Citat:
Ursprungligen postat av
Cyrano
Jag vädrar såväl hat som triumf band skribenterna. "Se här, detta har jag sagt hela tiden och ni har avfärdat mig som en lågpannad rasist". Det är en revanschistisk skitattityd. Vi vet inte varför den mördade mannen var där och huruvida han hyllade eller avskydde Lars Vilks.
Så, detta är inte politik, det är meningslöst och urskillningslöst våld. Det är inte en triumf för SD, det är en tragedi för den mördade och dennes familj. Låt oss sörja dem först.
Ja, det är lätt att säga då jag förutsätter att du inte är på den Sverigevänliga sidan och troligtvis vänstertomte... Håller med om att BO oftast får för lite uppmärksamhet i slika situationer, men det ena behöver inte förta det andra - man kan sörja de dödade i dessa terroristattacker och ändå också ha fokus på varför det skett och hur man skall förhindra fler.
Tror fan att man osar av revanschlusta så utsatta och förnedrade vi Sverigevänliga och islamisthatande individer blivit. Självklart är detta en politisk/religiös gärning och skall benämnas vid dess rätta namn - det gagnar ingen att blåsa rosaskimrande rök upp i arslet på alla som vet hur det ligger till - detta är ytterst kontraproduktivt! Triumf för SD skulle jag inte vilja kalla det, men att det är ett erkännande för deras politik och deras ideologi, samt världsbild - detta kan ingen se bort ifrån...