2015-02-15, 09:36
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är hugget som stucket, då det finns tusentals muslimer i Västeuropa som är beredda på att begå liknande handlingar och någon/några av dem kan lika väl välja att utföra det t.ex. idag, utöver nämnda GM. Möjligtvis kommer risken öka i den mån det går illa för IS, Al-Shabaab, Al-Qaida m.fl. utanför Europa och många väljer att istället vända tillbaka eller t.o.m. tar sig hit för första gången med hjälp av de hundratusentals svenska pass som man har delat ut för det ändamålet. Sannolikaste länderna att drabbas av större, mer kordinerade attacker, är väl Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Nederländerna, Frankrike och inte minst Belgien, men den stora belgiska offensiven mot terrormuslimer nyligen kan möjligtvis ha minskat risken litegrann de närmaste veckorna/månaderna. Men när det gäller liknande terroristangrepp där själva attacken utförs av enskilda muslimer, så är det närmast omöjligt att göra några förutsägelser. Vi har ju haft en lång rad sådana enskilda dåd i Frankrike och även i Belgien, England m.fl. länder endast under de senaste månaderna och sådant kan lika väl ske i en lång rad andra europeiska länder än endast de som medvetet har valt att sätta sig i skiten genom att islamisera det egna landet.

Nu verkar ju detta ha varit en "dansk" muslim. Kunde naturligtvis lika gärna ha varit en
svensk sådan.

Men när det gäller terrordåd i Sverige så ligger vi nog bättre till än övriga länder
då vi medvetet sedan länge givit fristad åt terrorister. Och som alla vet så ska det
mycket till innan man kackar i eget bo.

Ska man vara konspiratorisk kan man ju fundera på varför sveriges regeringar (förra
och nuvarande) företrädesvis samarbetar med islamister istället för sekulära muslimer.
Varför man likt nickedockor hävdar att MB-baserade grupper är att jämställa med det
"muslimska civilsamhället"? varför det ens finns något som ska kallas det "muslimska
civilsamhället"....
Citera
2015-02-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikny
En av deltagarna på mötet var Inna Shevchenko, en högprofilerad Femenaktivist.

https://twitter.com/femeninna
Det är hon som man kan höra tala här när det börjar skjutas: http://www.bbc.com/news/world-europe-31472745
Citera
2015-02-15, 09:38
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet2
Dan Rosenberg Asmussen, Copenhagen Jewish community leader, said that following the earlier attack, he had requested police presence at the synagogue, but police did not follow through.

“We had contacted the police after the shooting at Café Krudttønden to have them present at the bat-mitzva, but unfortunately this happened anyway," Asmussen told Denmark's TV 2 News, as reported in The Guardian. “I dare not think about what would have happened if (the killer) had access to the congregation."

Detta var allvarligt, polisen verkar inte tagit hoten mot dem på allvar.

Det var ju tydligen åtminstone två poliser på plats...
Citera
2015-02-15, 09:40
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mofo112
Nej inte jag, De som dödar judar är rasister, nazister, antisemiter.
Ja allvarligt talat låt oss reda ut detta.

Vilka är den värre sorten?
De som dödar Judar i full samstämmighet med deras ideologi eller oss som ser och pekar ut att Judedödarna följer ett mönster, att de har en gemensam ideologi och att de har härkomst i en liten del av världen.

Det första är rasistiskt motiverade mord.
Det andra är ett kallt konstaterande av fakta och kan som sådant inte ha något med rasism att göra.
Rasism är inte lika med att tala om fakta, antirasism är inte att ljuga.

Fakta är inte rasistiska, de är vad de är, till dem måste vi förhålla oss.
Senast redigerad av internet2 2015-02-15 kl. 09:44.
Citera
2015-02-15, 09:42
Medlem
cunthunters avatar
Kan någon skrivkunnig sammanfatta
Citera
2015-02-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tror nog mera på att Bildherberg inte haft möte än men det blir nog något i still med
-Nu är det viktigare än någonsin att inte spela SD i händerna balabalabalab.....
Tolerans. Jag glömde ju tolerans. Vi måste ju tolerera varandra och varandras olikheter här i världen och inte provocera varandra heller.
Naturligtvis fungerar det bara fullt ut i en sagovärld men när ingen politiker tvingas koppla sina floskler till verkligheten så stannar det vid liknade uttalanden. Jämför gärna med de uttalanden av danska politiker som hittills kommit ut, inte minst från danska sossar och venstre. De tolererar inte kränkta religiösa mördare.
Att inte vilja spela SD i händerna med alltför tydlig nyhetsrapportering visar bara på hur snett det är här. Det torde ligga i alla partiets intresse att agera total motpol till terror men det verkar bara vara SD som ens kommer på fråga för den rollen.

Mycket snack i svensk media om att det är Vilks som verkar vara det tilltänkta målet, det heter ju tex att det var ett "Vilks-möte" som angripits. Men det låter ju bättre än att kalla det för ett "yttrandefrihetsmöte", det har ju på något konstigt vis blivit lite legitimare att angripa Lars Vilks än yttrandefriheten. Han är ju provokativ.
Guess what alla Goda och Fina människor. Det är yttrandefrihet också.
Citera
2015-02-15, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är hugget som stucket, då det finns tusentals muslimer i Västeuropa som är beredda på att begå liknande handlingar och någon/några av dem kan lika väl välja att utföra det t.ex. idag, utöver nämnda GM. Möjligtvis kommer risken öka i den mån det går illa för IS, Al-Shabaab, Al-Qaida m.fl. utanför Europa och många väljer att istället vända tillbaka eller t.o.m. tar sig hit för första gången med hjälp av de hundratusentals svenska pass som man har delat ut för det ändamålet. Sannolikaste länderna att drabbas av större, mer kordinerade attacker, är väl Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Nederländerna, Frankrike och inte minst Belgien, men den stora belgiska offensiven mot terrormuslimer nyligen kan möjligtvis ha minskat risken litegrann de närmaste veckorna/månaderna. Men när det gäller liknande terroristangrepp där själva attacken utförs av enskilda muslimer, så är det närmast omöjligt att göra några förutsägelser. Vi har ju haft en lång rad sådana enskilda dåd i Frankrike och även i Belgien, England m.fl. länder endast under de senaste månaderna och sådant kan lika väl ske i en lång rad andra europeiska länder än endast de som medvetet har valt att sätta sig i skiten genom att islamisera det egna landet.

Jag tror inte att Sverige är en så trolig måltavla som många här tror, och hoppas, att vi är. Sverige är en tillflyktsort för muslimska jihadister och jag tror således att det är större chans att de, precis som hittills, fortsätter välja andra länder att utföra terrordåd i.

Jag kan så klart ha fel, men varför skulle man attackera ett land som stödjer Islam, som ger jihadister ett frikort, som konstant vurmar för muslimer m.m när det finns så många andra måltavlor?
Citera
2015-02-15, 09:44
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ditt inlägg var bra fram till till de sista två meningarna som visar att du bara är en bitter rasist.

Håller med om att det låter rasistiskt men jag måste erkänna att det är svårt att inte titta snett på religionen och dess kultur.

Vi har terror dåd i Europa. Mass avrättningar, våldtäkter, kiddnappningar, enskilda avrättningar med olika tillhyggen i mellanöstern och Afrika.

Sen har vi rån, våld, kriminalitet, våldtäkt osv som överrepresenteras av muslimer i Europa.
Det är något som INGEN kan säga emot. Det är fakta.

Varför det är så? Inte vet jag. Men så är det.

Antalet jihadister i antal är upp mot en större stad. De som stödjer dessa säkert tio gånger fler.
Varför? Inte vet jag men så är det.

Varför är de över representerade i brottstatistiken?
Inte vet jag men så är det...

Dra dina egna slutsatser.

Är det pga för mycket data spelande? Arbetslösa? Uttråkade?
Kanske en orsak. Men jag är ingen expert. Det går dock att få fram bra premisser genom att läsa dig fram på nätet
Senast redigerad av löl 2015-02-15 kl. 09:46.
Citera
2015-02-15, 09:45
Medlem
Media rapporterar att den förmodade gärningsmannen är skjuten till döds av polis... media ifrågasätter inte bilden där MGM gå och pratar i mobiltelefon troligen med medskyldig...

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20319407/428/normal/9fd5383425f4a/22.JPG
Citera
2015-02-15, 09:46
Medlem
Har inte sett det kommenterat här men gärningsmannen var ju uppenbarligen på något sätt sedan tidigare känd av polisen. Dessutom sannolikt för åsikter eller tidigare händelser som är relaterade.

Från polisens pressmeddelande i morse. Min fetstil.

Politiet har skudt og dræbt en mand
Pressemeddelelse • 2015-02-15 05:54 CET

Københavns Politi har kort efter klokken 05.00 afgivet skud og dræbt en mand på Nørrebro.

Politiet havde tidligere på dagen haft en adresse på Nørrebro under observation. På et tidspunkt ankom en person der kunne være interessant i forhold til efterforskningen til stedet. Manden blev råbt an, han åbnede ild mod politiet og blev derefter skudt. Manden er afgået ved døden. Ingen politibetjente blev ramt.

Politiet undersøger lige nu, om personen kan stå bag både skudattentaterne ved Krudttønden og synagogen i Krystalgade.
Citera
2015-02-15, 09:47
Medlem
Soterns avatar
Det man kan konstatera är att den danska polisen är betydligt effektivare än den svenska i både spaning och ingripande.
Citera
2015-02-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag tror inte att Sverige är en så trolig måltavla som många här tror, och hoppas, att vi är. Sverige är en tillflyktsort för muslimska jihadister och jag tror således att det är större chans att de, precis som hittills, fortsätter välja andra länder att utföra terrordåd i.

Jag kan så klart ha fel, men varför skulle man attackera ett land som stödjer Islam, som ger jihadister ett frikort, som konstant vurmar för muslimer m.m när det finns så många andra måltavlor?

Det var bevisligen tillräckligt attraktivt för Taimor som försökte spränga sig i Stockholm för några år sedan. Nu misslyckades han men hade han lyckats hade många fått sätta livet till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in