2011-11-01, 21:18
Medlem
Den kvinnliga vakten som "kom till undsättning" men istället blev av med sin batong och gick därifrån för att som hon säger hämta förstärkning. Hade inte hon redan tryckt på en larmknapp? Förstärkningen borde väl vara på väg redan? Visst handlade hon helt fel? Hon borde inte tagit med batong om hon kom ensamt. Dessutom kunde hon med lite utbildning och mod hanterat även en galning med batong. Bli man angripen med batong kan man rusa mot angriparen och klänga sig fast för då få inte han utrymme och kraft att svinga sin batong. Hon skulle på sin höjd fått blåmärke och kanske utslagna tänder men hon hade kunnat fördröja attacken tillräcklig länge tills "förstärkningen" kom fram.
Citera
2011-11-01, 21:20
Medlem
Någon som kan bekräfta eller dementera att BO:s bror har kopplingar till ett mc-gäng och att han krävde "uniformsförbud" under begravningen?
Sorry om detta räknas som OT.
Citera
2011-11-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plitfan
Och jag kan intyga att på de två ställen jag arbetat (inget av dem är häktet i huddinge, även fast jag "passerat" vid några tillfällen) så ser det precis likadant ut. Det finns en mängd föreskrifter som säger att ensamarbete inte är tillåtet inom kriminalvården, och att det är upp till varje kriminalvårdare att se till att det efterlevs.

Skulle varje kriminalvårdare leva upp till den högt satta standarden så skulle precis alla kriminalvårdsanstalter och häkten fullständigt stanna av inom 15 minuter. Varje arbetsdag har man säkert ett 10-20tal tillfällen då man arbetar ensam med en eller flera intagna.
Varför accepterar man det då?
När jag jobbade inom industri så stannade man helt enkelt produktionen om någon situation gjorde att man inte kunde följa regelverket, t.ex. ensamarbete. Även fast det kostade företaget hundratusentals kronor i timmen. Ingen seriös arbetsgivare skulle kräva av sina anställda att bryta mot regelverket eftersom de skulle få facket på sig direkt.
Citera
2011-11-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Att rusa iväg - kanske (har dom ingen jävla larmknapp eller något?).
Att stå kvar och vänta ut att Karen blir ihjälslagen?
Medhjälp medhjälp medhjälp!

Hon skall för fan lägga sig ovanpå Karen och ta slagen om det skulle vara så.

Att passivt stå och glo när en kollega blir ihjälslagen, det är medhjälp.

Hade GM haft pistol el dyl så ja då hade jag köpt hennes beteende, men det hade han emellertid inte.

Ska hon verkligen det? Hade du gjort det i samma situation? Skulle inte tro det va. Bottenskrap.
Citera
2011-11-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellB
Har han asperger så kan han inte läsa av hennes uttryck och i kombination med adhd (som jag misstänker att han har) så är det väldigt svårt att veta vad som triggar igång han. Man vet inte vad som får bägaren att rinna över.

Finns ingenting i varken FUP eller andra papper som tyder på att någon annan diagnos skulle föreligga, beteendet liknar väldigt mycket "psyk ragnar" från Härnösand som gick loss för ett par somrar sedan.
Citera
2011-11-01, 21:34
Medlem
Tänkte ladda ner fup:en när jag kommer hem imorgon men är lite nyfiken på om den är helt censurerad? Såg bilderna så va utlagda här ock på sexpressens sida?
Citera
2011-11-01, 21:37
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Finns ingenting i varken FUP eller andra papper som tyder på att någon annan diagnos skulle föreligga, beteendet liknar väldigt mycket "psyk ragnar" från Härnösand som gick loss för ett par somrar sedan.

Har läst hela FUP och någon person med minsta sinnesnärvaro förstår att denna grabben är totalt fucked up. Om inte han har något fel i pallet så lär hela världen gå fria.
Är det någon som vill slå vad mot att gm inte får psykfängelse?
Citera
2011-11-01, 21:38
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob X
Någon som kan bekräfta eller dementera att BO:s bror har kopplingar till ett mc-gäng och att han krävde "uniformsförbud" under begravningen?
Sorry om detta räknas som OT.

Jag tror att Du har läst för mycket om Norge fallet.
Denna killen är helt borta, har Du läst förhöret med GM?
Citera
2011-11-01, 21:39
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
White trash Erik ser verkligen ut som en knarkande piratpartist som har svårt med tjejer.
Du har faktiskt en jävligt bra poäng där. Titta bara på den här jämförelsen.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-11-01 kl. 21:57.
Citera
2011-11-01, 21:39
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke.B
Tänkte ladda ner fup:en när jag kommer hem imorgon men är lite nyfiken på om den är helt censurerad? Såg bilderna så va utlagda här ock på sexpressens sida?

Ingen av bilderna visar Karens skador om det är det du är ute efter. De finns endast på film, i ett ex, inlåst hos aina.
Citera
2011-11-01, 21:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke.B
Bilderna är svartvita och det finns inga bilder på själva dödsmisshandeln.
Ej heller på Karen annat än före mordet.
Citera
2011-11-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Ingen av bilderna visar Karens skador om det är det du är ute efter. De finns endast på film, i ett ex, inlåst hos aina.

Det är allt lite tråkigt att de inte släpper sådant matrial.

Men men få läsa fupen och se vad det står för intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in