2015-02-14, 21:56
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Ställdes den frågan direkt till danska statsministern?

Japp. Se min post #679
Citera
Medlem
Jonas sjöstedt har fördömt attackek
Citera
Medlem
Schweizergardes avatar
SvD-reporten borde först och främst fråga om personer som driver kosherbutik eller praktiserar på tryckeri i en Köpenhamnsförort borde vara oroliga, så länge gärningsmannen är på fri fot.

Till sjöss har vi ett välkänt motto och det är "muslimer, kvinnor och barn först!"
Citera
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Klippet är sannolikt redigerat för att bara ta med fönsterrutan.

Det är möjligt men jag ser fotfarande inga tidigare träffar innan första skottet på videon kommer så jag står fast vid min slutsats.
Citera
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Den är inte tagen av skytten då vinkeln är fel men ljudet var bättre men det är fortfarande svårt att identifiera vapnet efter ljudet men fjäder hörs bättre.
Jag funderade på om det var MGMs uppgift att filma för premiärvisning på någon IS-sajt.

Då kanske en sekvens över mordet på flanören också dyker upp.
Citera
2015-02-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Fast dom befann väl sig inne i lokalen tillsammans med Vilks?
Mjo jag antar det, utöver dansk säkerhetspolis. Men trots detta lyckas de komma in, skjuta ihjäl en person och avlossa 20-30 skott.. och fly. Skamligt!
Citera
2015-02-14, 21:57
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
På ett sätt kan man säga att Lars Vilks är ansvarig för det här
Tja, det kanske man kan motivera på något sätt, men det viktiga är att Vilka har rätt att göra det han gör alldeles avsett om man kan tycka att han är en barnslig provokatör och usel konstnär. Och även om han till äventyrs inte skulle ha rätt till att göra det, så är väpnade angrepp på honom och i synnerhet offentliga möten ändå helt oförsvarliga.

Jag tycker vi måste diskutera rollen och ansvaret hos mer "main stream" muslimska församlingar och rörelser för detta; även om Medelmuhammed kanske inte förespråkar våld mot Vilks har han ju inte sällan demonstrerat eller på annat sätt protesterat mot Vilks yttrandefrihet. Detta kan ha tryggat Hardcoremuhammed till terrordåd...
Citera
2015-02-14, 21:58
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Hur kan man mörda folk bara för att man är arg på en dåre som knappt kan rita streckgubbar?
Gärningsmännen är garanterat pappers-svenskar!
Citera
2015-02-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Jag funderade på om det var MGMs uppgift att filma för premiärvisning på någon IS-sajt.

Då kanske en sekvens över mordet på flanören också dyker upp.
Flanören?
Citera
2015-02-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det var väl Täppas Fogelberg som var hemskt arg över att Vilks fick personskydd. Nu får den människan äta upp sina ord åtminstone.

Täppas tänker nog på ungefär samma sätt som min mor. Hon berättade om skjutningen i Danmark över telefon idag, och sa att "Jag blir så förbannad" ...

... "på den där Lars Vilks! Att folk ska behöva dö för att han ska få hålla på. Och vi ska betala för att han ska ha beskydd!"

Some people.
Citera
2015-02-14, 22:00
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Hon är säkert från Malmö. Hon försökte att tala danska när hon ställde den klassiska frågan till den danske statsministern. Men det var ju kul att se och höra Statsministerns reaktion när hon helt avfärdade SvD "reporter" och vänder sig bort från henne och säger rakt in i kameran att jag bryr mig om Danmarks folk!

Han/honom.. Grisen Asem Elghiouane är en galt, inte en sugga.
Citera
2015-02-14, 22:01
Medlem
MrSkargards avatar
Med tanke på att gärningsmannen stal en bil efter dådet så hade han rimligtvis inte med sig en bil själv. Det kan bero på att han tänkte ta sitt liv när han lyckats med det han tänkte göra. Eftersom han misslyckades fick han improvisera. Ett fullt möjligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in