Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.MadScience
Jag fattar inte... Filen "ut" innehåller alltså alla personnummer samt emailaddresser (som finns i den utdelade .zip:en) samt ytterligare en kolumn med strängen "<blockquote>", som flaggar för att ett specifikt personnummer/emailaddress är reggade på flashback? Var kommer denna "<blockquote>"-info från?
Helt otroligt att ingen frågat om detta efter 150 poster... har jag missat nått trivialt, då jag inte inte ser något om "<blockquote>" från glitch inlägg/presentation av hacket på swehack.
Du har helt rätt, jag har varit oklar på den punkten. Jag ville ha en terminologi-spalt med i TS men det blev inte så.
Filen "ut" ser ut så här(dock censurerad i detta fall):
Citat:
lin****ing@gmail.com - <blockquote>
chloe****@gmail.com -
a****@hotmail.com - <blockquote>
jo****han.bor****din@gmail.com -
Filen "ut" är 40269 rader lång, dvs lika lång som Flashback-dumpen. Filen "ut" är alltså den fil som är resultatet på hur jag gjorde för att fastställa om en e-postadress finns länkad till en användare på Flashback. Om resultatet blev "<blockquote>" så finns e-postadressen redan på Flashback, om "<blockquote>" inte finns så finns alltså inte e-postadressen på Flashback.
Jag ville inte bli för teknisk i TS, jag ville enbart dela med mig hur jag gjorde samt resultatet så en diskussion kring hela ämnet kunde skapas. Om du eller någon annan vill att jag publicerar tekniska detaljer så gör jag det gärna.