Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014-12-09
I vilket program skrivs en webbspindel som söker igenom FLASHBACK för att ta ett exempel?
Det kan vara vadsomhelst i princip, Visualt studio/c# t ex, eller Java/Eclipse för att ta två exempel.
Citera
2015-02-13, 11:12
Medlem
Citat:
Du kanske inte ska uttrycka dig säkert om vilken databas de kommit över och vilka metoder de använt när du inte vet Inte ens .Chloe som är väldigt duktig vet säkert

För en tid sedan beskrevs som att en tidigare moderator dumpat ut adresserna som senare vidarebefordrats till kriminella gruppering som RG.
Citera
2015-02-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
---
Mycket intressant hur tillvägagångssättet varit. Tvivlar lite på att det bara är ett gammalt hack. 2006-2008 visste jag inte, att Flashback existerade. Reggade 2014, men varit inne o läst tidigare. Trots det finns epostadress, men inte personnummer. Skumt som f-n.

Citerar mig själv, vill tillägga:

Jag har varit så j-a dum, och trott på anonymitetsskyddet, att jag har klickat i rutan på prenumerationer och begärt epostavisering, när nya inlägg lagts i trådarna.

På så vis har det gått post från Flashback till min personliga mejlbox. SKIT!
Kan det vara där spionen stått och kikat i hålet?
Citera
2015-02-13, 11:26
Medlem
Schweizergardes avatar
Har lite fler dåliga nyheter som tyder på att detta är en FB-dump.

Kollade åldersfördelningen mellan personer födda 84-89 (äldre personer är inte jätteintressant eftersom det är mer män ändå).

Jag sorterade listan efter den 10:e siffran, vilket är den som anger kön. Gjorde en COUNTA-funktion och räknade hur många det finns av varje siffra.

Jämna siffror är kvinnor medan ojämna siffror är män.

[PHP]0 576
1 3635
2 528
3 3262
4 466
5 2863
6 361
7 2424
8 342
9 2043

Totalt: 16503[/PHP]

Detta visar tydligt att det är en överrepresentation av män. För just det här aktuella utdraget är det 14% kvinnor och 86% män.
Citera
2015-02-13, 11:27
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Jag kan upplysningsvis berätta att SÄPO och MUST har full koll på vad som skrivs och av vem på Flashback.
Ingen är anonym här!!!

Har själv blivit kontrollerad av dem och då kom mina surfvanor upp, vilket chockade mig enormt då jag verkligen trodde att jag varit anonym här.

De visste exakt när, var och vilka sidor jag besökt eller gjort inlägg på.

Flashback är enligt SÄPO och MUST en högerextrem sida.

Jag har emigrerat så jag skiter i vad dom tycker om det här inlägget.

Vem bryr sig egentligen?
Finner dom något intresse i att kartlägga mig så är dom välkomna att göra det, det är svårt att motarbeta detta. Det som skrämmer mig är när frigående grupper som RG börjar göra det.
Citera
2015-02-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
För en tid sedan beskrevs som att en tidigare moderator dumpat ut adresserna som senare vidarebefordrats till kriminella gruppering som RG.

Ok jag har inte läst det men så kan det vara... tog han fram alla epostadresser och anv.namn genom en loop i Linux som .Chloe visade eller hade han tillgång till SQLdatabasen? Vad är mest sannolikt?

Om en mod. hade tillgång till databasen skulle IPadresser och allt annat som forumet sparar vara ute i det dolda också.
Citera
2015-02-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Det kan vara vadsomhelst i princip, Visualt studio/c# t ex, eller Java/Eclipse för att ta två exempel.

Ok jag kan inget om sånt själv.. det kanske finns färdiga webbkrypare att ladda hem som man bara behöver konfigurera för hemsidan de ska användas på?
Citera
2015-02-13, 11:31
Medlem
Om dom har någon källa hos ett spelbolag som loggar ip ihop med anv//personummer så kan dom samköra mot uppgifterna imot Flashback-
Citera
2015-02-13, 11:34
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Vem bryr sig egentligen?
Finner dom något intresse i att kartlägga mig så är dom välkomna att göra det, det är svårt att motarbeta detta. Det som skrämmer mig är när frigående grupper som RG börjar göra det.

I den här tråden diskuterar vi granskning av FB-läckan, så var alla snälla att hålla tråden clean från sådant som är ovidkommande, annars ber jag mods städa upp.

Om du känner att du vill yttra dig om ditt förhållningssätt till läckan så finns det andra trådar som du kan göra det i.
Citera
2015-02-13, 11:37
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ok jag har inte läst det men så kan det vara... tog han fram alla epostadresser och anv.namn genom en loop i Linux som .Chloe visade eller hade han tillgång till SQLdatabasen? Vad är mest sannolikt?

Om en mod. hade tillgång till databasen skulle IPadresser och allt annat som forumet sparar vara ute i det dolda också.

De har en gammal dump av SQL-databasen. Från före 2010 antagligen. Nu har det dessutom gått fem år sedan preskriptionstiden för dataintrånget.

Tror alla som har varit tongivande i denna fråga, inkl Chloe, är överens om att det har skett en FB-läcka. Nu väntar vi bara på admins respons för att skydda sina användare, vilket jag får lov att gissa, blir ingen alls?
Citera
2015-02-13, 12:08
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde
Detta visar tydligt att det är en överrepresentation av män. För just det här aktuella utdraget är det 14% kvinnor och 86% män.
Intressant, och bra jobbat!

Vad du skulle kunna göra är att kolla medelåldern och se om den säger dig något. 20-30 år och man är väl en en överrepresentation på Flashback.

Själv kollar jag på hur många e-postadresser det finns på CDON. Resultatet bör vara självförklarande, men det ser inte ut att vara så just nu. Jag har gått igenom 13k och 7k av dessa finns inte med. Oavsett om hacket mot CDON är gammalt eller ej så bör den siffran vara way lägre än 7k. Så jag stryker CDON ur min misstankelista.
Citera
2015-02-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
text

Chloe. Vet du ifall Piscatus.zip innehåller trojaner eller virus eller något sådant? Hur legit är han som postade filen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in