2015-02-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Jag har inte lusläst den här tråden eller någon annan gällande "näthatet", men jag hittade en bra artikel i ämnet i Göteborgsposten :

http://m.gp.se/kulturnoje/1.2628867-emanuel-karlsten-hur-mangas-integritet-ar-vard-att-offras-i-jakten-pa-flashback-

Han försvarar AB-publiceringen rätt bra.

"Det är inte så att Aftonbladet har gjort några enskilt dåliga publiceringar. Att kräva ansvar av den som hotat eller skrivit hetsande är viktigt, även om det skett under anonymitet. "
Citera
2015-02-14, 23:40
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
"Det är inte så att Aftonbladet har gjort några enskilt dåliga publiceringar. Att kräva ansvar av den som hotat eller skrivit hetsande är viktigt, även om det skett under anonymitet. "

Så alla som "avslöjats" har "hetsat" och "hotat"?

Är det hets och hot om man tycker att en barnprogramledare är ful, till exempel?
Citera
2015-02-14, 23:47
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Han försvarar AB-publiceringen rätt bra.

Känns inte som att du och jag har läst samma artikel.
Citera
2015-02-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Så alla som "avslöjats" har "hetsat" och "hotat"?

Är det hets och hot om man tycker att en barnprogramledare är ful, till exempel?
Suck har du inte ens läst vad stolpskottet skrev om programledaren?
Citera
2015-02-14, 23:48
Bannlyst
Citat:
I Sverige finns enormt många möjlighter att komma till tals i tidningar, radio tv bloggar etc. Den fria debatten har inget med detta evinnerliga och ofta helt osakliga näthatande att göra.
Stolpskotten som AB drog fram i ljuset har ju knappast gjort sig ett namn som seriösa debattörer eller?

De är knappast heller Djävulen personifierad. Att islam är skit och att det råder inavel i arabvärlden genom kusingifte och att Sverige förlorar ekonomiskt på detta har ju läkaren dessutom rätt i. Det ska han få säga hur mycket han vill, så länge han behandlar muslimer/araber helt korrekt när de är hans patienter! Finns det bevis på att han inte har gjort det? Nej. Håll då käft själv, din jävla STASI-hycklare.
Citera
2015-02-14, 23:50
Bannlyst
Citat:

H.E.L. är både en idiot och ynkrygg. Läkaren är åtminstone inte ointelligent men tvingas göra en pudel för att inte riskera sitt arbete och trakasserier. Själv har han inte trakasserat någon. Men enligt dig är han ändå en "näthatare", eller hur?
Citera
2015-02-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Känns inte som att du och jag har läst samma artikel.
Jo det har vi men jag citerade kärnan i artikeln. Aftonbladet gjorde enligt Karlsten rätt. Han fördömer mest hur de kom över uppgifterna- Vilket är förvånande eftersom många svenska och internationella journalister har fått journalistpriser efter att ha kommit över intressanta uppgifter på icke-konventionella sätt.
Citera
2015-02-14, 23:57
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
H.E.L. är både en idiot och ynkrygg.
Håller med, det är klart att han skulle utvecklat vad han menade med "arabisk dvärg" med aftonbladets journalister eller helt enkelt svarat: "Men vadå? hon är ju sjukt ful, det ser ut som hon fallit ur fulträdet och slagit i varenda gren på vägen ner.".

Vi har ingen aning om vem HEL är eller vad han har att förlora. Klart han gör en pudel om han inser att han kan komma undan.
Citera
2015-02-14, 23:57
Medlem
Citat:
H.E.L. är både en idiot och ynkrygg. Läkaren är åtminstone inte ointelligent men tvingas göra en pudel för att inte riskera sitt arbete och trakasserier. Själv har han inte trakasserat någon. Men enligt dig är han ändå en "näthatare", eller hur?
Har inte läst speciellt många av hans inlägg men kvalificerar helt klart som en hatare och allmänt obehaglig person som nog ingen vill ha som läkare. En läkare ska ha extremt hög moral och etik, denna gubbes sådant verkar ha sjunkit ned i träsket. Hoppas han frisknat till på riktigt inte bara fär syns skull.
Citera
2015-02-14, 23:59
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Ja, det har jag och so what?

Han tycker hon är si och så. Det får hon tåla. Faktiskt. Även om hon är ingen jag skulle rikta något mot...
Citera
2015-02-15, 00:01
Bannlyst
Citat:
Har inte läst speciellt många av hans inlägg men kvalificerar helt klart som en hatare och allmänt obehaglig person som nog ingen vill ha som läkare. En läkare ska ha extremt hög moral och etik, denna gubbes sådant verkar ha sjunkit ned i träsket. Hoppas han frisknat till på riktigt inte bara fär syns skull.

Du vet inte mycket om läkare, om du tror att han är särskilt unik. Jag känner personligen många värre. Leta rätt på sådana som medvetet felbehandlar eller ignorerar patienter. Denne har bara sagt vad han tycker. Det finns inte ett jota av bevis för att han har behandlat araber/muslimer fel i egenskap av patienter.
Citera
2015-02-15, 00:06
Medlem
Citat:
Du vet inte mycket om läkare, om du tror att han är särskilt unik.
Jodå det finns en hel del läkare i släkten och ingen av dom skulle ens komma på tanken att skvallra om en patient. Men visst det finns säkert en hel del som han som inte insett vad hans yrke kräver av honom. Som läkare representerar man inte bara sig själv utan hela kåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in