2015-02-15, 09:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Oddsen för att Aftonbladet inte byter sin logga till Je Suis Dan Park i veckan är nog ganska låga...

Jag tror du blandar ihop begreppet "odds" och sannolikhet, d.v.s. det är låg sannolikhet och höga odds på det. Men i vilket fall, med tanke på Aftonbladets otaliga hat- och hetsartiklar mot Dan Park och deras uttalade stöd till regimens ständiga övergrepp mot honom, för att nu inte tala om enbart deras senaste veckas kamp mot yttrandefrihet och Flashback på ett sätt som inte ens längre har någon koppling till journalistisk verksamhet (inte ens sensationalistisk journalistik eller lögnaktig och propagandistisk journalistik), så har du givetvis helt rätt i ditt antagande.
Citera
2015-02-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Har Stefan Löfven krupit fram ur grytet och uttalat sig än, eller väntar han fortfarande på manus från de som bestämmer?
Trot eller ej men han uttalade sig redan igår kväll faktiskt:
http://www.expressen.se/kvallsposten/lofven-samhallet-har-drabbats-av-en-attack/
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Nu har TV4 ägnat över två timmar åt terrordådet i Köpenhamn, utan att nämna orden arab eller islam.
Seriös nyhetsrapportering, eller hur?
Citera
Medlem
Experten nämde jihadist och då gick nyhetsuppläsaren genast in på breiwiksdådet.

Ja jävlar vilka as som slickar insidan av tvrutan.
Citera
2015-02-15, 09:26
Bannlyst
På SVT "jag sticker ut hakan lite och säger att det är en typ av jihadist"...
Trodde aldrig de skulle klara av att säga detta... Kanske de börja inse att sanningen måste ut.
Men reportern ifrågasätter om det är ett terrordåd...

Rekommenderar starkt att ni ser på rapport i svt just nu.
Citera
2015-02-15, 09:27
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Ska bli intressant att se kroppsspråk och mimik på tv-nyheterna idag och om vi får några fördömanden av våra folkvalda?

Mitt tips är att nyhetshororna kommer att klandra danskarna för att ha varit elaka mot muslimerna och sålunda förtjänar attentaten, sedan är det dags för självklander, sveriges skuld i det hela och då givetvis Lars Vilks. Margot Wallström, som erkände Palestina, kommer att säga; varför skulle judarna bygga synagogan där för? Sedan ska det ordnas med en manifestation för den skjutne islamisten, allt avslutas med ett Allahu Akbar!

Ska bli väldigt intressant i Agenda ikväll. Diskussion om FB-läckan? Uttalande från Mona Sahlin som fördömer attacken på Expressen-huset av 19-åriga tjejer med anteckningsblock? Eller om jag får gissa: snack om skolbetyg från fyran.
Citera
2015-02-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
"Ensam galning" skulle jag tro. Att denne har sitt uttalade stöd av åtskilliga miljoner likadana ensamma galningar spelar säkert ingen större roll.

Han måste haft stöd/tips/order från andra angående yttrandefrihetsmötet. Så bara på den punkt var han inte själv.
Citera
2015-02-15, 09:31
Medlem
En av deltagarna på mötet var Inna Shevchenko, en högprofilerad Femenaktivist.

Citat:
inna shevchenko @femeninna · 15 tim för 15 timmar sedan
I was at the point of ny speech when i was saying that often it is an illusion that we have freedom of speech in Europe.then we heard shots
Citat:
inna shevchenko @femeninna · 14 tim för 14 timmar sedan
1/2"We dont have to talk about freeedom of speech, we have to practice it" was the point of my today's speech
Citat:
inna shevchenko @femeninna · 14 tim för 14 timmar sedan
2/2 it was interrupted by someone who was practicing his ideology

https://twitter.com/femeninna
Citera
2015-02-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Nu har TV4 ägnat över två timmar åt terrordådet i Köpenhamn, utan att nämna orden arab eller islam.
Seriös nyhetsrapportering, eller hur?
Ja detta är vad de folkvalda vill att vi skall höra.
Kommer tydligen en press sändning om en timme från Danmark.
Rapport kommer att agera utifrån den sändningen.

Sverige står som en marionettdocka som vill uppfylla allas mål samtidigt.
Och ju mera utrikes i landet ju svårare blir det att hålla brickan stadigt.
Spiller man på en gäst så är döden nära.
Citera
2015-02-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ditt inlägg var bra fram till till de sista två meningarna som visar att du bara är en bitter rasist.

Nej inte jag, De som dödar judar är rasister, nazister, antisemiter.
Citera
2015-02-15, 09:35
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mofo112
Nej inte jag, De som dödar judar är rasister, nazister, antisemiter.

Nu har du rätt igen, fortsätt så.
Citera
2015-02-15, 09:35
Medlem
Konstigt att de nu kör intervju med en jude igen istället för att berätta vilket as som öppnade eld.
Extrem Muslim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in