avstånd från jihadister och erbjuder utbildningar, förståelse och tillåter fanskap som krigar i annat land att återvända hem.
Senast redigerad av Glaucius 2015-02-15 kl. 10:59.
Citera
2015-02-15, 10:49
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Det beror på om man genom öppna källor kan veta på förhand att det skulle hållas fest i lokalen eller inte. Annars har väl GM efter det första attentatet bara drivit runt i staden och letat efter något mer att skjuta på, som du säger.

Tror man är ganska försiktigt med att hålla sån information öppen.
Samtidigt verkar det också oerhört osannolikt att skytten skulle råkat gå förbi en stängd synagoga klockan ett på natten och det skulle råkat pågå en fest där. Eller att han gick förbi synagogan på måfå för att döda lite random judar.
Det troligaste är att han fått ngn form av information. Vilket kan göra det sannolikt att han haft medhjälpare.

edit:

För övrigt verkar synagogans hemsida ligga nere: http://www.mosaiske.dk/
Senast redigerad av hundensår 2015-02-15 kl. 10:54.
Citera
2015-02-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Det kan jag hålla med om men jag tror inte att han stod i sitt kök och stekte köttbullar i ena minuten och sedan i andra stod med vapen i hand för att döda LV och poliser utan inverkan(påverkan)Från andra idioter.
Bara vapen tillgången gör ju att,lagen brytits i landet.
Vapnen, för det var två.

Har införskaffats i en Svensk stad.

Och i och med det så har gärningsmannen kontakter som ingen normal arbetande Svensk har.
Tilläg
Denna insats i Danmark tros kosta över 80 miljoner och i Sverige skärps bevakningen med 44 miljoner.
I Danmark är det krigsbelopp som bokförs.
Soppan har nu börjat kryddas med mångkultur och smaken av den gillar jag inte.
Citera
2015-02-15, 10:51
Medlem
Sperssons avatar
.
Blir det något fackeltåg i Malmö ikväll, till stöd för den judiska församlingen och Lars Vilks?
Citera
2015-02-15, 10:52
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Finns det någon karta upplagd någonstans med alla de olika aktuella platserna utmarkerade?

All info om dåden
http://www.reddit.com/r/worldnews/comments/2vvopu/shooting_at_danish_blasphemy_seminar/

Live-uppdatering
http://www.reddit.com/live/ueyl75slmfvg/
Citera
2015-02-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Blir det något fackeltåg i Malmö ikväll, till stöd för den judiska församlingen och Lars Vilks?

Blir väl snarare ett fackeltåg mot islamofobi och rasism
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeeeesarN
Liknande händelser kommer att utspelas under hela 2015.
Vad ska vi göra åt det? Kan vi göra något åt det? Ett bra steg på vägen är att IS måste krossas.
Om inte USA gör det borde Nato förgöra hela rörelsen. Löser inte problemet men är en bra start.

Denna attacken har kanske inte något med IS som grupp att göra, men hatet dem sprider får ensamma gärningsmän att sprida skräck i västvärlden och det är precis vad dem vill.
NATO och USA skuggar dessa ärtor dygnet runt krig är att vänta.
Citera
Medlem
Kvällspressens löpsedlar:

"GUNDE I TÅRAR
efter bråket med Wassberg"

"VINNARNAS GALNA FEST" (om mello)

En av dem frestar dock med ett litet ledarstick: "Skotten mot Vilks angår oss alla."

Ibland får jag en surrealistisk känsla av att leva i en konstinstallation. Något med Salvador Dalí kanske. "Gudskrigarna dödar människor på gatan. De vill se hjärteblodet från en svensk konstprofessor. För han har HÄDAT ISLAM. Men nu ska vi tala om VINNARNAS GALNA FEST. Ät, drick och var glad, ty imorgon skola vi dö."
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Nån länk?
Klockan åtta i kväll ska man samlas.

Folketingets samtliga partier kallar till en minneshögtid framför kulturhuset Krudttønden klockan 20.00 på söndagen. Krudttønden var platsen där den första skottlossningen ägde rum.
http://www.dn.se/nyheter/attentaten-i-kopenhamn/

Det fanns för övrigt 80 personer samlade i synagogan där attacken skedde.
Det kunde ha blivit en sjujävla massaker av det här.
Citera
2015-02-15, 10:55
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag hoppas du har fel men som andra har påpekat, logik kan inte applcieras på muslimska extremister.
Men visst är det så att Sverige bör vara ett mindre lukrativt mål då vi inte tar avstånd från jihadister och erbjuder utbildningar, förståelse och tillåter fanskap som krigar i annat land att återvända hem.

Exakt! Har själv påpekat detta i olika forum, att Sverige inte kommer att utsättas på samma sätt, då vi fungerar som en perfekt bas för terrorister.

Automatiska Put, inga ID krav, gulligull, bidrag, Monas hotline, Islamvurmande till max...

Perfekt terrorbas!! Med PUT kommer fri rörlighet inom EU, namnam för IS och andra galningar!

Omvärlden kommer dock att kräva Sverige att ta ansvar, kräva ID etc.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in