2015-02-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Ljudupptagning från terrorattacken

(Danish shooting: Audio of moment gunmen struck in Copenhagen cafe)
http://www.bbc.com/news/world-europe-31472745

Efter att ha hört det är jag oerhört tacksam för att inte fler dog. Låter som en massaker. Skönt att så många klarade sig.
Citera
2015-02-14, 20:45
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Ljudupptagning från terrorattacken

(Danish shooting: Audio of moment gunmen struck in Copenhagen cafe)
http://www.bbc.com/news/world-europe-31472745

Detta Aftonbladet är anledningen till att man hänger på Flashback, här leveraras nyheterna!

/P
Citera
2015-02-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adifreak
Bron stängd sedan ett tag tillbaka, beväpnad svensk polisen bevakar den.

Det var väll flera timmar efter händelsen som polis satte bevakning vid bron.
Citera
2015-02-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Märker ni hur svensk media försöker få terrorattentatet att handla om yttrandefrihet, "terroristerna hatar vår yttrandefrihet", "de vill stoppa det fria ordet", "attackerade yttrandefrihetsmöte", osv., när det i själva verket handlar om renodlad muslimsk terrorism mot oliktänkande? Man vill ge intrycket av att det växer någon form av irrationellt hat mot yttrandefrihet, och att våldsmännen bakom Charlie Hebdo-attacken och dagens attentat, genomförde sina attacker i egenskap av yttrandefrihetshatare och inte muslimer.

Det här är inte en fråga om yttrandefrihet. Det är en fråga om muslimer och det utbredda stödet hos muslimer för religiös terrorism i Europa.

Framförallt aftonbladet.
Media i Sverige gör allt för att få det till att det är offrens fel och inte gärningsmännen.
Och när de sen börjar snacka om Yttrandefrihet så blir det bara skrattretande.
De tycker säkert att folket här på flashback är ett större hot mot Sveriges säkerhet, än de religiösa fanatikerna som strömmar in i landet!!!!
Citera
2015-02-14, 20:47
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Om denna händelsen får vi förmodligen aldrig läsa i svenska gammelmedia......
Endast kort textnotis på CNN och BBC.
Citera
2015-02-14, 20:48
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra kommenterar händelsen så här i ett pressmeddelande: "Det är mycket allvarligt att det fria ordet attackeras igen. Att det sker i Köpenhamn, på ett möte där en svensk konstnär medverkat, påminner om att vi inte på något sätt är skyddade i vår del av världen. Vi måste alltid försvara det öppna samhället."

Citat:
Nu kommer även svenska reaktioner på attacken i Köpenhamn. ”Det är en feg attack mot det öppna samhället, ett terroristdåd. Tankarna går till den dödes familj och de drabbade”, säger inrikesminister Anders Ygeman (S) till TT.

Nu har vi uttalande från Kinberg Batra och vår inrikesminister Anders Ygeman som fördömer dådet.
Citera
2015-02-14, 20:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Tycker mig ha sett den eventuelle GMs jacka ofta bland BMW-förare. Är det en Norh Face eller Canada Goose eventuellt?

Han har en skumt lång påse i alla fall. Kan mycket väl vara vapnet, som av vittnen beskrevs vara 90-100 cm långt.
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Eller så bryter vi och pratar om Aftonbladet (typ 80% av inläggen)

Staropramen åkte i vrångstrupen när man läste Åsa Lindeborgs inlägg i händelsen,väldigt mycket bra i den artikeln,att psykfallet breivik är en isolerad händelse,det största hotet är dom som tolkar islam wahibister.
Citera
Medlem
P55s avatar
Citat:
Tja, norr om Danmark ligger ju ett landskap vars befolkning till 70% är muslimer, så nog finns det fog för den tanken.

Vad är det för landskap? Norr om Danmark är det ju en massa vatten och sen kommer Norge.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
Nej för att fler skall se och reagera på problemet. Lägg ned
Jag har inget att lägga ned. Det du säger nu är ju samma sak som jag skrev. Du önskade att terroristerna skulle vara från Sverige (förstås med invandrarbakgrund). Det är inget ovanligt, jag har sett det resonemanget många gånger förut här. En del hatar muslimer i allmänhet så mycket att de vill att muslimer ska genomföra terrordåd i Sverige för att de ska få en poäng i den allmänna invandringsfrågan. Detta tycker jag är mycket anmärkningsvärt. Jag tycker själv att det vore bättre om inga muslimer och inga andra heller för den delen genomför terrordåd varken i Sverige eller annorstädes. Enda anledningen att önska fler dåd eller som i ditt fall önska att förövarna (eller om det nu bara var en) i Köpenhamn kom från Sverige är ju att ni har något emot muslimer i allmänhet och inte bara terroristiska sådana.

Jag anser att terrorister ska bekämpas och straffas stenhårt, att radikala predikanter ska stoppas etc. men det är för att jag är emot terrorism och inte muslimer i allmänhet, inte mer än jag är emot kristna och all annan djävla religion i alla fall.
Citera
2015-02-14, 20:50
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han har en skumt lång påse i alla fall. Kan mycket väl vara vapnet, som av vittnen beskrevs vara 90-100 cm långt.
Jag lade också märke till det. Dom är nog på rätt spår.
Citera
2015-02-14, 20:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Märker ni hur svensk media försöker få terrorattentatet att handla om yttrandefrihet, "terroristerna hatar vår yttrandefrihet", "de vill stoppa det fria ordet", "attackerade yttrandefrihetsmöte", osv., när det i själva verket handlar om renodlad muslimsk terrorism mot oliktänkande? Man vill ge intrycket av att det växer någon form av irrationellt hat mot yttrandefrihet, och att våldsmännen bakom Charlie Hebdo-attacken och dagens attentat, genomförde sina attacker i egenskap av yttrandefrihetshatare och inte muslimer.

Det här är inte en fråga om yttrandefrihet. Det är en fråga om muslimer och det utbredda stödet hos muslimer för religiös terrorism i Europa.

Nja, attackerna mot Charlie Hebdo och detta och andra tyder på att de är ute efter att tysta meningsmotståndare - och hur kan detta då inte vara ett brott mot yttrandefriheten? Att de sedan har en vidare agenda att bilda europeiska kalifat, det är en annan sak, men de ena förtar inte det andra. Attentat mot yttrandefriheten ligger i islams ideologi - alla skall tycka lika, under sharialagarna.

Det handlar både om attacker mot yttrandefrihet, demokrati och det västerländska levernet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in