2015-02-15, 10:32
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Terroristerna i Paris gjorde ju också ett hafsjobb.
Men detta attentat är än mer ogenomtänkt. Jag blir fan förbannad på dessa sandnegrers guldfiskmentalitet! Saknar all form av planering dessa jävla apor!
9,5 TIMMAR EFTER första attentatet gör han andra attentatet, NÄR polisen och militären står på tå och med fingret på avtryckaren.. Målet var Vilks och judar. 2 personer döda. Vilks lever och personen som dog vid synagogan var inte jude

Haha, ja. Våra inhemska terrorister från islam-falangen är totalt misslyckade.

Jag ska inte säga att detta är våra säkerhetspolisers goda arbete men kanske det är så.
Vi har en sak till fördel från de andra europeiska länderna, liten befolkning som är lätt att bevaka.

Det pratades om att polisen redan innan attentatet hade spaning på den lägenhet där terroristen sköts till döds inatt. Både dansk och svensk säkerhetspolis har stoppat planerade islamistiska attentat i skandinavien.

Jag tror ändå säpo har koll på våra galningar. Vare sig de jobbar inom celler eller sitter och smyrunkar till halshuggningar på infideller på nätet.

Men jag är beredd att släppa på min egen personliga intregitet för att stoppa vänsterextremister, högerextremister och islamister redan innan det händer.
Citera
Medlem
Det ska bli väldigt intressant att få veta var han befunnit sig och vad han har gjort mellan det att han lämnade lägenheten/huset på Nörrebro ca 16:30 fram tills skottlossningen utanför synagogan ca 01:00?

Och varför återvänder han till adressen på Nörrebro?

Sprack flyktplanen kanske?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Det är mer än en gärningsman. Men det kan man ju inte gå ut med i media, då kan befolkningen bli skrämda.

Polisen sa att de också vet hur han tog sig från det första attentatet till det andra. Så att det var samma gärningsman vid de två attentaten tycks vara klart. Samme person som sedan sköts till döds.

Därmed inte sagt att andra personer inte kan ha varit inblandade på något sätt, men inte i själva attentaten.
Citera
2015-02-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Vad bra att han talar om för oss vilka tankar vi ska/får/måste tänka? För innan gårdagens händelser i Köpenhamn var det ju helt otänkbart med muslimska attentat i trygga Sverige! Ja, ja - förutom Taimour Abdulwahab 2010 - men det var ju bara en liten incident.. Och han var ensam och det har ingenting med islam att göra (uttjatad fras numera..).

Ja, jag är ironisk.
Haha klassiskt att försöka exkludera Islam från dessa terrordåd.
Citera
2015-02-15, 10:35
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tror du blandar ihop begreppet "odds" och sannolikhet, d.v.s. det är låg sannolikhet och höga odds på det. Men i vilket fall, med tanke på Aftonbladets otaliga hat- och hetsartiklar mot Dan Park och deras uttalade stöd till regimens ständiga övergrepp mot honom, för att nu inte tala om enbart deras senaste veckas kamp mot yttrandefrihet och Flashback på ett sätt som inte ens längre har någon koppling till journalistisk verksamhet (inte ens sensationalistisk journalistik eller lögnaktig och propagandistisk journalistik), så har du givetvis helt rätt i ditt antagande.
Oddsen för att Aftonbladet inte byter sin logga till Je Suis Dan Park i veckan är nog är nog ganska låga...

Tror du läste fel...i övrigt tolkade du min oneliner korrekt
Citera
2015-02-15, 10:35
Medlem
Judiska församlingen i Stockholm ställt in alla aktiviteter idag till följd av nattens attack mot synagogan
Citera
2015-02-15, 10:36
Medlem
Paijters avatar
Blir det någon demonstration i Köpenhamn ikväll?

Skön kommentarer från Dan Park på plats.
"Jaha, nu small det som fan många gånger "
Senast redigerad av Paijter 2015-02-15 kl. 10:40.
Citera
2015-02-15, 10:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Det finns all anledning till undervisning i koranens bud, kulturministern!

I t ex åttonde suran uppmanar Allah : "utrota de otrogna till sista man" (8:7)

Allah lovar hjälp med dödandet : "Jag ska bistå er med tusen änglar, den ena efter den andra." (8:9)

Och: "Jag ska injaga skräck i deras hjärtan som är otrogna, halshugg dem och hugg av dem alla fingrarna." (8:12)

Så här håller det på, sura upp och sura ner. Allah utlovar stor belöning för morden och lemlästningarna, han lovar också att den som dödar otrogna inte behöver känna skuld, eftersom:

"Det är inte ni som har dödat dem, utan det var Allah som dödade dem, inte heller var det du som slungade utan det var Allah som slungade". (8:17)

Dessa heliga uppmaningar, och många fler, lyder terroristerna till punkt och pricka.
Detta är koranens bud.
Citera
2015-02-15, 10:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Själva synagogan var stängd, men det pågick en konfirmationsfest för en flicka i en annan byggnad/lokal. Det var utanför denna lokal den mördade Dan Uzan stod som dörrvakt. Även dansk polis var på plats. Detta enligt liverapporterna på bt.dk.
Den här attacken låter spontan till skillnad från den mot Kruttunnan.
Citera
2015-02-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Bröderna i Paris glömde sina ID-handlingar i flyktbilen så jag vet inte om dom var speciellt mycket smartare.

Bra jobbat av dansk polis som fick tag på aset.

Mycket bra jobbat, igår trodde jag inte det skulle få tag i den(m).
Citera
2015-02-15, 10:38
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Polisen sa att de också vet hur han tog sig från det första attentatet till det andra. Så att det var samma gärningsman vid de två attentaten tycks vara klart. Samme person som sedan sköts till döds.

Därmed inte sagt att andra personer inte kan ha varit inblandade på något sätt, men inte i själva attentaten.

Kan ju vara som i Taimour Abdulwahab fallet där frugan och någon islam-homie till honom var med och "planerade" eller i alla fall drev honom till att bli en totalt misslyckad terrorist.
Citera
2015-02-15, 10:38
Medlem
Är det bara jag som tycker att Svensk media inte vågar peka finger på själva roten till det onda, dvs Islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in