2015-02-14, 20:08
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Man tycker att regeringen och speciellt statsministern borde uttala sig om en sådan här skandal. Men deras tystnad tyder på att dom inte har något emot att Sveriges befolkning åsiktsregistreras.

Skulle svenska politiskt korrekta sossestaten ha något emot att deras egen partitidning gör ett drev mot allt dom hatar?

Vill inte "hata" dig men du gör skäl för ditt nick just nu.
Citera
2015-02-14, 20:26
Medlem
Voyaflexs avatar
Jag tycker personligen att detta är en enda stor röra. Man bestämmer sig på AB att outa anonyma obetydliga skribenter på ett forum genom att gömma sig bakom en tidning som faktiskt klassas som en av Sveriges största kvällstidningar, hur detta ens är möjligt får bli en annan tråd. Oseriös journalistik med en stark politisk agenda är väl deras enda varumärke enligt mig.

Jag ser inte poängen med att man outar de som inte gillar invandringen, de som avskyr judar eller vad det nu kan vara. Åsikter ändras knappast genom att man kräver att man säger dem i direktsändning. Jag älskar att köra på min brud bakifrån medan hon tittar på en sexig porrfilm t.ex, inte fan har jag lust att göra det offentligt på ett möte på jobbet eller i en kvällsblaska. Det hela blir ganska osmakligt enligt mig.

Sedan så blir jag lite nyfiken på hur AB och RG resonerar, tror de att de är skyddade på något vis? Om någon skulle gå på mig personligen på stan så skulle jag självklart agera utifrån vad som vore lämpligt, likaså om AB fick för sig att hänga ut mig för vad jag tycker. Hela idén med forumet är ju att det är opersonligt och därför tar man inget personligt heller. Att ta ut opersonliga saker och sedan smälla upp det i en tidning tar ju det en bra bit in i ett personligt territorium och självklart bör man agera efter.

Däremot så tycker jag att det är grymt fegt att sitta här och spy galla på oskyldigt utvalda människor t.ex programledaren på SVT som inte har gjort något fel.
Man måste ha en balans mellan logik och etik när man för sig på ett forum och helst när man blandar in människor som inte är närvarande. Man kan ju hoppas att somliga användare samt AB/RG tänker om en extra gång, för denna vägen leder knappast till Rom.
Citera
2015-02-14, 20:39
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Sedan så blir jag lite nyfiken på hur AB och RG resonerar, tror de att de är skyddade på något vis? Om någon skulle gå på mig personligen på stan så skulle jag självklart agera utifrån vad som vore lämpligt, likaså om AB fick för sig att hänga ut mig för vad jag tycker. Hela idén med forumet är ju att det är opersonligt och därför tar man inget personligt heller. Att ta ut opersonliga saker och sedan smälla upp det i en tidning tar ju det en bra bit in i ett personligt territorium och självklart bör man agera efter.

Detta har jag också reagerat som mest på, varför ta det på sånt allvar? Är det verkligen "ett hot mot demokratin" att "Sigge211444" skriver gaskammaren nästa för zigenarna

Dock har vi redan sagt detta, det är en del av ABs hatkampanj mot Flashback och allt det står för. Det här är ingen "Granskning av Flashback" som dom försöker utmåla det. Det är enbart en del av kriget mot allt som AB anser är fel i Sverige.
Citera
2015-02-14, 20:54
Medlem
Tänk att så få kan få igång så många. RG och AB har chockväckt väldigt många av er allroundhatare här på FB. Tyvärr har ni inte fattat någonting utan går på som förr. Egentligen är det ganska häpnadsväckande att ni som nu vitt och högt pratar om yttrandefrihet själva ofta använt den så dåligt.

Sen alla ni som gnäller för att ni känner er påhoppade av AB tycker jag ska skaffa er ett liv som inte bara går ut på att sitta bakom skärmen och hata och gnälla dygnet runt som rabiata fyllekärringar.
Citera
2015-02-14, 20:59
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tänk att så få kan få igång så många. RG och AB har chockväckt väldigt många av er allroundhatare här på FB. Tyvärr har ni inte fattat någonting utan går på som förr. Egentligen är det ganska häpnadsväckande att ni som nu vitt och högt pratar om yttrandefrihet själva ofta använt den så dåligt.

Sen alla ni som gnäller för att ni känner er påhoppade av AB tycker jag ska skaffa er ett liv som inte bara går ut på att sitta bakom skärmen och hata och gnälla dygnet runt som rabiata fyllekärringar.

Är det "hat" att ogilla vad AB har gjort?
Citera
2015-02-14, 21:07
Medlem
Strossels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52

Allt som går emot PK-Malllen är ju Hat enligt vissa skribenter som själv inte drar sig för att klassificera andra med tillmälen och liknande men då är det inte Hat utan bara sunt förnuft och helt godkänt enligt dem.

De är inte bättre själva men kan inte inse det för de är så totalt indoktrinerade av MSM att de inte kan tänka en tanke själva.
Citera
2015-02-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Beror på men ja oftast eftersom många av inläggen är formulerade på ett sådant rabiat hatande vis med typ noll substans.
Många inser inte att vad man sår får man skörda och det är ju inte AB som har sått hatet utan hatarna på FB själva som nu är för fega för att stå för sitt evinnerliga hatande gnällande och uthängande av folk som oftast inte har gjort något alls för att bli (ofta helt felaktigt) uthängda.
Citera
2015-02-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo

"Däremot förstår jag rädslan för uthängning. AB har ju hotat med att förstöra tusentals och åter tusentals svenska unga människors liv. Hotat med att stigmatisera dem för livet."
Snacka om crybabies crying crocodile tears. Risken att bli uthängd av AB för näthatande är i princip noll för de flesta som faktiskt förtjänar det. Alltså folk som ofta själva har visat otroligt dåligt omdöme och troligen har betydligt större problem än Aftonbladet att bry sig för om man ska vara ärlig.
Citera
2015-02-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du har många poänger och det sista stycket sammanfattar det som är bra med fb, men det som borde vara den egentliga diskussionen är att om det inte vore för att en del användare (oavsett om de är extremvänster eller rasister) förstört för fb med omdömeslösa olagliga uttalanden för de tar sig rätten att avgöra vad yttrandefrihet är. Hade de inte betett sig på det sättet hade inte granskningen skett. Så istället för att rikta ilska mot AB så borde FB städa upp bland användarna.

Är det verkligen rätt tidpunkt att vända sig mot användarna?

Det verkar som att Flashback följer lagen. Jan Axelsson blev fälld för det där med piratkorten, men sedan dess har det inte varit något. Det verkar som att Flashback är mycket noga med att ha regler som följer Sveriges lagar.

Pröva Flashback mot lagarna då. Inte genom ett drev från en tidning som gjort sig till åklagare, domare och bödel precis som Judge Dredd.

Ser du något olagligt så tryck på rapportera knappen.
Citera
2015-02-14, 21:25
Medlem
Det är skrattretande att folk tror att de är utan synd. Alltid är ni redo att kasta första stenen.

Slå er ner i er favoritfåtölj och gå igenom era liv. Risken är att varenda en kommer skämmas.

Men det kanske inte syns som inlägg på Flashback och då ska ni gå fria?
Citera
2015-02-14, 21:31
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Snacka om crybabies crying crocodile tears. Risken att bli uthängd av AB för näthatande är i princip noll för de flesta som faktiskt förtjänar det. Alltså folk som ofta själva har visat otroligt dåligt omdöme och troligen har betydligt större problem än Aftonbladet att bry sig för om man ska vara ärlig.

Det du (och antagligen rätt många andra) inte fattar är att en dag så kan de slå tillbaka på dig själv - visst idag är det någon annan, vars åsikt du hatar som drabbas, men en dag så kan det vara du. Står jag inte upp mot dom som drabbas nu så kan jag inte klaga när jag drabbas.

Capish?
Citera
2015-02-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det du (och antagligen rätt många andra) inte fattar är att en dag så kan de slå tillbaka på dig själv - visst idag är det någon annan, vars åsikt du hatar som drabbas, men en dag så kan det vara du. Står jag inte upp mot dom som drabbas nu så kan jag inte klaga när jag drabbas.

Capish?

Jag kan bara hålla med. Om några år kan den präktigaste knegare befinna sig i skottluggen för det vidriga brottet cigarettrökning. Ok, det är helt lagligt att röka cigaretter. Men du bestjäler en massa sjuka oskyldiga människor, många av dem barn, på sjukvårdsresurser när du kommer flåsandes med din KOL och ditt emfysem.

Du kanske fnittrar åt tanken nu, men rökning betraktas redan idag som något avskyvärt och förkastligt. Vi är på väg mot ett samhälle där alla sk. etniska svenskar skall avkrävas fullständig oförvitlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in