2015-02-14, 21:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Detta har jag också reagerat som mest på, varför ta det på sånt allvar? Är det verkligen "ett hot mot demokratin" att "Sigge211444" skriver gaskammaren nästa för zigenarna

Dock har vi redan sagt detta, det är en del av ABs hatkampanj mot Flashback och allt det står för. Det här är ingen "Granskning av Flashback" som dom försöker utmåla det. Det är enbart en del av kriget mot allt som AB anser är fel i Sverige.
Nog tycker jag att det luktar lite uppvigling att uttrycka sig så, men sen så beror det dock även på sammanhanget.

Frågan är också vad man vinner på att i en oppositionssituation uttrycka sig så. Den egna frustrationen ökar? Man får folk emot sig? Man får med sig en pöbel?

Däremot så tycker jag att AB kastar sten i glashus. Bl a genom att framställa hatare ur de egna leden som offer eller oförvitliga samhällsmedborgare. I diskussionerna har också andra saker gällande ABs hycklande förts fram, så det är onödigt att jag upprepar det.
Citera
2015-02-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det du (och antagligen rätt många andra) inte fattar är att en dag så kan de slå tillbaka på dig själv - visst idag är det någon annan, vars åsikt du hatar som drabbas, men en dag så kan det vara du. Står jag inte upp mot dom som drabbas nu så kan jag inte klaga när jag drabbas.
Suck suck och återigen suck nej det du får ut dig håller inte för ett öre ens. Tror du verkligen på det själv? De flesta av er är ju inte ens på samma planet som de flesta människor som inte njuter av att sitta bakom skärmen och hata hata hata typ dygnet runt. Man blir förvånad hur ni tänker om ni ens gör det? Hat gnäll och helt felaktiga uthängningar kan aldrig försvaras.

Nej hatarna är inga martyrer som försvarar yttrandefriheten genom att missbruka den och dess fantastiska möjligheter. Aftonbladets artikelserie har visat att flertalet av hatarna är hycklande fegisar både bakom skärmen och ännu tydligare så när ni visas upp i ljuset.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-02-14 kl. 21:56.
Citera
2015-02-14, 21:55
Medlem
rumpgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Det är skrattretande att folk tror att de är utan synd. Alltid är ni redo att kasta första stenen.

Slå er ner i er favoritfåtölj och gå igenom era liv. Risken är att varenda en kommer skämmas.

Men det kanske inte syns som inlägg på Flashback och då ska ni gå fria?
Nope där har du fel. Själv så skäms jag inte för mina åsikter och den som ger sig på mig gör det på ett personligt plan. Jag kastar aldrig första stenen men om någon kastar en sten på mig så kommer det tio tillbaka.
Det brukar i ett normalt samhälle kallas för civilkurage men det är få som besitter den varan idag..
Citera
2015-02-14, 22:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Aftonbladet följer alltid gällande PK-trend och det gjorde de även under andra världskriget. Då skrev de artiklar om att Hitler borde ta över hela Europa. Källa finns på wiki. Någon avbön för sin Nazism har de aldrig gjort.
Citera
2015-02-14, 22:02
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej hatarna är inga martyrer som försvarar yttrandefriheten genom att missbruka den och dess fantastiska möjligheter. Aftonbladets artikelserie har visat att flertalet av hatarna är hycklande fegisar både bakom skärmen och ännu tydligare så när ni visas upp i ljuset.

Hatarna är inga martyrer, nej - men vad vet du om det politiska landskapet om 3,5 år från nu? Eller om 10 år? Eller om 30 år?

Du kan vara en elak hatare om 3,5 år från nu beroende på den politiska situationen. Nu kanske du känner dig trygg - du har ju bara skrivit elakt om Jimmie Åkesson! Dumskallen. Idioten. Men om han skulle bli statsminister? Vad om allt vänder mot dig? Vad ska du göra då och vem ska du vända dig till?

Inte till William Haines, för att han har ingen respekt för dig längre i alla fall.
Citera
2015-02-14, 22:11
Medlem
Citat:
Hatarna är inga martyrer, nej - men vad vet du om det politiska landskapet om 3,5 år från nu? Eller om 10 år? Eller om 30 år?

Du kan vara en elak hatare om 3,5 år från nu beroende på den politiska situationen. Nu kanske du känner dig trygg - du har ju bara skrivit elakt om Jimmie Åkesson! Dumskallen. Idioten. Men om han skulle bli statsminister? Vad om allt vänder mot dig? Vad ska du göra då och vem ska du vända dig till?

Suck upphöjt i 55 har du fortfarande inte fattat att ditt resonemang inte gäller i verkligheten på denna planet! Hatare gynnar ingen utom sig själva och då mest för att tillgodose ett sjukt behov.

Viss skillnad på att vara elak mot stroppiga talanglösa politiker som Åkesson och på att tokhata privatpersoner på ofta helt felaktiga grunder och Åkesson kan inte ens leda SD längre på grund av gud eller djävulen vet vad, så risken att han eller SD kommer ha en statsministerpost om några år är lägre än nya reporäntan.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-02-14 kl. 22:34.
Citera
2015-02-14, 22:14
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Suck upphöjt i 55 har du fortfarande inte fattat tt ditt resonemang inte gäller i verkligheten på denna planet! Hatare gynnar ingen utom sig själva. och då mest för ett sjukt behov.

Viss killnad på att vara elak mot stroppiga talanglösa politiker som Åkesson och på att tokhata privatpersoner på ofta helt felaktiga grunder och Åkesson kan inte ens leda SD längre på grund av gud eller djävulen vet vad så risken att han eller SD kommer ha en statsministerpost om några år är lägre än nya reporäntan.

Med tanke på din stavning så kan jag bara säga detta: gå och lägg dig och nyktra till.

Vi vet fortfarande inte vad framtiden bjuder in oavsett.
Citera
2015-02-14, 22:18
Medlem
Citat:
Snacka om crybabies crying crocodile tears. Risken att bli uthängd av AB för näthatande är i princip noll för de flesta som faktiskt förtjänar det. Alltså folk som ofta själva har visat otroligt dåligt omdöme och troligen har betydligt större problem än Aftonbladet att bry sig för om man ska vara ärlig.

Jag kan se den sidan av saken också. Men faktum är att den fria debatten i Sverige stryps av etablerat media och det är där problemet ligger. Det är där problemet initialt skapats. Jag har inte läst så mycket av det, som du refererar till som hat, så jag varken kan eller vill säga något om den saken specifikt. Jag uttalar mig huvudsakligen om principer där naturligtvis individer får sitta i kläm på båda sidor. Men debatten är inte fri i Sverige. Jag har debatterat länge i vedertagna media, både här och utomlands. Ofta under mitt eget namn. Men även så, blir jag ständigt censurerad i Sverige. De publicerar helt enkelt det, som jag vill få fram. Åsikter utan hat, utifrån det verkliga livet men, som ändå inte tycks passa det svenska debattklimatets uppfattning om vad, som får sägas. Detta är oerhört farligt i ett demokratiskt land. I ett land med upplysta medborgare, med egen tankeförmåga, maskerar man inte så lätt sanningar, som media i Sverige gör. Det är därför forum som Flashback får en sådan genomslagskraft.
Citera
2015-02-14, 22:37
Medlem
ArnautDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Detta har jag också reagerat som mest på, varför ta det på sånt allvar? Är det verkligen "ett hot mot demokratin" att "Sigge211444" skriver gaskammaren nästa för zigenarna

Dock har vi redan sagt detta, det är en del av ABs hatkampanj mot Flashback och allt det står för. Det här är ingen "Granskning av Flashback" som dom försöker utmåla det. Det är enbart en del av kriget mot allt som AB anser är fel i Sverige.
Om inte annat är det väl ett hot mot de svenska romernas demokratiska rättigheter?
Citera
2015-02-14, 22:38
Medlem
Citat:
gå och lägg dig och nyktra till.
Nykter och pigg så sorry även det hade du ingen aning om.

Citat:
Vi vet fortfarande inte vad framtiden bjuder in oavsett.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte är orolig för framtiden men den blir troligen bättre för alla om det meningslösa hatet tyglas vare sig det är från avpixlatskadade SD politiker extremvänstern eller från Flashbacks seriehatare.
Citera
2015-02-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Jag kan se den sidan av saken också. Men faktum är att den fria debatten i Sverige stryps av etablerat media och det är där problemet ligger.
I Sverige finns enormt många möjlighter att komma till tals i tidningar, radio tv bloggar etc. Den fria debatten har inget med detta evinnerliga och ofta helt osakliga näthatande att göra.
Stolpskotten som AB drog fram i ljuset har ju knappast gjort sig ett namn som seriösa debattörer eller?
Citera
2015-02-14, 23:16
Medlem
JensPulvers avatar
Jag har inte lusläst den här tråden eller någon annan gällande "näthatet", men jag hittade en bra artikel i ämnet i Göteborgsposten :

http://m.gp.se/kulturnoje/1.2628867-emanuel-karlsten-hur-mangas-integritet-ar-vard-att-offras-i-jakten-pa-flashback-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in