2015-02-13, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du ens läst trådarna om till exempel negerbollar i avdelning mat och dryck? Jag är helt övertygad om att Aftonbladet kan hitta någon att hänga ut även ur kategorin matintresserade. Att använda ordet negerboll är i somligas(läs Aftonbladet) ögon lika fruktansvärt som att kalla någon nogger,...nigger.
Ja om det är rasister som skrivit i mattrådarna självklart ska dom hängas ut. Men om det råkar finnas någon enda oskyldig i hela matlagningsdelen så betyder inte det att dom andra per defintion är oskyldiga. Det är där bahnhofs VD är ett sådant svin som vill få alla att tro att alla som håller på med matlagning per definition är bra människor. Alla i sverige lagar mat och dom som är intresserade och lagar mat utan några hämningar kommer få se sig om flera gånger efter det som nu skett
Citera
2015-02-13, 14:36
Medlem
VMiLavemangs avatar
Kringlan Svensson är som sagt en smula skeptisk till Aftonbladets Flashback-granskning.
http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/kultur/article20311470.ab

P.S. Tack ni Riddare af Unvisit-orden D.S.
Citera
2015-02-13, 14:41
Medlem
Citat från SVD av Carlung "För mig personligen framstår mycket av innehållet på Flashback som vedervärdigt. Själv föredrar jag dessutom att stå för mina åsikter. Det är fegt att missbruka möjligheten till anonymitet!"

Nähäähää ...Det du menar är inte värt ett skvatt och år bara fåniga floskler.
Mv
Tompan1
Citera
2015-02-13, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompan1
Citat från SVD av Carlung "För mig personligen framstår mycket av innehållet på Flashback som vedervärdigt. Själv föredrar jag dessutom att stå för mina åsikter. Det är fegt att missbruka möjligheten till anonymitet!"

Nähäähää ...Det du menar är inte värt ett skvatt och år bara fåniga floskler.
Mv
Tompan1
Ja visst.. Om man får 40 000 i månaden för att tycka precis som alla andra då är man en hjälte. Om man däremot får 0 för att ha avvikande åsikter då är det något jävligt konstigt och fel med dom åsikterna
Citera
2015-02-13, 14:49
Medlem
Sperssons avatar
.En åsikt är en åsikt, även om den är anonym.
Våra val till riksdagen är anonyma, oavsett vad Aftonbladet tycker.
Citera
2015-02-13, 14:50
Medlem
Varulvs avatar
Ja man är då inte mycket värd i en värld där media ligger med aktivister. Trots att jag inte har suttit och hetsat och hatat mot folk direkt (vad jag kan minnas), så verkar jag lik förbannat finnas i den här fina databasen. Har inte kollat om personnumret finns med, men det gör knappast någon skillnad. Jag är hyfsat öppen med vem jag är ändå, men till saken hör den att nu finns det ett öppet vapen att använda mot mig.

RG kommer aldrig att skydda sitt källmaterial för det är dom inte intresserade av. Dom är intresserade av att deras små arga anarkistpojkar spöar på lite rasister som dom lätt kan hitta i den här databasen. Bäst man håller sig i litteraturavdelningen nu, men ack, inte diskutera Lovecraft eller citera några av hans rasistiska skrivelser. Då blir man nog blottad för media ska ni se.
Citera
2015-02-13, 14:53
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Den här människan Karin Östman, som driver drevet mot Flashback, är nästan overkligt kass. Uppbär hon lön?

Texten om Axelsson är ytterligare ett bottennapp.

"Utöver sexannonser tjänar Flashback också pengar på allehanda sexhistorier som folk skickar in till redaktionen utan att få ersättning". skriver Karin Östman. Lustigt att hennes journalistkollega på Avskrädesbladet nyligen hyllade samma sajt för sina trevliga erotiknoveller.

"Axelsson driver också en resesajt där med reseskildringar från olika håll i världen. Också här är det läsarna som utan att få ersättning står för en stor del av materialet." fortsätter Karin Östman. Brukar folk få betalt när de frivilligt, utan att bli ombedda, skriver på internet?

Mellanrubrik sista stycket: Desperata efter inkomster
Aha, Axelsson är en gniden lurk som är desperat efter att sno våra pengar. Nejdå, längst ner i texten framgår att en okänd (påhittad) person som intervjuas uttalar att någon som velat köpa Axelssons sajt är desperat efter inkomster.

Karin Östman på Aftonbladet, hur känns det att vara så bottenlöst usel?

Ett sånt där alster är faktiskt både komiskt och på sätt och vis en parodi på kvällstidningsjournalistik. Mer Karin Östman åt folket!
Citera
2015-02-13, 14:54
Medlem
panther1s avatar
Detta är ett oschyst medel från aftonbladet och expressen. Det är ungefär som om man skulle gå in på aftonbladet med ett vapen och skjuta ner folk. Inte för att jag tycker att man ska det!

Varför kan de inte respektera de demokratiska spelreglerna, som innefattar yttrandefrihet?
Visst för att man jagar mobbare och folk som hotar andra! Men man kan inte börja säga: den ena tycker så och den andra tycker si, alla har rätt att tycka vad fan del vill!

Det är polisens uppgift att ta hand om folk som hotar andra eller trackar vissa enskilda personer. Men bara för att man tar fast dessa behöver inte varje människans personliga åsikt hängas ut på ett så oanständigt vis.
Senast redigerad av panther1 2015-02-13 kl. 14:57.
Citera
2015-02-13, 14:56
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Bahnhofs VD John Karlung i SvD:

"Fel att kartlägga de som skriver anonymt"

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt_4332617.svd

Edit: Det var visst redan nämnt i tråden.

Tack för detta , väldigt bra skrivet, synd att det finns medlemmar här som inte fattar detta och är hyrda av Aftonbladet för att motarbeta detta.
Citera
2015-02-13, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Du som är nyreggad i januari 2015, och anser att enbart "rätt" åsikter får finnas, varför skriver du med ett alias? Dina åsikter är rätt, andra är "svin" (se det fetade i citatet).

Varför gömma sig bakom en signatur/avatar? Är du rädd för att ordet SVIN också kan bli bannat i framtiden?

Och använd inte uttrycket "min vän", som du gjort i många av dina inlägg, tack! Jag uppfattar "min-vän"-andet som väldigt nedlåtande.
Jag ser som alla andra i samhället inget fel i anonymitet i sig. Men när det som så ofta används till att sprida hat och förtryck bland människor som inte ens gjort den anonyme nått vad har då det för betydelse egentligen? Det blir bara som ett sätt att sparka på en som redan ligger ner som jag ser det. Anonymitet borde istället användas för att föra fram dom bästa sidorna av oss själva men så är inte fallet på detta vidriga forum
Citera
2015-02-13, 15:00
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Jag ser som alla andra i samhället inget fel i anonymitet i sig. Men när det som så ofta används till att sprida hat och förtryck bland människor som inte ens gjort den anonyme nått vad har då det för betydelse egentligen? Det blir bara som ett sätt att sparka på en som redan ligger ner som jag ser det. Anonymitet borde istället användas för att föra fram dom bästa sidorna av oss själva men så är inte fallet på detta vidriga forum

Vadå? Folk har väl rätt att kritisera det de tycker är fel! Folk känner rädsla och maktlöshet gentemot makten. Hur fan tänker du egentligen?

Det du uppfattar som hat, uppfattar andra som en av makten dold sanning.
Citera
2015-02-13, 15:01
Medlem
8711s avatar
Patetiskt idag av aftonbladet att försöka få det till att se ut som att Jan Axelsson driver sidor med barnsex och liknande. Mindre begåvade människor tolkar det så och det är det som är syftet med sättet att skriva. Det handlar om sexnoveller där det på dom flesta sådana sidor förekommer noveller inom olika kategorier. Det är alltså enbart text. Så vidrigt av dom att försöka sprida någon snuskbild om personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in