2015-02-14, 21:39
Medlem
En man jagas enligt Aftonbladet. Vet man något om ifall det är en eller flera gärningsmän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Var det inte Mikael Skillt som tyckte sig, baserat på gärningsmännens kroppsrörelser, se att det rörde sig om ryska Spetsnaz när han tittade på videoupptagningen av islamisterna i Charlie Hebdo attacken?

Hoppas att han är bättre på akustikidentifiering.
Han var även säker på att dom talade ryska i klippet när dom avrättade polisen
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Vart kan jag vara med i ett fackeltåg mot rasismen?
Vilken rasism ska du demonstrera emot, den onda eller den goda? Tycker vi borde samla ihop en demonstration emot islamofobi istället.
Citera
Medlem
Detta ska bli himla intressant. Lite förvånande att de kunde komma undan utan problem. Finns inte Lars SÄPO-gubbar med han utomlands eller vad hände här?
Citera
2015-02-14, 21:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
Jag vädrar såväl hat som triumf band skribenterna. "Se här, detta har jag sagt hela tiden och ni har avfärdat mig som en lågpannad rasist". Det är en revanschistisk skitattityd. Vi vet inte varför den mördade mannen var där och huruvida han hyllade eller avskydde Lars Vilks.

Så, detta är inte politik, det är meningslöst och urskillningslöst våld. Det är inte en triumf för SD, det är en tragedi för den mördade och dennes familj. Låt oss sörja dem först.

Ja, det är lätt att säga då jag förutsätter att du inte är på den Sverigevänliga sidan och troligtvis vänstertomte... Håller med om att BO oftast får för lite uppmärksamhet i slika situationer, men det ena behöver inte förta det andra - man kan sörja de dödade i dessa terroristattacker och ändå också ha fokus på varför det skett och hur man skall förhindra fler.

Tror fan att man osar av revanschlusta så utsatta och förnedrade vi Sverigevänliga och islamisthatande individer blivit. Självklart är detta en politisk/religiös gärning och skall benämnas vid dess rätta namn - det gagnar ingen att blåsa rosaskimrande rök upp i arslet på alla som vet hur det ligger till - detta är ytterst kontraproduktivt! Triumf för SD skulle jag inte vilja kalla det, men att det är ett erkännande för deras politik och deras ideologi, samt världsbild - detta kan ingen se bort ifrån...
Citera
2015-02-14, 21:40
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
Jag vädrar såväl hat som triumf band skribenterna. "Se här, detta har jag sagt hela tiden och ni har avfärdat mig som en lågpannad rasist". Det är en revanschistisk skitattityd. Vi vet inte varför den mördade mannen var där och huruvida han hyllade eller avskydde Lars Vilks.

Så, detta är inte politik, det är meningslöst och urskillningslöst våld. Det är inte en triumf för SD, det är en tragedi för den mördade och dennes familj. Låt oss sörja dem först.
Det enda jag kan läsa ut av ditt inlägg är din oerhörda frustration över att än en gång fick rasisterna rätt.
Citera
2015-02-14, 21:41
Medlem
CharlieMartels avatar
Film där skotten går genom fönstret

Tagen av MGM?
Citat:
http://www.liveleak.com/view?i=a19_1423943264
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Såvida inte kulorna kommer inifrån och ut så tror jag den som filmar är på GM:s sida. Varje normal människa hade filmat personen som skjuter.

Jag såg bara film mot en fasad?!
Citera
Medlem
Babben87s avatar
Håll gränsen!
Citera
2015-02-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel

Tagen av MGM?
Det är väl lite förvirrande om det är två stycken eller en som varit delaktiga? Är det två så är det nog inte omöjligt att det är GM nummer två.
Citera
Medlem
MentosFruitcores avatar
Det var detta som det varnades för efter Paris-dåden. Helvete att det ska ske i en av våra grannländer också!
Citera
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Såvida inte kulorna kommer inifrån och ut så tror jag den som filmar är på GM:s sida. Varje normal människa hade filmat personen som skjuter.

Eftersom han filmar precis där skotten träffar innan de avlossas så tror jag vi kan vara rätt säkra på att han är kompanjon till den som skjuter.
Citera
2015-02-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel

Tagen av MGM?

Ser ut att vara filmad från annat håll än skotten kommer ifrån. En medhjälpare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in