2015-02-12, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hon försökte hjälpa, men misslyckades. Skulle hon bara ha tittat på? Att den kriminella kriminalvården inte håller tillräcklig bemanning är inte hennes fel.

Han hade slagit ihjäl henne oavsett.

Jag är övertygad om att hans knytnävslag och sparkar inte hade dödat henne , det gjorde batongslagen mot skallen.
Det här är ett av de brutalaste överfallen jag har sett tror jag.
Citera
2015-02-13, 07:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Jag är övertygad om att hans knytnävslag och sparkar inte hade dödat henne , det gjorde batongslagen mot skallen.

Det kan vi förstås speulera i hur länge som helst.
Citera
2015-02-13, 12:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett av de mesta brutalste överfallen.

[quote=swedishtripper|52258534]Jag är övertygad om att hans knytnävslag och sparkar inte hade dödat henne , det gjorde batongslagen mot skallen.
Det här är ett av de brutalaste överfallen jag har sett tror jag.[/QUOTE]

Vad det än var som slutligen dödade henne vet jag inte.

Har samma uppfattning som du gällande överfallet. Detta är ett av de brutalaste överfallen jag har sett.
Citera
2015-02-13, 12:41
Medlem
Citat:
Även om hon hade överlevt slag och sparkar emot skallen är risken stor att hon hade blivit en grönsak. Med tanke på att han slog henne i huvudet med batongen så var han självklart ute efter att ha livet av henne så han hade nog inte slutat förrän han var tämligen säker på att han lyckats.
Citera
2015-02-13, 18:39
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelicimus
tre tilltalade frias i tingsrättens dom. läs den här

http://minfil.org/ze9ch5bbb3/8AAEE4F68F2B2705C1257DE0003AE8FF.pdf
Domstolen var djupt oenig, tre ledamöter ville fälla.

Jag noterar också att rådmannen i målet, Fredrik Nydén, tidigare arbetat som jurist inom Kriminalvården och således varit kollega med i vart fall ett par inblandade i målet. Jävsituation?

Citat:
Ursprungligen postat av Angelicimus
det är hög sekretess i målet

Kriminalvården och offentlighet går inte ihop så bra
En mängd av de där uppgifterna är offentliga om de begärs ut från Kriminalvården så domstolen har verkligen tagit i från tårna.
Citera
2015-02-15, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
Domstolen var djupt oenig, tre ledamöter ville fälla.

Jag noterar också att rådmannen i målet, Fredrik Nydén, tidigare arbetat som jurist inom Kriminalvården och således varit kollega med i vart fall ett par inblandade i målet. Jävsituation?
En mängd av de där uppgifterna är offentliga om de begärs ut från Kriminalvården så domstolen har verkligen tagit i från tårna.

Inte förvånande längre. Jäv förekommer jämnt utan att någon granskar rättssystemet.
När Piratebay grundarna protesterade mot att en rådsman suttit med i upphovssättsföreingen eller liknande så fick de till svar att det inte var jäv.

I detta fall kommer inte ens högsta domstolen att bry sig.
Citera
2015-02-15, 05:29
Bannlyst
vet någon om batongkärringen fortfarande jobbar kvar inom kriminalvården ?
Citera
2015-02-15, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Självklart är det mycket olämpligt för en kvinna att vakta män, än mer olämpligt givetvis att en negerhona vaktar en vit man på detta sätt fast det har jag förståelse för att Brunnberg inte vågar säga offentligt i vårt sjuka samhälle.

Jag ser inte ditt inlägg som något annat än provokativt och innerst inne vet du att du inte menar det du skrev.
Hon hette Karen och blev ihjälslagen därför att rättstaten svek henne. Ha det i åtanke nästa gång du tänker skriva något så kränkande som ovan.
Citera
2015-02-15, 08:49
Avslutad
Citat:
kriminalvården frias såklart.
jag undrar om den där kärringen med batong som i princip överlämnar mordvapnet till den dömde, har åtalats för medhjälp till mord?

Slå upp ordet "uppsåt" och studera det.
Senast redigerad av priz 2015-02-15 kl. 08:52.
Citera
2015-02-15, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bob X
Någon som kan bekräfta eller dementera att BO:s bror har kopplingar till ett mc-gäng och att han krävde "uniformsförbud" under begravningen?
Sorry om detta räknas som OT.

Jag kan mycket väl tro detta stämmer. Vi var och hjälpte kf varvid hennes bror var där, han stod med sådan hatisk blick på oss i uniform att jag nästan kunde tro han skulle göra utfall. Hade till sist en ordväxling med honom angående om han mådde bra och det var en extremt förtryckt aggressivitet bakom hans ord. Detta var efter systern dödats så vet inte om hans hat mot uniform eller ordningsmakten i gemen kommer från systerns dödande eller något tidigare. Han är ganska liten och spinkig i verkligheten dock.
Citera
2015-02-15, 09:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag ser inte ditt inlägg som något annat än provokativt och innerst inne vet du att du inte menar det du skrev.
Hon hette Karen och blev ihjälslagen därför att rättstaten svek henne. Ha det i åtanke nästa gång du tänker skriva något så kränkande som ovan.
Problemet är väl snarare det naiva i att låta kvinnor som är små och taniga jobba med fysisk säkerhet, hade man haft krav på styrka och storlek så hade det aldrig hänt då kvinnan aldrig hade fått jobba som arrestvakt.
Citera
2015-02-15, 18:44
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är väl snarare det naiva i att låta kvinnor som är små och taniga jobba med fysisk säkerhet, hade man haft krav på styrka och storlek så hade det aldrig hänt då kvinnan aldrig hade fått jobba som arrestvakt.
Tiotusentals frihetsberövanden verkställs i svenska arrester och häkten varje år. Risken som personal att bli skadad är mindre än den som arbetar inom tex bygg, snickeri, måleri, verkstad eller annat. Risken att bli dödad är statistiskt sett ännu mindre. Svenska fångar kan ha begått våldsamma brott men är i allmänhet inte våldsamma när de väl är frihetsberövade. Det finns således ingen logik i att bara anställa biffiga män, för att kunna rekrytera en så snäv grupp som ostraffade biffiga män med lämpligt psyke utan karriärambitioner i livet så skulle man vara tvungen att höja lönerna rejält. Och det är det ingen som vill.

KB mördades pga att arbetskamrater inte följde rutiner och på grund av att chefer inte ställt upp tillräckliga rutiner och fattat rätt beslut gällande Ljungström för att säkerhetsställa att det var tillräcklig bevakning på farliga intagna. En sådan som Ljungström, som visat sig ytterst farlig mot personal, skulle dels inte ha suttit på en vanlig häktesavdelning utan borde ha transporterats till en avdelning (kanske på annat häkte?) med särskild kapacitet att hantera farliga intagna. Dels borde det ha varit ett par stadiga manliga häktesvakter som ombesörjde hanteringen av Ljungström. Dels borde KB aldrig lämnats ensam med Ljungström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in