2015-02-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Film där skotten går genom fönstret

Tagen av MGM?
Citat:
http://www.liveleak.com/view?i=a19_1423943264
Den är inte tagen av skytten då vinkeln är fel men ljudet var bättre men det är fortfarande svårt att identifiera vapnet efter ljudet men fjäder hörs bättre.
Min gissning är att skytten inte besitter någon större vapen vana efter den videon, det är inte första gången han avfyrar vapnet men känns inte som en som levt med vapnet en längre tid om någon förstår vad jag vill ha sagt
Senast redigerad av Jahvet 2015-02-14 kl. 21:57.
Citera
2015-02-14, 21:50
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppffaann
Detta ska bli himla intressant. Lite förvånande att de kunde komma undan utan problem. Finns inte Lars SÄPO-gubbar med han utomlands eller vad hände här?
Fast dom befann väl sig inne i lokalen tillsammans med Vilks?
Citera
2015-02-14, 21:51
Medlem
Cyranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det är lätt att säga då jag förutsätter att du inte är på den Sverigevänliga sidan och troligtvis vänstertomte... Håller med om att BO oftast får för lite uppmärksamhet i slika situationer, men det ena behöver inte förta det andra - man kan sörja de dödade i dessa terroristattacker och ändå också ha fokus på varför det skett och hur man skall förhindra fler.

Tror fan att man osar av revanschlusta så utsatta och förnedrade vi Sverigevänliga och islamisthatande individer blivit. Självklart är detta en politisk/religiös gärning och skall benämnas vid dess rätta namn - det gagnar ingen att blåsa rosaskimrande rök upp i arslet på alla som vet hur det ligger till - detta är ytterst kontraproduktivt! Triumf för SD skulle jag inte vilja kalla det, men att det är ett erkännande för deras politik och deras ideologi, samt världsbild - detta kan ingen se bort ifrån...

Hm.. Nej, jag är ingen tomte av någon sort (ideologier är i grunden besläktade med tankekontroll, jag föredrar egna tankar), jag uppmanade bara till viss eftertanke och respekt för att det har skett något förfärligt. Det är inte en Hollywoodfilm eller ett dataspel, det är en händelse i verkligheten med människor som sörjer en meningslöst mördad avliden som kanske det sista han ville bli var ett slagträ för SD:are. Visa respekt.
Citera
Medlem
MentosFruitcores avatar
http://www.bbc.com/news/world-europe-31472423

Eyewitness Dennis Myhoff-Brink told BBC Radio 4's PM programme: "We heard...20 or 30 shots...and a person yelling something in Arabic"
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
SvD:s Asem Elghiouane : Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?

En ny klassiker,hur jävla korkad får journalisten vara?Kan GM komma från Malmöområdet,det finns ju en del stöd där för liknande dåd.

Ställdes den frågan direkt till danska statsministern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Typiskt att det händer såhär tätt inpå Charlie Hedbo-incidenten.

Je Suis Lasse.

Reinfelds nya spännande Europa. Synd att män av hans samhällsskikt aldrig kommer i skottlinjen.
Citera
2015-02-14, 21:52
Medlem
senapslamms avatar
Tur för PK-media att det var Melodifestival och GAY QX GALA i SVT och TV4. Svensson kan hållas omedveten om att ett blodigt krig mot Västerlandet pågår. TV4 gjorde ett gott försök att hålla det hela till 2 minuters inslag i nyheterna. Sedan var det råmska träslevar igen.
Citera
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
SvD:s Asem Elghiouane : Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?

En ny klassiker,hur jävla korkad får journalisten vara?
Japp där satt den! Svensk journalistik i sitt esse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Det viktigaste är fortfarande att granska kvinnliga nationalister.

Iaf så länge de fortsätter att föda barn och sånt hemskt.

Från SvD: Bilden bekräftas också av vittnet Stephanie Halberg, som arbetar på ett kafé intill. Så här säger hon till nyhetsbyrån Ritzau:
- Det var en man som sköt mot fönstren. Sedan öppnade han dörren och fortsatte skjuta. Och så sprang han iväg tillsammans med en annan man.
Citera
2015-02-14, 21:54
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:

En ny klassiker,hur jävla korkad får journalisten vara?Kan GM komma från Malmöområdet,det finns ju en del stöd där för liknande dåd.
Hon är säkert från Malmö. Hon försökte att tala danska när hon ställde den klassiska frågan till den danske statsministern. Men det var ju kul att se och höra Statsministerns reaktion när hon helt avfärdade SvD "reporter" och vänder sig bort från henne och säger rakt in i kameran att jag bryr mig om Danmarks folk!
Citera
2015-02-14, 21:54
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Eftersom han filmar precis där skotten träffar innan de avlossas så tror jag vi kan vara rätt säkra på att han är kompanjon till den som skjuter.

Klippet är sannolikt redigerat för att bara ta med fönsterrutan.
Citera
2015-02-14, 21:55
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Fast dom befann väl sig inne i lokalen tillsammans med Vilks?

Dansk och svensk polis löste sin uppgift. Tyvärr blev två eller tre danska poliser sårade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in