2015-02-14, 11:14
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det som förvånar är snarare reaktionerna från Flashbackarna. Den här tråden har över 5000 inlägg där många är kritiska och upprörda över Aftonbladets granskning. Det är som att många här inte verkar ha fattat att folk här inte är uthängda. En jurist knuten till SD och en hycklande miljöpartist är de enda som namngetts i Aftonbladet. Hycklande politiker ska avslöjas och jag tror knappast någon gråter över att en miljöpartist som företrätt en generös invandringspolitik blir avslöjad med att ha rasistiska åsikter.

Precis. Det är rätt stor skillnad på att verkligen hänga ut någon med namn och bild och på att redovisa personens yrke, vilken del i landet hen bor, ålder och en bild på bostadens dörr.

Några enstaka kan säkert koppla vem det rör sig om, men för flertalet förblir personen anonym. Jag tror inte heller att arbetsgivaren per automatik kommer att överväga att vidta åtgärder om hen nekar när det kommer på tal.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2015-02-14 kl. 11:17.
Citera
2015-02-14, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
It is funny that men who are supposed to be scientific cannot get themselves to realise the basic principle of physics, that action and reaction are equal and opposite, that when you persecute people you always rouse them to be strong and stronger.
Gertrude Stein
Förbryllande att du väljer att dedikera Steins citat till ett inlägg som vädjar till ynkryggade att sträcka på sig och sluta vara porslindockeprimadonnor. Är det mig eller Stein du missförstått?
Citera
2015-02-14, 11:22
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
De paranoida snyftrunkarna staplar sig ovanpå varandra i tråden likt liken strax utanför gasungnarna. Var var ni när liv, heder och ära förstördes för människor här på fb? Jo, där blandades inläggen med och ... det enda jag ser nu är och .. Det är så patetiskt att jag kaskadkräker, vomerar och spyr över era klena uppenbarelser. Har ni plötsligt blivit gråterskor med ett samvete, en moral, en inlevelseförmåga bara för att ni själva riskerar bli lite naggade i porslinskanten... , snorungar som står och räcker ut tungan bakom stängslet men när det bränner till lägger benen på ryggen. Den infantila fegheten och dubbelmoralen har uppenbarligen inga gränser hos er harhjärtade ynkryggar! Ni är avslöjade, busted och avklädda in på bara kroppen, stammande och darrande öppnar dörren för media, oupphörligen kompulsivt snyftrunkande, blandat med intellektualiserande floskler om rättigheten att självmordshetsa, vanära och hänga ut utan det ansvar som kännetecknar en vuxen människa. Ta nu tillfället i akt och bli riktiga människor istället för de porslinsdockor med huggtänder som blivit ert signum!

Du yrar. Vad trodde du? Att AB tagit kontakt med några få pers och fått bingo på alla.
2-3 stycken har öppnat dörren. Trovärdiga rapporter tyder tvärtom på att Aftonbladet har ägnat veckor, kanske en månad, åt sin telefonterror. Man har varit fel ute i massor av försök. Flashbackare i parti och minut har hånskrattat, blånekat och bett Aftonbladet dra åt helvete alternativt lagt på luren i öret på Aschberg och Co.

Resultatet? Man har hängt ut några ytterst få, okända skribenter. Vissa inte aktiva på flera år. Var är de tunga namnen, de som Aftonbladet verkligen ville hitta och hänga ut?
Citera
2015-02-14, 11:23
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Är du på uppriktigt förvånad att de inte fattat eller försöker du skoja till det?

Alltså, ser vi bort från registret (och varför ska vi göra det?) så är det en smutskastningskampanj snarare än en uthängningskampanj. En smutskastningskampanj inte bara mot Flashback utan mot det fria ordet. Det borde intressera de allra flesta.

AB bryr sig inte om några enstaka mobboffer eller utsatta grupper, dessa hatade spelar bara maskarna på metkrokarna så att kreti och pleti i fiskstimmet ska komma simmande och nafsa i sig skiten och förfasas över vilket rasistforum eller kvinnohatarforum eller pedofilforum Flashback är, så att röster kan höjas för att forumet ska stängas. Nyss så mötte jag en krokodil som körde runt, runt, runt i en stor jävla pöl av krokodiltårar. Han hette Jan Helin.

Frågor på det?
Citera
2015-02-14, 11:28
Medlem
Så...om man har spridit olämpliga uttalanden här på FB så bör man undvika att bli en offentlig person i framtiden eftersom de registrerade uppgifterna har spridits och därför när som helst kan hinna ifatt en. Är detta ett korrekt eller överdrivet påstående?
Citera
2015-02-14, 11:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av periscope
Så...om man har spridit olämpliga uttalanden här på FB så bör man undvika att bli en offentlig person i framtiden eftersom de registrerade uppgifterna har spridits och därför när som helst kan hinna ifatt en. Är detta ett korrekt eller överdrivet påstående?

Enormt överdrivet. En stor jäkla hög mailadresser utan koppling till användare duger inte långt för att hänga ut någon.
Citera
2015-02-14, 11:32
Medlem
Platmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Alltså, ser vi bort från registret (och varför ska vi göra det?) så är det en smutskastningskampanj snarare än en uthängningskampanj. En smutskastningskampanj inte bara mot Flashback utan mot det fria ordet. Det borde intressera de allra flesta.

AB bryr sig inte om några enstaka mobboffer eller utsatta grupper, dessa hatade spelar bara maskarna på metkrokarna så att kreti och pleti i fiskstimmet ska komma simmande och nafsa i sig skiten och förfasas över vilket rasistforum eller kvinnohatarforum eller pedofilforum Flashback är, så att röster kan höjas för att forumet ska stängas. Nyss så mötte jag en krokodil som körde runt, runt, runt i en stor jävla pöl av krokodiltårar. Han hette Jan Helin.

Frågor på det?

Verkar rimligt. Det är ju till och med tveksamt om avgångna kommunpolitiker och rådgivare till EU-politiker är speciellt "tunga namn" eller ens offentliga personer. Vad kunde de två påverka egentligen? Tycker också att det luktar mobbning (för att man kan) och klickjakt (för att man måste).
Citera
2015-02-14, 11:34
Medlem
AFTonbladet avslöjar hatarna på flashback

Citat:
De paranoida snyftrunkarna staplar sig ovanpå varandra i tråden likt liken strax utanför gasungnarna. Var var ni när liv, heder och ära förstördes för människor här på fb? Jo, där blandades inläggen med och ... det enda jag ser nu är och .. Det är så patetiskt att jag kaskadkräker, vomerar och spyr över era klena uppenbarelser. Har ni plötsligt blivit gråterskor med ett samvete, en moral, en inlevelseförmåga bara för att ni själva riskerar bli lite naggade i porslinskanten... , snorungar som står och räcker ut tungan bakom stängslet men när det bränner till lägger benen på ryggen. Den infantila fegheten och dubbelmoralen har uppenbarligen inga gränser hos er harhjärtade ynkryggar! Ni är avslöjade, busted och avklädda in på bara kroppen, stammande och darrande öppnar dörren för media, oupphörligen kompulsivt snyftrunkande, blandat med intellektualiserande floskler om rättigheten att självmordshetsa, vanära och hänga ut utan det ansvar som kännetecknar en vuxen människa. Ta nu tillfället i akt och bli riktiga människor istället för de porslinsdockor med huggtänder som blivit ert signum!

Om officiella lagar och språkliga definitioner upplevs som djupt orättvisa men man saknar plattform för att uttrycka sin frustration verbalt då ingen lyssnar, man censureras eller förnedras för sina åsikter, så föds ofta en hatfylld och kompromisslös retorik i de fora man tillåts yttra den. Att sedan, som att i enda "etablerat" forum, erbjudas "ta debatten", oförberedd med en kamera uppkörd i ansiktet utanför sin egen ytterdörr, kan nog kännas ångestfyllt för exempelvis en nittonåring, utan dialektisk skolning eller träning. Speciellt som den erbjuds av tränade journalister inför hela svenska folket.

Jag kan ha en viss förståelse för den ängslan, som utbrett sig och som naturligtvis var ABs syfte. Det hela påminner mig lite om jakten på kommunister i USA. Där blev det jägaren, som fick stå med skammen i slutändan. Allt det, som snyftas med på AB är naturligtvis en "smoke screen" för att tysta "Flashback". Där utnyttjar man hejvilt snälla människor som vill väl och tycker det är hemskt med rasister och hatare. "Erafittor" här på forumet är ett talande exempel.

Jag förbehåller nog etablissemanget mina spyor. Än så länge.
Senast redigerad av azazo 2015-02-14 kl. 11:44. Anledning: grammatIKENi inkorrekt
Citera
2015-02-14, 11:34
Medlem
Platmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Enormt överdrivet. En stor jäkla hög mailadresser utan koppling till användare duger inte långt för att hänga ut någon.

Funderade över en grej över frukosten. I vintras kom det massor av PM med länk till "bästa knarket" och "snuskigaste porren" etc. Kan kanske det ha varit en kartläggningsgrej med IP-spårning?
Citera
2015-02-14, 11:35
Medlem
genushexans avatar
Visst är det ett gott journalistiskt arbete som Aftonbladet gjort, men jag tycker tyvärr att genusfrågorna kommit bort. Här på Flashback finns det ju tyvärr ett antal debatörer som hetsar mot kvinnor och genusteorin, som förespråkar biologism och könshat. Jag misstänker att det kan finnas högt uppsatta akademiker bland dem - kanske t.o.m. univeritetsanställda. Det vore mycket bra om dessa kunde identifieras av researchgruppen, så att de kunde avskedas!
Senast redigerad av genushexan 2015-02-14 kl. 11:50.
Citera
2015-02-14, 11:36
Bannlyst
Citat:

Helt ratt! Den som oroar sej for att de i framtiden tanker engagera sej politiskt skall ha foljande i atanke:
Ditt inlagg kan mojligen knytas till din dator vid en viss tidpunkt, men:
Vem som satt vid datorn ar omojligt att saja!

Ar du kunnig kan du installera "remote control" pa din dator.
Denna kan givetvis ha blivit "compromised". Gor nagra experiment o lat nagon van installera skadligt virus som kan fjarrstyra din dator, ok lite "overkill".

Men grundbulten ar att vara forberedd o att neka.

Lana ut din dator i tid o otid till kompisar (men radera detta "gastkonto" varje gang).

Dar har ni mitt tips. Fullfolj genom att stamma for fortal.
Citera
2015-02-14, 11:38
Medlem
Citat:

Ok. Hur vet man att det förhåller sig så? Och hur kommer jag över listan själv så jag med egna ögon kan se hur mitt eventuella mail framställs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in